oooh af en toe !!!!

hallo ger en alle andere mama's

dat zou ik ook wel willen weten hoe lang het gaat duren. ben benieuwd ik denk tegen de tijd dat de oudste deze fase heeft gehad de jongste er midden in zit !!!
 
hoihoi,

Ben blij met al deze verhaaltjes. En ik heb het dan even niet over die tik op de vingers, maar gewoon om te horen dat het toch overal zo is met die leeftijd. Mijn dochtertje is bijna drie en weet ook iedere keer weer net tot het randje (of liefs nog even erover heen) te gaan. En ook voor iedere scheet zeuren, huilen en schreeuwen. Als ik een  paar maanden terug kijk was dat echt anders. Ik hoop dan ook echt dat het snel weer over is. Ik kan me niet meer herinneren dat mijn zoontje dat ook zo heeft gehad. Momenteel zit ze regelmatig op haar zogenaamde strafstoeltje (ja,ja, hij werkt) maar leuk vind ik het niet. Het is af en toe echt niet meer gezellig maar goed, we blijven positief en gaan er gewoon vanuit dat dit weer een van de vele fases is. Toch???

Groetjes van een moeder
 
Je slaat echt de spijker op zijn kop door te zeggen dat het dan af en toe gewoon niet meer gezellig is. Dat is echt zo. Dan ga je iets leuks doen. Iets  voor hem ook en dan moet hij zo vervelend gaan lopen doen.
Dan denk ik bij mezelf: waarom moet je nou toch per se elke keer zo boos doen? Het lijkt me ook op een gegeven moment niet meer leuk als er elke keer iemand boos op je is. Maar dat lijkt hem niks te deren. Als het echt op z'n ergst is, dan komt hij van de gang en begint gelijk weer. Dan kan ik hem wel wat!!

Vanochtend gingen we naar het strand. Bij het lopen van de zee terug naar de handdoek is hij dan echt "all over the place". Hij zit aan andermans speelgoed, loopt over handdoeken heen, schopt ballen weg enz. En toen ik er wat van zei werd hij nog verschrikkelijk driftig ook. Hij wilde niet meer lopen, dus ja dan til ik hem maar op. Een eindje van me af, omdat hij kletsnat was. En dan krijg je van die blikken, alle hoofden draaien om, zo van: daar heb je weer zo'n ontspoorde moeder. Verschrikkelijk. We zijn naar huis gegaan, het was ook tijd. Maar ik ben nog wel even boos gebleven. Hij mag ook best eens merken dat zijn gedrag echt niet op prijs gesteld wordt.

Ik hoop gewoon dat het snel over is, dat we weer een beetje kunnen genieten van leuke dingen doen. Op deze manier gaat dat echt moeilijk hoor...

Groetjes Ger.
 
Terug
Bovenaan