Ook ik lees wel mee, maar vind het op dit moment moeilijk te reageren....

Lieve Silvy1,

Het lijkt me idd verschrikkelijk om de spulletjes op te ruimen die je voor je kleintje had gekocht. Maar weet je meid, ik moet je zeggen dat ik toch denk dat er wel hoop is voor jullie hoor, ook al hoor je steeds bij die kleine percentages waar het misgaat.
De kans dat je zwanger zou worden was NIHIL. MAAR TOCH WERD JE ZWANGER!!!
En 50%slagingkans is veel hoor meid!!! Als je zeg maar op een natuurlijke wijze zwanger probeert te raken is de kans veeeeeeel kleiner! Dus ik kan alleen maar zeggen GEEF NOG NIET OP... als je straks je kleine wondertje vasthoud is het het allemaal waard geweest! En je staat er niet alleen voor! Naast je familie en je man heb je ons allemaal! Allemaal vrouwen die ook dolgraag zwanger willen worden en zo goed voelen wat je doormaakt!! Dus huil maar lekker... een miskraam is een groot verlies en daar rouw je ook over! Dit is normaal.Je hebt niets aan goedbedoelde adviezen zoals: Geef het tijd.. Probeer er er niet teveel mee bezig te zijn...BLABLABLA Dat wil ik ook allemaal niet horen dus ik begrijp wat je bedoelt.
Als je maar weet dat je hier altijd lekker mee kan lezen en van je af kunt schrijven als je daar behoefte aan hebt oké! Heel veel sterkte.

Liefs Bella

Hey, het valt me nu pas op dat ik mijn naam weer terug heb waarmee ik me als eerste aangemeld heb hier op het forum! Die deed het na een tijdje niet meer en moest ik me aanmelden onder Silvy1.

50% lijkt idd erg veel, maar dat is een cijfer verspreid over meerdere behandelingen. Bij een ICSI behandeling heb ik ongeveer net zoveel kans op een zwangerschap als ieder ander (normaal vruchtbaar) stel, dat is geloof ik zo'n 20%. Alleen heb ik dus meer kans op een miskraam en worden er maar 3 behandelingen vergoed. Elke volgende behandeling kost 3000 EURO en de kans van slagen neemt elke behandeling af zeggen ze. Daarnaast neemt het ook een aantal risico's met zich mee, bijvoorbeeld overstimulatie van mijn eierstokken en meer kans op afwijkingen op ons kindje. Maar daarover moeten we ons nog eens goed laten informeren bij de fertiliteitsarts.

Overigens toen we toch spontaan in verwachting waren geraakt, was het zaad van mijn man net gecontroleerd (voor de derde keer) en was wat verbeterd (6 miljoen). We hadden dus echt de hoop dat het in de stijgende lijn bleef gaan, maar dat was helaas niet zo. Een paar weken geleden was het nog net zo slecht als voorheen (minder dan 1 miljoen, die ook nogeens slecht beweeglijk zijn). Dus hoop is er nog wel dat het spontaan lukt, maar die kans is echt heel klein. Maar dat wil niet zeggen dat we onze complete hoop opgeven. Elke maand is het nog steeds spannend, maar gelijk heb ik dan het dubbele gevoel dat ik me voor niks 'gek' zit te maken.

En inderdaad, jullie steun is ook erg belangrijk voor me!  Eigenlijk altijd  probeer ik het andersom ook te zijn, hoe verdrietig ik ook ben.

Liefs,

Sil

Hey silvy,

Mijn man heeft ook heel slecht zaad. Hij produceert niet meer dan 2 miljoen zaadcellen.
Wij zijn daarom nu bezig met iui. We hebben al twee pogingen ondergaan. Mijn NOD is zondag.Als het met drie behandelingen niet is gelukt is de kans ook heel klein dat het lukt op deze manier en dan moeten wij ook verder kijken. Het zal dan ivf worden of icsi.
Ik geef mijn man nu elke dag een tabletje zink. Ze zeggen dat dit heel goed is voor het zaad. Het worden daardoor meer zaadcellen en de beweeglijkheid zou er ook beter van worden! Heb jij dit al geprobeerd? Ik hoor het wel.

Liefs Bella

Terug
Bovenaan