ook nathalia een brilletje

heyhey

nou, we komen net van de oogarts vandaan en nathalia moet dus ook een bril.
+6 en +6,75 heeft ze.
brilletje wordt +5 en +5,75.
morgen dus snel een leuk brilletje uitzoeken.
als t goed is, moet het dan helemaal goed komen met haar oogjes. binnen een jaar.
ook moet haar oogje afgeplakt blijven worden. 2 uur per dag omdat haar linker oogje nog steeds naar binnen trekt..
spannend hoor, hoop dat ze t brilletje ophoud.
kost me weer een rib uit mn lijf hihihihi
als dat scheel kijken binnen een jaar niet recht trekt, wordt ze geopereerd. maar daar moet ik nog maar even niet aan denken.
ben der als de dood voor.

@reisa

hoe doet renske het met haar bril?
laat ze hem op?

liefs, do

Hoi Do,

Nathalia is er vast snel aan gewend! Al kan ik me voorstellen dat het in het begin lastig is, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Bente het op zou houden, ze wilde vandaag haar muts al niet ophouden, hahaha.
Ik hoop voor jullie dat haar oogjes het komende jaar vanzelf herstellen zodat ze volgend jaar niet geopereerd hoeft te worden.

Groetjes Danielle

He, Nathalia ook een bril? Ik moet zeggen het went snel. Het uitzoeken van een bril was nog wel een heel gedoe. Want bij Hans Anders of Pearl hadden ze niet zulke kleine brilletjes. Dus naar een zelfstandige opticien en daar hadden ze er maar 1. Zij hebben toen een zichtzending aangevraagd bij een kinderbrillenmerk en dat duurde even. Renske heeft een bril met een doorzichtig neusbruggetje, dat zit heel goed, hij valt echt niet af. De bril heeft ook sportoortjes of veren noemen ze dat, het zijn pootjes met half ronde uiteinden, die echt om de oren gaan. Zo zit het heel goed. Maar dan kom je wel in de dure brillen. De bril van Renske was 250 euro, waarvan maar 100 euro vergoed werd. Ook de glazen waren erg duur. Normaal geeft deze opticien bij kinderen van de basisschoolleeftijd de glazen gratis, maar dat is maar tot + 6. En dus kregen we 1 glas gratis. Anders was er nog eens 90 euro bovenop gekomen.
Ik zou kiezen voor een opticien in de buurt, want je zal nog veel tripjes maken met een bril met een verbogen pootje. Gelukkig is de bril van Renske erg sterk en is het pootje nog niet afgebroken.
Renske draagt haar bril nu best goed. Als ze wil kroelen of verkleden dan doet ze hem af en komt hem brengen. Ook als ze moe is dan doet ze hem af. Maar vaak draagt ze hem bijna heel de dag.
Ik heb haar beloond met snoepjes om te leren die bril te dragen. Eigenlijk net zoals je een hond of paard iets leert. Dat lijkt heel stom, maar je kan een kind zo jong moeilijk zoiets uitleggen. Ik knipte een snoepketting door en zo had ik een heleboel hele kleine snoepjes. Als ze dan in de kinderstoel aan tafel zat met iets zette ik haar bril op en gaf haar gelijk een snoepje. Hield ze hem op, weer een snoepje. En zo volhouden een aantal keer per dag. En binnen een paar dagen droeg ze haar bril goed.
Wat lastig is dat de ogen tijd nodig hebben om te wennen aan de bril. In het begin zal ze er niet beter mee zien. Pas na ongeveer 2 weken raken de hersenen gewend aan de bril en merkt ze dat ze beter ziet met bril.
Als Renske haar bril op heeft staan haar ogen bijna recht, niemand ziet meer dat ze scheel ziet. Maar als haar bril afgaat is het echt 10 keer erger geworden. Ik denk zelf dat we (als het een optie is) wel laten opereren, want hiermee gaat ze gepest worden. Het is echt heeeeel erg, zo erg was het voor de bril niet. De operatie zelf is zo gebeurt en niet echt ingrijpend. Jarenlang gepest worden is heel erg ingrijpend.
Succes met het vinden van een bril!

Hoe wist je dat ze een brilletje moest?

Ik heb zelf het idee dat Daniel hier wel heel goed kan zien, hij pakt gerust één haar van mn wang of een rijstkorreltje van de grond, hihi

Ik ben heel benieuwd hoe het brilletje staat,
gauw een foto op hyves, hihi?

Liefs Marina

@ marina
bedankt voor je reactie :D
dat wist ik niet.
ik ging naar de oogarts omdat ze zo scheel keek. de 1e keer dat ik daar was, zei de arts dat ze het idee had dat thalia weinig zag. ik had dat idee helemaal niet, want idd, ze kan/kon zo een haar onderscheiden van de rest. gisteren zijn haar ogen gemeten en daar kwam dus wel degelijk uit dat ze maar weinig ziet.
dus vandaar een brilletje :D

@ danielle
nee, ik kan me dus ook niet voorstellen dat nathalia hem op houd hahaha
nou ja, we gaan er gewoon voor. niet geschoten is altijd mis. tnx voor je reactie :D

@reisa
bedankt voor je reactie

zo, dus dat gaat nog een ramp worden, een brilletje uitzoeken.
nou, zal vast wel goedkomen denk ik :D
ja, normaal ben ik helemaal niet van t beloningsysteem. wilde ik eigenlijk alleen maar doen als ze zindelijk zou worden.
maar denk dat t op dit moment wel erg slim is, om t wel te doen. we gaan maar een aantal snoepjes in huis halen :D
idd die kettingen zijn een heel slim idee. daar zitten er heel veel op hihihi
de oogarts zei dat nathalia haar ogen juist nu niet hoeven te wennen.
ze is gedruppeld, en daarom ziet ze nu bar slecht.
als ze dan nu een bril op krijgt, ziet ze opeens weer heel goed en is de kans groot dat ze hem oplaat.
nu maar hopen dat de bril binnen een week klaar is dan, anders zijn die druppels volledig uitgewerkt en dan moeten haar ogen idd erg wennen aan die bril.
maar ze verwacht niet dat thalia dan klachten krijgt zoals hoofdpijn ofzo.
ja, die operatie... ik vond t gewoon heel eng. was bang dat ze straks niet meer kon zien.
de oogarts heeft me gisteren wel erg gerustgesteld. alles uitgelegd enzo.
maar heb nu zoiets van: we gaan eerst die bril proberen en als dat niet werkt (als ze hem niet ophoud ofzo) dan gaan we in t nieuwe jaar toch maar opereren. duurt maar 20 minuutjes en smiddags mogen ze dan al weer naar huis.
en idd, wij hadden ook ziets van als er binnen een jaar niets veranderd, gaan we toch die operatie inzetten. want hoe ouder ze wordt, hoe meer besef ze krijgt van die operatie en ten 2e... ze gaat naar school en wordt anders gepest met brillemans of schele. en dat willen we eigenlijk voorkomen.
mn broer,zusje en ik zijn zelf nooit gepest, maar tegenwoordig zijn de kids veel harder he hihi
nou, je hoort t vanmiddag wel als we een brilletje hebben gevonden :D
ze mag hem zowieso pas de volgende ochtend op, bij t aankleden.
zodat ze weet dat die bril erbij hoort elke dag.
nogmaals bedankt voor je reactie.

zodra ze haar bril heeft, zet ik foto's op hyves.

liefs, do

veel succes!

Vrienden van ons hebben bij hun zoontje zo een touwtje aan het brilletje gedaan en dat in de nek strak getrokken (niet te strak natuurlijk heej, hihi)
Zo kan het brilletje niet gauw af,
misschien dat je er wat aan hebt?

Liefs Marina

Zover ik weet kan die operatie haar ogen recht zetten, maar de +afwijking verdwijnt daar niet mee. Renske zal haar bril toch nodig hebben. En het duurde hier een maand voor de bril van Renske klaar was. Eerst een zichtzending, toen bestellen, glazen bestellen. Dat duurde hier allemaal wel even.

nee idd.
t scheel kijken en de + of - zicht zijn 2 verschillende dingen.
maar toch schijnt t wel iets met elkaar te maken te hebben bij nathalia.
als ze geopereerd is, staan haar oogjes recht en kan ze dus weer goed kijken. automatisch zou dan ook haar zicht beter worden. hij zal niet naar 0 gaan, maar wel genoeg naar beneden dat ze goed zal zien.

een maand!!!!! jeetje zeg das wel heel lang.
hoop dat wij hem sneller hebben.
maar we zien/horen t straks wel :D

Terug
Bovenaan