Ook zo'n last van sprongetje?

De eerste maanden van haar leven, waarin er sprongetjes geweest zouden moeten zijn (rond 5, 8 en 12 weken), heb ik eigenlijk niets aan haar gemerkt. (terwijl ik dit bij mijn oudste heel goed gemerkt heb)

Maar sinds dat ze 13 weken is, is het hier hommeles!
- ze heeft om de paar dagen regeldagen, inclusief 2-3 nachtvoedingen (totaal 10-12 voedingen per dag), en niet 1 dagje, maar 3-4 dagen achter elkaar
- ze drinkt erg onrustig, laat erg vaak los, is soms boos (en huilt heel hard) aan de tepel, draait met hoofdje weg en beweegt sowieso veel, is ook sneller afgeleid
- ze spuugt vaker, heeft veel vaker last van boertjes (tja, niet vreemd als je zo onrustig drinkt...)
- ze huilt vaker in de middag, nu ook een paar keer van 15:00-21:00 uur bijna continue waarbij ik haar op schoot of aan de borst (clusteren) moet houden (en zelfs dan is het vaak niet goed)
- ze heeft vaker het speentje nodig om in slaap te kunnen vallen (nu voor het eerst ook in de nacht)
- ze lijkt zich snel te vervelen en gaat dan ontstemd gillen
- ze lacht bijna niet meer (terwijl ze voorheen echt een lachebekje was)

Ik herken dit (gedeeltelijk) van mijn oudste die vanaf 14 weken 'moeilijk' werd, in aanloop naar het 4,5 maanden sprongetje. Dus ik weet ook wel dat dit een fase is, die vanzelf weer overgaat, maar het is wel vermoeiend!
(en deze week was ook nog mijn oudste ziek, dus mijn nachten waren echt waardeloos)

Hebben jullie (kids) hier ook last van?

Ik heb nog geen last gehad van de veranderingen ze is nog steeds een lachebekkje en slaap al een maand elke avond door dus hier mag ik niet klagen, maar snap wel dat het vervelend is vor jou. Succes ermee.

Margot

hoi karin,

het onrustiger drinken herken ik wel.. dat is hier sinds een paar dagen ook.
maar gelukkig (nog) niet in de nachten!

swen slaapt tegenwoordig van ongeveer  20:30 tot ergens tussen 5 en 6. lekker hoor!

hij is nu 16 weken oud en ik zit ook te wachten op de sprong die hij gaat nemen. ik heb het oei ik groei boek eens goed gelezen en er kan ons nog wat te wachten staan zeg!

Hoi Karin,

Ik herken het helemaal... pff wat is dat vermoeiend zeg!

En meestal heeft ze zo'n huildag als het papa-dag is, wat ik erg sneu voor mijn mannetje vind!

Groetjes Sabina

Vermoeiend soms he, zo'n kleintje..! Vorige week had ze opeens weer nachtvoedingen nodig, gelukkig zijn die weer voorbij. Vandaag heeft ze een regeldagje en een bij mama op schoot dagje. Zucht.
Maar ik zie ook wel nieuwe dingen! Ze gaat rollen en 's avonds slapen...gisteren al vanaf 19.30 uur! Hopelijk zet dat door, dan hebben wij onze avonden terug. Dat lange drinken herken ik ook. 's Avonds ligt ze het liefste aan een borst te slapen zodat ze af en toe een slokje kan nemen.
Gelukkig zijn het fases.....;-)

Pfff nou Mirthe saapt alweer sinds een paar weken NIET meer door...
Vanacht was het ook weer half een en half vijf.... zes uur ging mijn eigen wekker weer om te gaan werken... ik moet zeggen dat het me een beetje op gaat breken hoor die nachten...

Ik geef nog steeds borstvoeding maar het is een tijdje goed gegaan.... maar helaas! Nu is ze wel erg verkouden hoor dus wie weet heeft dat er ook mee te maken!

Groetjes Sabina

hoi hoi

milou is ineens ook weer snachts wakker..........zo rond een uur of half 4, niet echt huilen maar wel constant geluidjes maken.
Ik geef helemaal flesvoeding, nog 5 van 180 plus 6 en vraag me af of ik ze dan snachts wat melk moet geven? ze heeft echt heel lang doorgeslapen dus in principe heeft ze het niet nodig maar ja, elke nacht wakker is ook zoiets?
hebben jullie dit ook en hoe gaan jullie hiermee om?
groetjes marielle
milou is van 25-2 en weegt al ruim 6 kilo

Terug
Bovenaan