ooo hoe vertel ik dit aan mun moeder en wanneer

ik heb een dochtertje van 5,5 maand en nu weer ruim 5 weken zwanger van de tweede maar mijn moeder gaat het nooit geloven ze is zo van eerst 9 maanden ontzwangeren en dan weer verder denken
plus daar komt ook nog bij dat ik me heb opgegeven voor een dieet dat in januari begint maar dan ben ik 7,5 week zwanger en we willen het pas met 12 weken vertellen o ja ze gaat zelf ook dat dieet doen kom er niet onderuit want het is bij de dokter en dan word je ook helemaal opgemeten
help!!!!!

o das lastig, ja je zal het dan toch moeten vertellen of een smoesje verzinnen voor de eerste keer dat je ziek bent? zodat je verder na kan denken, maar 1 ding wil je het zelf al een 2de zo ja dan moet je er voor gaan wat een ander ook zegt ook al is je moeder er niet blij mee, gebeurt is gebeurt en je kan het niet terug draaien naja je kan het weg halen maar denk dat je ma daar geen voorstander is.het blijft je moeder hoe dan ook ze zal denk ik altijd wel je blijven steunen.

Probeer het voorzichtig tevertellen, en leg je uit hoe het zit en dat je bang bent om het tevertellen bang dat ze boos wordt, dat werkt heel goed bij mij in ieder geval dan valt het altijd mee.

Veel sterkte ermee, en nog gefeliciteert

groetjes mama van sharon

gefeliciteerd,maar toch moeilijk, wees gewoon eerlijk en zeg erbij dat je bang bent dat ze boos wordt/werdt als ze dit hoort , je kan het moeilijk terug draaien , naja wel laten weg halen maar denk dat je ouders daar geen voor stander zijn, het blijft je ouders, ze zullen je altijd steunen

Veel s6 ermee, groetjes mama van sharon

en waarom ga je op dieet? vanwege je buik van je zwangerschap? nou dat trekt vanzelf wel bij alleen duurt het even bij de een is het erzo af en bij de andere duurt het ff ,
ik weet niet of je borst voeding geeft maar das ook goed voor afvallen, maar dieet is niet goed voor de borstvoeding maja, ik weet verders niet hoe of wat , dus dit is een algemene mening , niet dat ik een conclussie trek/

groetjes mama van sharon

hey mama van sharon

mijn moeder zal niet boos worden hoor ene abortus daar ben ik fel tegen in wat voor omstandigheden dan ook er zijnnatuurlijk uitzonderingen zoals een dood kindje of vruchtzakje
ene ik heb overgewicht :(

o oke, das niet zo leuk nee, en ik bedoel niet dat je een abortuss moet doen want ik ben daar ok fel op tegen, ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het goed uit pakt voor je.sorry als ik in me vorige teksten beentje bot over kom

groetjes mama van sharon

Ik zou het toch maar vertellen. Volgens mij is dieeten ook heel erg slecht als je zwanger bent, mogelijk gaat de dokter je dat zelfs vragen. Sta je daar, met je moeder naast je...

Dus even door de zure appel heen... en die overtollige kilo's komen na de volgende zwangerschap wel weer...

gr.'
Wenser

@Black, hoewel ik me kan voorstellen dat de mening van je moeder belangrijk voor je is lijkt me het verder niet erg relevant of ze het met je tweede zwangerschap eens is of niet. Natuurlijk hoop je op een positieve reactie maar het is jou leven en jou keuze! Als het enkel gaat om de reactie van je moeder zou ik gewoon eerlijk zijn en het hele dieet afblazen.De combinatie zwangerschap en dieet is niet echt een goede.
De reactie van je moeder zal dan met 12 weken zwangerschap waarschijnlijk niet anders zijn dan nu.
Als er andere redenen zijn om het niet te vertellen tot 12 weken kun je je er waarschijnlijk best een keer onderuit lullen.

Succes en misschien verbaasd je moeder je nog met haar reactie!!

Groetjes,

Maureen

Terug
Bovenaan