ook nog een tip voor mij... ?

Ik herken het gedrag van mn neefje..die is 7 maar daar pas ik al op sinds dat hij een baby is..2 per week!!
Hij kan ook zo driftig zijn!! Maar wat ik bij mijn zus zie is dat als hij niet opruimt ze het idd in een vuilniszak stopt en weggooid(althans dat denkt hij dan) en legt ze het gewoon weg...eerst heel verdrietig maar later begrijpt ie het ook wel! Ook het belonen/ complimenteren van positief gedrag helpt bij hem. En idd...als je conseceunsies(of hoe ja dat ook schrijven mag..haha) ze nakomen dat maakt ook indruk!! Iets weghalen wat ie niet leuk vind. tis wel een fase want sinds een tijdje gaat het beter hij gaat ook weer naar school en dat ik ook wel fijn!
Succes en t komt allemaal goed!

ik ben moeder van 4 kids in de leeftijd van 0 tot 6 jaar wat bij ons echt werkt in beloning voor goed gedrag en negeren van slecht gedrag als hij iets goed doet een sticker oid en als hij moet opruimen wat bij ons ook altijd een eeuwig t
strijd is geweest wij hebben dit opgelost met een kookwekker die zetten we dan op een half uur alles wat dan niet weg is ruim ik op in een grote ze
ak op een plek waar ze niet bij kunnen als ze wel hebben opgeruimd krijgen ze weer een beloning

Dat je je dreigingen moet kunnen uitvoeren ben ik het helemaal mee eens, zeker als ze wat ouder worden zijn ze slim genoeg om te weten of je het meent of niet.
Ik heb daarom vanmorgen alleen ZIJN speelgoed wat op de grond lag in een vuilniszak gedaan en bij de prullenbak gezet, als ie dan eerst de rest opruimde kon hij het 'terugverdienen' dat heeft ie dan ook gedaan. Vanmiddag is ie gelukkig erg lief geweest dus we hebben weer wat vrede in huis.
Wat ontbijt betreft, omdat ik dat ook meer dan zat ben (is een verhaal van JAREN) doen wij het zo: 's ochtends niet op? Komt ie terug met de lunch!
Blijft een grote ergerzone voor mij hoor maar over 4 daagjes is het weer schooltijd, geen eten in de ochtend? Ja, dan is het ook maar uitzingen tot de middag tot je weer brood krijgt he.

Dat met die stickers vind i trouwens ook wel een aardig idee, vooral omdat het het goede gedrag benadrukt he, ik deed dat we in de tijd van het zindelijk worden (wie niet? geloof ik ;))
Maar heb je na een x aantal dan ook een 'beloning'? En wat zou dat dan zijn? Voor een kind van 6.5...
lastig he soms, opvoeden, we komen er wel! Soms met een beetje tips en advies van anderen thanx!

ik ben moeder van 4 kids in de leeftijd van 0 tot 6 jaar wat bij ons echt werkt in beloning voor goed gedrag en negeren van slecht gedrag als hij iets goed doet een sticker oid en als hij moet opruimen wat bij ons ook altijd een eeuwig t
strijd is geweest wij hebben dit opgelost met een kookwekker die zetten we dan op een half uur alles wat dan niet weg is ruim ik op in een grote ze
ak op een plek waar ze niet bij kunnen als ze wel hebben opgeruimd krijgen ze weer een beloning

hey,
Ik kan je geen tips geven uit ervaring met kinderen, want die van mij wordt pas in oktober geboren. Maar ik heb een pedagogische achtergrond qua baan en er zijn wel een aantal regeltjes die vaak goed werken, vooral bij kinderen zoals jou zoontje.

- Leg de nadruk op het positieve en beloon hem dan. Door zijn gedrag is hij waarschijnlijk meer negatieve aandacht gewend en zal dat ook opzoeken, want dat kent hij. Dus als hij iets goed doet, hem veel complimenten geven. Of werken met een beloningsysteem, wat al eerder in dit topic als tip is gegeven.
- Hoe moeilijk het ook is, soms is negatief gedrag negeren beter dan er op in te gaan. Je komt snel in een machtspelletje terecht, en helaas zijn die moeilijk te winnen. Waarschijnlijk zal je zoontje eerst nog meer uit de kast halen om de aandacht te krijgen, maar uiteindelijk zal hij het echt niet leuk vinden dat je hem negeerd.
- En consequent zijn is zo ontzettend belangrijk!!
Nee is nee en ja is ja.
- Probeer elke dag een momentje alleen met je zoontje te zijn en samen wat leuks te doen. Iets simpels is al genoeg. Samen een spelletje doen of iets dergelijks. Gewoon even helemaal jou aandacht voor hem en niet voor je andere kinderen. Hij zal dat zo waarderen, en daar uiteindelijk ook iets voor terug doen. Bijvoorbeeld opruimen als je het vraagt.
- En een engelen-geduld hebben! Het is ook vaak maar een fase, waar kinderen door heen moeten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, samen met de andere goede tips die al zijn gegeven.

Terug
Bovenaan