ook naar het CB geweest

Hoi,
Vandaag ben ik ook naar het CB geweest. Morgen is Julia 10wk. Ze weegt nu 5065 gr en 56cm lang.
Ze heeft ook 2 prikjes gehad. Ze moest even huilen, maar daarna ging het wel weer.
Ik moet nu wel wat strenger zijn met haar voorkeurhouding. Ze word aan 1kant wat platter.
Donderdag heb ik een terugkomdag van zwanger&fit en die vrouw is ook kinderfysiotherapeut, dus ik leg het even bij haar voor...

Verder gaat het allemaal goed. Julia slaap door tot een uur of 6/7, dus ik krijg nu ook meer slaap en daardoor kan ik meer ondernemen. Julia heeft ook al een soort van ritme...

Het gaat allemaal zo snel, dus lekker genieten!!!
Groetjes

dat is wel zielig de prikjes hopen dat ze er geen last van krijgt dat had mijn zoontje ook een voorkeurshouding is misschien iets om haar bedje de andere kant op te zetten dat ze de ander kant op moet kijken om het zelfde te zien waar ze normaal naar kijkt fijn dat ze lekker door slaapt dat doet chloë nu ook de laatste 5 dagen is wel lekker en dan is ze nog maar 3 weken hopen dat ze lekker door blijft slapen

ja het gaat super snel he! rayen was gister alweer precies een maandje oud, en moet komende maandag naar het cb. ben benieuwd wat ie is gegroeid want 3 weken geleden woog ie al 4,5 kilo.

fijn dat julia doorslaapt, krijg je zelf ook wat meer rust. rayen gaat tussen 8 en 9 naar bed en dan zie ik wel wanneer ie zich meld, meestal om 4 uur dus is ook niet slecht dacht ik zo :)

Mijn zoontje Julian heeft ook een voorkeurshouding. Vandaag moest ik naar de chiropractor en werd Julian gratis nagekeken.
De chiropractor kon zien dat zijn rechter schoudertje iets vast zit, wat komt door al die maanden in de buik en de bevalling. Hij heeft het schoudertje gemasseerd en behandeld en ik kon direct verschil merken, hij kon zijn hoofdje meer bewegen.
Volgende week nog een keer terug en de chiropractor verwacht dat de boel dan los zit en de voorkeurshouding minder zal zijn.
Doordat het schoudertje en zijn nekje een beetje vast zit (vergelijkbaar met een stijve nek), heeft hij dus die voorkeurshouding. Heel veel kindjes hebben dat.
Misschien dus een tip om de voorkeurshouding te verminderen?

Bedankt voor de tip. Ik merk aan Julia dat ze het ook echt niet fijn vind om in haar bed op haar rug in slaap te vallen. Dat lukt nog steeds niet, dus het liefste slaapt ze in mijn armen in slaap en dan ook nog het liefste op een bepaalde arm. De andere houdingen vind ze niet fijn en begint te huilen.
Ik ga het donderdag even overleggen, want dat zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn!!

Gr Ilse

Kian wil ook niet op zijn rug slapen! Hij moet dat sinds dit weekend (is nu 2,5 week), daarvoor sliep hij op zijn zij en sinds die tijd hebben we ook grote problemen hem 's nachts te laten slapen.. Hij slaapt in mijn armen, en als ik hem in bed leg begint hij na ongeveer een minuut te huilen. Overdag kan ik hem zo in bed leggen, hij ligt dan op zijn zij. Ik ga ook eens navraag doen, want dit is echt zielig!

Daar hebben wij in het begin ook last van genacht 's nachts. Wij hebben 's nachts een nachtlampje aan gedaan en dat hielp bij ons goed. Een week later hebben we het lampje weer uitgedaan en daarna sliep ze prima.
Misschien helpt dat ook.

Gr

rayen slaapt nog steeds op zijn zij, tenzij hij in de puckababy ligt. ik leg altijd een strak opgerolde handdoek tegen zijn buikje aan onder zijn armpjes, doe de dekens strak om hem heen, dan kan er niks gebeuren. hij ligt als ie wakker word altijd nog precies zoals ik hem heb ingestopt.

Terug
Bovenaan