ook nog even een vraagje over neusspray!

het zou soms wel gemakkelijk zijn dat alle apothekers huisartsen en bijsluiters de zelfde mening hadden!

ja toch?

vind dit wel verwarrend!
de bijsluiter zegt dat het kan en huisarts en aptotheek weer niet!!!

groetjes

Hallo,
Ik heb het even nagekeken in het farmacotherapeutisch compas, hierin staan alle gegevens over medicijnen voor artsen.
Hierin staat dat je wel neusspray mag gebruiken als je zwanger bent (neusspray met xylomethazaline) maar voor een korte periode van maximaal 1 week en in principe ook niet vaker dan 1 week en in een dosering die in de gebruiksaanwijzing staat.
Zoute neusspray of druppels kun je wel vaker gebruiken, maar ja, die helpen ook minder goed. Stomen met zout is natuurlijk altijd goed.

Else

he dank je wel else!!

ik gebruik idd een neusspray met xylometazoline nog wat!
en in de bijsluiter staat idd niet langer dan een week gebruiken en dat je het kunt gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding!

ik kon me ook al niet voorstellen dat in de bijsluiter staat van wel gebruiken terwijl de rest zei van niet!
het staat niet voor niets in de bijsluiter dacht ik!

ik denk dat artsen en verloskundigen en apothekers gewoon liever hebben dat je niets gebruikt!
en eigelijk is dat ook wel beter natuurlijk, maar zo'n verstopte neus is echt niet fijn hahahaha

he dank je wel, ben wel opgelucht nou!

groetjes

Ik gebruik al 9 jaar otrivin, heb met de vorige zwangerschap tot de 16e week volgehouden niet te gebruiken en daarna weer drie keer per dag.
Gewoon een gezond kindje gekregen en alles was verder goed.

Deze keer heb ik gewoon doorgebruikt, bij neusverkoudheid is het verstandig om de lichtsgedoseerde te nemen, maar ik heb al jaren een chronisch ontstoken neus, zou eigenlijk geopereerd moeten worden voor meer lucht, maar ben een schijterd!!

was ook op zoek naar neusspray
je kan het beter niet gebruiken   i.v.m hoge bloeddruk en geen goede doorbloeding van je placenta
als je dat heb kan je het beter niet gebruiken
ik heb hem van dr vogel gehaald dat is allemaal homeopatisch
groetjes marijke

Terug
Bovenaan