ook zo bang na miskraam?

hoi,

ik heb in november een miskraam gehad na 8,5 weken. en afgelopen juli ook weer een miskraam na 4,5 weken. nu ben ik 5,5 weken zwanger en ik ben doodsbang! nu moet ik zeggen dat deze zwangerschap wel anders voelt dan bij die 2 miskramen, dus ik heb goeie hoop. ik heb 3 jaar geleden ook al een zoontje op de wereld gezet, maar ik ben nog nooit zo bang geweest. ik heb over 2 weklen mijn echo, en ik hoop zo erg dat het goed is! ik kijk er erg naar uit, maar ben er ook heel bang voor. wie heeft dit ook? bij elke gevoeltje ben ik bang dat t niet goed is. heel irritant, ik wil gewoon normaal kunnen genieten van de zwangerschap.
als de echo goed is kan ik misschien gerust van mijn zwangerschap genieten.

xxx jolanda
 
Nou ja, de enige tip die ik je kan geven is LAAT HET LOS! Als je je zo druk maakt dan gaat het dubbel zo hard fout... Geniet van je zoon, geniet van je zwangerschap. En als het niet zo heeft mogen zijn, ook deze keer niet, rouw er dan om en laat het los, hoe hard het ook klinkt.
 
Ik heb een miskraam gehad tussen mijn eerste en tweede dochter. En ik dacht wel regelmatig dat het dus ook mis kan gaan.
Maar je kan er helemaal niets aan veranderen, niets aan doen. Het heeft dus ook geen zin om je er druk om te make. Het gaat zoals het gaat. Het is een hele spannende tijd.
 
Ik heb nooit een miskraam gehad en desondanks was ik tot de 12 weken ook doodsbang dat het mis zou gaan. Dus kan me voorstellen dat jij dat helemaal hebt. En inderdaad proberen los te laten, maar dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Als je erg bang en onzeker bent de verloskundige bellen. Kun je er even met een deskundige over praten. dat hielp bij mij heel erg, en de verloskundige vond het niet erg.
 
Heel heel herkenbaar. Ik heb ooit met 5,5 week een miskraam gehad, daarna een gezonde dochter gekregen. nu weer opnieuw zwanger, ben nu weer 5,5 week en ik heb bijna geen klachten. Af en toe voel ik wat pijn in mijn borsten maar daar blijft het tot nu toe bij. Er gaan dagen voorbij dat ik niks voel. Ik heb vanavond heel hard gehuild... ben soms ook weer zo bang! Ja het enige wat je moet doen is doorleven, afleiding zoeken, niet op je lichaam letten (want dat zegt allemaal niks volgens de vk). Als je niet bloed is er niets aan de hand. En proberen niet te piekeren. Moeilijk! Ik kamp er ook zelf mee op dit moment.

Pffff...........
 
Ik heb eerst een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en was kreeg precies een jaar later een miskraam. Ben nu bijna 36 wkn zwanger, maar het spookt ook nog steeds door me hoofd de angst dat het mis gaat. Maar ik geniet nu ook meer van het zwanger zijn omdat ik het niet meer als vanzelfsprekend beschouw zoals bij mij zoontje. Ik vond de 1e 12 wkn het spannendste, en die wkn leken een eeuwigheid te duren maar daarna vliegt de tijd voorbij. Dus probeer ondanks je angst toch te genieten van dit wonder
 
heel herkenbaar inderdaad, ik heb in juni een miskraam gehad en nu ben ik 7,5 week zwanger. vandaag voor de echo en ik vind het heel spannend. heb vannacht haast niet geslapen. maar goed we hopen op een goede echo. de vorige keer had ik een miskraam bij 6 week en dat hebben we gelukkig nu al gehad.
 
ik heb gelukkig nooit een miskraam gehadmaar ik ben er wel bang voor.
Door een chromsoom afwijking heb ik verhoogt risico hierop. Mijn zus heeft zelf met 12 weken nog een miskraam gehad hierdoor.
Ik hoop het nooit mee te maken maar je bent er wel me bezig. Elke keer als ik naar de wc ga, toch even checken of ik niet een het bloeden en. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 8 weken bloedverlies........gelukkig alleen innestelingsbloed. maar je schrikt je rot.
Ik haat de eerste 12 weken van de zwangerschap............je wilt het van de daken schreeuwen (heb ik nu ook gedaan) maar je hebt kans dat het ook zo weer voorbij is. Die onzekerheid,bah.
Ik verheug me op de 13de week. Minder onzekerheid. Begin buikje, echo's, verloskundige .....de roze of blauwe wolk dus.
Dus kom op meiden, nog even volhouden en niet aan het ergste denken maar positief blijven.
 
Terug
Bovenaan