oooh af en toe !!!!

hier een trotse mama van 2 meiden, een dochter van 2 jaar en een dochter van 10 maanden. en deze dames hebben behoorlijk pit, en dat leidt soms naar flinke conflicten zowel tussen hun   en de oudste  met mij.
ik ben trouwens nog steeds op zoek naar die antenne bij de oudste  waar zij de signalen   mee op pikt als mama het eigenlijk even gehad heeft en zij vrolijk blijft doorgaan met mij het bloed onder de nagels  vandaan te halen, want of ze het ruiken.
nu was ik van de week zo boos dat ik ze een tik tegen de luier heb gegeven, dit voorval heeft mij een zeer rot gevoel gegeven want ik wil dit eigenlijk niet en hier in huis word niet geslagen, nu was dit maar een tik maar toch het hoort niet !!!!
hier werkt in de gang of voor straf in de  hoek van de bank prima maar  het kwaad was al geschiet.
ik denk dat veel mensen mij nu een ontaard  rotmens vinden,  iemand tips,  ideeen.

liefs kim  
 
Hoi Kim,
Ik herken je gevoel wel. Het is vaak de onmacht. Ineens is het gebeurd. Maar je bent ook maar een mens, en kan ook niet alles. Ik ben ook tegen slaan. Maar heb mijn zoon ( 2jr.3 mnd.) ook een keer een tik op zijn vingers gegeven toen hij steeds aan iets zat, en ik schrok ook heel erg van wat ik deed. En hij ook. Het was wel meteen over. Hij bleef maar doorgaan en het ging gewoon in een reflex. Daar schrok ik zo van. Heb het uitgebreid goed gemaakt met hem en gezegd dat  slaan ook eigenlijk niet mag maar dat het ook zo gevaarlijk was wat hij deed.
En ik moest er snachts ook steeds aan denken, want het is je eigen onmacht. Heb me voorgenomen om de volgende keer tot 10 te tellen.
Nou meid succes met je span en voel je niet te schuldig hoor.
Groetjes van Inge
 
Hoi Kim en Boosje,

Ik ben inderdaad ook tegen slaan. Maar zo schuldig hoef je je er nou ook weer niet over te voelen hoor denk ik. Kijk het wordt wat anders als je je kind regelmatig alle hoeken van de kamer laat zien.

Maar de laatste tijd lijkt het wel alsof de trend geboren is om nooit meer boos op je kinderen te mogen worden. Iedere moeder moet engelengeduld hebben en moet consequent zijn met een glimlach.
Nou dat kan gewoon niet altijd. We zijn geen superhelden, maar gewone mensen die het ook wel eens gehad hebben. En als die kleine boeven (of boef) dan met zijn tengels ergens toch maar aan blíjft zitten dan kan ik me heus wel voorstellen dat er eens een moeder schreeuwt of een tik uitdeeld. Voor je kind kan dit ook eens goed zijn. Hij leert om te gaan met de emotie 'boos'en hij weet meteen dat hij een grens bereikt heeft en dat biedt hem weer veiligheid.

Je hoeft geen perfecte moeder te zijn 'goed genoeg' is de strever.

Dus maak jullie niet zo druk. Jullie zijn vast hartstikke goed bezig. En dit kan echt geen kwaad hoor.
Groetjes Ger.
 
hee hallo

ook ik ben tegen slaan, maar goed, ik denk dat bijna iedereen het wel is gedaan heeft, een tik geven heb ik het dan over, echt slaan is natuurlijk  wat anders. Pfff, soms, ik ken het gevoel, alsof ze het voelen. Bij mij helpt op de gang zetten wel, enne tot 10 tellen.

Groetjes,
Lia
 
hoi,

Mijn zoontje van 2,5 kan ook het bloed onder mijn nagels vandaan halen en ik heb hem ook wel eens een tik op zijn vingers gegeven, gewoon omdat ik dan niet meer weer wat ik anders moet. Hij heeft nu zo de neiging om te gaan testen en ons te slaan en te schoppen, gewoon om te kijken wat we doen.
Ik word daar zo giftig van dat ik hem uit automatisme gewoon een tik terug geef op zijn vingers, maar hij leert het niet af. Iemand enig idee ????
Ik ben echt tegen slaan, maar als hij mij gaat lopen slaan of schoppen (altijd als hij op de commode ligt) dan heb ik gewoon geen geduld !!!

 
Hallo
Wees blij dat je je een beetje schuldig voelt anders was het niet goed. Maar een keer een tik kan niet zoveel kwaad al ben ik erg tegen slaan en de "pedagogische" tik. Het kan altijd een keer gebeuren.
Ik herken het eerlijk gezegd niet zo dat je je zo machteloos voelt. Ons zoontje (21mnd.) is ook wel eens ondeugend maar echt stout is hij nog nooit geweest.  Hij zit nu wel in  een periode dat hij zijn grenzen aan het verkennen is en soms ook slaat. Ik  zeg er consequent wat van en nu na een tijdje merk ik wel dat het helpt. Daarnaast negeer ik vaak het negatief gedrag en beloon ik het positieve.
Ik wens je succes en wijsheid en  ik vind je zeker geen ontaarde moeder hoor. Daar is echt wel wat meer voor nodig.
Groetjes Jeanette  
 
Hallo!

Vervelend hè, die peuters! Ik heb op het moment ook zo'n klein mensje thuis van 2 jaar en 10 maanden. Het enige wat ze op dit moment leuk vindt is mama testen. Of moet ik zeggen pesten???
We hebben er sinds  8 weken (17-5) een kleintje bij en ik moet eerlijk zeggen dat ze wel heel lief is voor haar zusje, maar steeds minder voor mama. Ik ben ook tegen slaan, zoals iedere moeder dat volgens mij is. Maar als ik heel eerlijk ben, heeft Kyara vorige week ook een tik gekregen. Ze sloeg me tot 3 keer toe in mijn gezicht. Dan verlies ook ik mijn geduld! Normaal gesproken zet ik haar inderdaad ook altijd op de gang. Dat werkt goed, want ze begint vanzelf te roepen: " 'k zal ut nie meer doen"!
Proberen rustig te blijven en desnoods gewoon zelf even op de gang gaan staan, misschien helpt dat!

Suc7!

Gr. Samantha




 
Hoi Moeders,

Mijn zoontje (2,5 jaar) is nu volgens mij écht in de peuterpuberteit beland! Het is niet te geloven!!
Sinds gisteren is echt het hek van de dam. Hij begint bij alles gelijk, maar dan ook gelijk te huilen. Als hij nog maar denkt dat we nee zeggen of hij zijn zin niet krijgt, dan is het gelijk janken of driftig doen. Ik word er letterlijk doodmoe van!
Ik snap het echt niet, waarom hij toch maar zo blijft uitproberen. Op een gegeven moment moet je er als kind toch genoeg van hebben??? Ik hoop in ieder geval dat hij hier snel mee op zal houden, want ik kan er echt niet goed tegen.

Ik zet hem ook elke keer op de gang als hij het wéér doet. Maar ik moet soms echt wel tot 100 tellen en mezelf inhouden anders zou hij ook echt een tik krijgen. Soms verlies ik mezelf en dan schreeuw ik wel even tegen hem. Hij weet dan wel gelijk dat het echt over is voor mama. Maar ja, niet dé manier, ik weet het.

Weet iemand hoelang dit duurt?
Groetjes Ger.
 
Terug
Bovenaan