ook met 32 weken bevallen van een prematuurtje?

wat leuk om te horen met hoeveel kindjes het na een kortere zwangerschap zo goed gaat. Wat ik wel heel jammer vind is dat wanneer je er voor staat je vaak alleen de slechte info hoort. De VOC leverde mij alleen een heel bang gevoel op. Er zou zoveel mis gaan bij couveusekindjes. Daar heb je helemaal geen behoefte aan als je je kleine kwetsbare mannetje in de couveuse hebt liggen. De ergste scenario's kun je als nieuwe papa en mama zelf tenslotte wel verzinnen! Juist het vertrouwen dat het goed kan komen heb je nodig, gelukkig kregen we dat van de verpleging en later van de kinderarts wel.
 
Mijn eerste dochtertje kwam na 24 weken. Zij heeft het niet overleefd.

Mijn tweede dochtertje kwam in februari 2003 heel plotseling na een zwangerschap van 31 weken en 6 dagen. Ze was toen wel al 1600 gram. Na een dag kwam de verpleegster al met een boek over prematuren. Eigenlijk bleek daar uit dat we beter maar alvast een plek konden reserveren bij het speciaal onderwijs!! Vreselijk vond ik dat! Ik kon dat mens wel wat aan doen! Vervolgens maakten ze en fout in het ziekenhuis waardoor haar lever werd verstopt. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en blijken we het liefste meisje ter wereld in ons midden te hebben.

Bij mij hebben ze nooit iets geks kunnen ontdekken waarom dat nou zo moest gaan. Een derde zou in theorie ook te laat kunnen komen. Ik zit nu nog steeds te twijfelen...
 
Hoi Floortje, en anderen

wat herkenbaar. Ik was van mijn 1e kindje ook te vroeg bevallen, 22 weken, en die heeft het dus ook niet overleefd. de 2e keer werd ik goed in de gaten gehouden door de gyneacoloog, maar bij 32 weken ben ik toch weer bevallen. Ook bij mij hebben ze geen idee waarom. We zijn nu weer begoonen voor een volgend kindje, maar als het lukt zal ik ook heel angsig zijn hoor. Onze kleine is nu 1,5 en doet het goed, maar ik ken ook die verhalen van speciaal onderwijs en zware handicaps en ben dus toch best bang dat het bij de volgende weer mis kan gaan. Het idee weer een kindje te verliezen of weer een prematuurtje, maar dan een waar het niet goed mee komt, maakt me toch best onzeker soms. Sowieso vond ik het best een zware tijd die eerste tijd en nu heb ik natuurlijk ook een kleine thuis die ook zijn aandacht nodig heeft en verdient.

 
Hallo Mama van J,

Bijna eng herkenbaar!

Weetje, een oude vroedvrouw bij mij in de buurt zei dat ze het wel vaker gezien heeft. Elk kind wordt steeds later geboren. Een infantiele baarmoeder ofzo noemen ze dat. Tja... ik geloof niet dat het erg wetenschappelijk is, en tja2... je zal maar weer net die uitzondering op de regel zijn, zoals de eerste en de tweede keer ook.

Echt... ik twijfel nog steeds! Denk er ongeveer elke dag wel aan of het een goed idee zou zijn, nog een keertje proberen...
 
Hoi Floortje,

dat wat die vroedvrouw zei heb ik nog nooit gehoord, maar klinkt mij wel positief in de oren. Haha, dan komt de volgende pas bij 42 weken, als je er steeds 10 weken bij optelt. Ik blijf er nu, hoe eng ook toch voor gaan! Ik zit trouwens vaker bij het "zwanger na een miskraam"forum Al zie ik het meer als een vroegeboorte dan een miskraam hoor. Succes met wel of niet een volgende poging en wie weet tot schrijfs
 
Hoi,

Dat van die infantiele baarmoeder ken ik ook! Ik heb 4 kindjes en ieder kindje werd later geboren als het kindje ervoor.
Hoewel er bij de eerste 2 wel nog sprake was van prematuur, was het eigenlijk minimaal.
Mijn oudste, Danae is geboren met 36 wkn. Anne, de tweede, werd geboren  (ingeleid) met 36 wkn en 3 dgn. Eveline is thuis geboren met 37 wkn en 3 dgn en Tijn is geboren met 38 wkn en 6 dgn, in het ziekenhuis. Zowel Danae als Anne hebben op de couveuze afdeling gelegen, omdat ze erg snel paars zagen. Daarna nog een paar dagen omdat ze oranje werden. Verder zijn het allemaal grote kinderen, en is alles enorm goed met ze, en ja, ze lopen zelfs voor. Hoewel Anne nog wat moeite heeft met aankleden en praten, maar we zullen nooit weten waar het vandaan komt.

Toen ze geboren werden hadden ze allemaal al een behoorlijk gewicht. Danae was 2960gr, Anne was 3420 gr, Eveline woog 3320 en Tijn woog 3325.

Ik realiseer me heel goed dat we echt gewoon mazzel hebben gehad, het had ook enorm anders kunnen gaan. (Tijdens mijn eerste 2 zwangerschappen ben ik geremd, en het laatste kindje heeft een kleine hartafwijking).

liefs lin
 
Terug
Bovenaan