Ook hier maar even de update van IUI 3!

Grappig, ik ga ook naar Wicked zondag volgende week. Ongemerkt een bijeenkomst van formummeiden hier haha. Ben er met mijn schoonfamilie die van niks weet. Maar wie weet als jullie een familie zien met vader, moeder en 3 stellen en 1 jongen alleen, dan zijn wij het misschien wel haha.

Geen ervaring met gastouderschap hier. Maar t lijkt mij ideaal, zeker als je zelf kindjes krijgt/hebt. En helemaal als je de diploma's al hebt. Wel vervelend dat je ineens voor zo n keuze komt te staan, aan de andere kant, soms moeten dingen zo lopen om dit soort keuzes te kunnen maken.

Veel succes met het uitzoekwerk.
wenser

Wordt idd een gezellige forrum bijeenkomst dan haha. Gaan jullie s middags of s avonds?

ik ben zelf gastouder, ik verzorg een kindje van 2.
dit is van een bekende van mij.
het is wel zo dat je je huis open stelt voor 'vreemden'
je zeker 3 kinderen per dag er bij moet nemen,om wat inkomsten te hebben,het verschilt per regio wat je verdient.bij mij is het bruto 4,55 per uur.
in vakanties,ziekte en dergelijke word je niet door betaald.
je krijgt wel een zez(zwangerschaps uitkering)
daarbij komt de GGD je huis in specteren.

maar de plus punten zijn zeker, dat je bij je kindje bent, als het ziek is je niet met je handen in het haar hoeft te zitten, want jij kan het gewoon verzorgen.
later met school, je er bent met vakanties en studie dagen..geen geregel met oppas ed.
je kan een wasje in de machine doen,en wat kleine huishoudelijke dingen.

maar met je huidige baan, als je 3 dagen werkt, is dat dan niet voldoende om rond te komen?

uiteraard hoop ik dat je zwanger bent bij deze poging.
veel succes daarmee!

Heel veel succes meid! Ik hoop dat het nu gelukt is!

En gastouder worden lijkt mij in ieder geval heel leuk maar ik heb de diploma's niet (dat houd me tegen).

succes met deze poging!

Wij gaan zondagavond naar Wicked, de voorstelling van 7 uur. Gezellig, zal naar jullie uitkijken! Ik ga met mijn ouders en broer en zus.

@ja mama, we komen prima rond als ik drie dagen ga werken, maar wil er graag wat bij gaan doen die andere twee. Ben niet echt en type dat maar thuis gaat zitten, omdat ik ineens minder dagen werk. Op den duur wil ik misschien wel helemaal stoppen in het onderwijs en doorgaan met het gastouderschap.
We komen prima rond, maar vind het ook lekker om een extraatje te hebben. Bovendien is het gastouderschap prima te combineren met eigen kinderen!

X

Wat leuk wij gaan ook s avonds..... Ik ga met 3 mannen hahaha

Warrom is je baan in het onderwijs weg bezuinigd? Gastouder is idd een prima optie! Zou idd ook niet thuis kunnen zitten hoor, als je kinderen hebt is het natuurlijk anders maar nu onnodig.

Er is binnen ons bestuur een teveel aan leerkrachten en op mijn school verdwijnt er volgend jaar een baan. Een collega van mij verliest met 3 dagen haar parttime baan bij ons en bij mij moeten er dan nog 2 dagen af.
Bij ons kijken ze naar de grootste leeftijdsgroep en daarvan moet de laatste inleveren. Helaas ben ik dat, al is dit mijn achtste jaar daar...
Ik denk ook dat gastouder wat rustiger is dan op twee verschillende scholen gaan werken. Dan heb je toch dubbele taken, dubbele vergaderingen, alles dubbel. Daarbij is het gastouderschap ook met eigen kinderen erg goed te combineren!

X

Jeetje joh....... Dat je de laatste bent terwijl je er al 8 jaar werkt. Idd groot gelijk dat je niet op 2 verschillende scholen wil werken en als je partime in het onderwijs werkt is het ook een stuk relaxter :)

Groetjes

Terug
Bovenaan