Ook ik kom me voorzichtig aanmelden

Hoi dames,

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
Ik ben Marianne de Wekker en ben a.s. maandag naar mijn idee 6 weken zwanger.
Ik ben getrouwd met Edwin en heb een zoontje Hugo van bijna 4. Daarnaast hebben we ook nog een dochter Amber, maar helaas is zij vorig jaar augustus na 34 weken zwangerschap geboren, maar heeft maar 20 minuten geleefd vanwege een hartafwijking.
Daarvoor had ik al twee miskramen gehad, kortom ik durf niet echt heel blij te zijn. Mede omdat ik de afgelopen week een beetje bruine afscheiding had, maar ja dat is nu weer weg en ook bij Amber heb ik dit gehad, maar dat monde ook niet in een miskraam uit. Kortom ik leef eerst maar naar de echo uit, om te zien of er in ieder geval een hartje klopt. Ik heb nog geen afspraak gemaakt omdat ik nog niet echt weet of ik liever wacht tot 12 weken of juist eerder heen wil. Maar goed voor ons blijft het zowiezo spannend tot het laatste moment of het gezond is of niet.
Nou sorrie hoor, een niet zo'n leuke boodschap bij een hele blije boodschap maar dan weten jullie ten minste een beetje wie ik ben en wat mij zoal bezig houdt, tijdens deze zwangerschap. Oh ja ik kom trouwens uit Nijeveen een klein dorpje net boven Meppel in Zuidwest drenthe.

Lekker genieten allemaal!!!

Groetjes van Marianne

hoi marianne,
gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! En die onzekerheid hoe t verloopt, blijft denk ik tot jullie een gezond kleintje in jullie armen hebben (zus heeft ook soortgelijke voorgeschiedenis alvoor ze een gezond kindje kreeg en was gehele zwangerschap onzeker).
Hopelijk verloopt de zwangerschap dit keer voorspoedig en hebben jullie er in november een gezond kleintje bij!!
Groetjes mira (5,6wk zwanger van 2e, 1e is een zoontje van 14mnd)

Hoi Marianne,
Geeft niks hoor, ik snap die onzekerheid en dubbelheid heel goed. Kan de VK je geen extra echo's geven? Zodat je wat meer zekerheid hebt?
In elk geval proficiat met je zwangerschap en ik hoop met je mee dat alles nu supergoed blijft verlopen.

Hoi Marianne

Krijg je nu niet eerder een echo, wegens je verleden. Ikzelf heb ook zoiets meegemaakt en ik ga nu met 6 weken al. Dus deze week krijg ik een echo. Ik wordt nou beter in de gaten gehouden. Maar het kan in elk ziekenhuis weer anders zijn. We hebben toen bij ons dochtertje ook hele goede begleiding gehad. Ik kan me voorstellen dat je nu eerder wil, want je wilt toch graag weten of alles goed is.

Hallo Marianne,

Gefelicteerd met je zwangerschap!
Onzekerheid en een kindje verliezen is vreselijk en woorden van:
denk er niet aan, geniet ervan kunnen verkeerd overkomen.

Ik wens je al het goede toe en vooral nog een lief kindje.

Groetjes Miriam

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. En ja als ik wil kan ik een echo krijgen wanneer ik wil en staan ze aan alle kanten voor ons klaar. Maar ik zit juist niet op een echo te wachten hoe raar het ook klinkt, bij Amber was de 20 weken echo ook goed en bij de echo's in de dagen voor haar geboorte was ook niets van haar hartafwijking te zien, het lag namelijk aan de kransslagaders en dat is week materiaal waardoor het niet wordt weerkaastst door het echoapparaat en dus niet gecontroleerd kan worden. Ik denk dat ik dus ook pas een eerste echo wil met 12 weken om te zien dat het dan in ieder geval goed is en daarna weet ik nog niet hoe het er verder uit zal zien.

Maar ik probeer wel zo veel mogelijk te genieten, want we dachten bij Amber al dat het onze laatste zwangerschap zou worden, maar dit wordt definitief de laatste. Want dit gaat mijn derde keizersnede worden en buiten dat we dan wel compleet zijn zo vinden we nu wil ik hierna absoluut geen risico's nemen.

Wat ook heel leuk is is dat ik 5 weken later ben uitgerekend als mijn schoonzus. Kortom mijn ouders krijgen er in ieder geval 2 kleinkinderen bij in het najaar (zoals het er nu allemaal naar uitziet).

Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve woorden.

Groetjes Marianne

hoi, gefeliciteerd met jullie zwangerschap! ben zelf 6 wk. en 2 dg. zwanger, wij hebben een gezonde dochter van 2 jaar, januari dit jaar is ons zoontje plotseling geboren na 23 wk. en 2 dg.spontaan gebroken vliezen, het is niet te beschrijven wat er dan allemaal op je af komt, klein mannetje compleet en mooi, precies zn zus.
dus ik ben ook blij maar ook heel bang en onzeker met dit kleine mensje dat gaat groeien   in mn buik. voor jullie veel succes en probeer ervan te genieten.

Terug
Bovenaan