Oooooooh ga toch slapen.....

A

Anoniem

Guest
Dat denk ik bijna elke avond. Mijn dochter van 9 maanden heeft namelijk ondekt hoe ze kan gaan zitten en staan in haar bedje. Met of zonde slaapzak het maakt geen verschil. Met of zonder deken, strak ingestopt of helemaal niet ze flikt het elke keer weer.
Natuurlijk valt ze uiteindelijk wel in slaap maar dat kan soms wel een uur duren. Ik weet dat je van die speciale dingen hebt waar je ze in vast kan leggen maar dat vind ik eigenlijk te zielig. Ze valt eigenlijk altijd in slaap op haar buik of zij en in zo'n ding verplicht ik haar om op haar rug te slapen. Maar wat moet ik dan doen?
Ik ben namelijk best wel strak met haar slaapschema. 'S morgens   wordt ze om 7:00 wakker en dan om 9:30 moet ze er weer in liggen dan slaapt ze meestal zo'n 2,5 a 3 uur. Dus rond 13:00 is ze dan weer wakker. Zo rond 15:30 gaat ze er weer in en dan slaapt ze zo'n 2 a 2,5 uur. Misschien moet ze maar wat minder slapen overdag zodat ze 's avonds eerder in slaap valt. Het probleem is alleen dat asl mevrouw niet genoeg slaap krijgt ze echt super sjaggie is (dat heeft ze dus van mij) En 's avonds vind ik het ook niet zo heel erg als ze er zo lang over doet om in slaap te vallen maar overdag wel, dan denk ik daar gaat mijn schema.....
Weten jullie misschien nog wat oplossingen? Of moet ik het maar gewoon laten gaan....
Hier ook nog wat foto's van mijn slapende lieverd. ( o ja ze is 9 maanden en gaat al uit haar zelf zitten en staan (in de box of bed) Doen jullie kindje dat ook ?

Liefs simone ( en emy natuurlijk)

hoihoi
ik weet niet of het werkt maar je zou eens kunnen
proberen om haar   's ochtends niet in bed te leggen
misschien krijgt ze overdag wel te veel slaap waardoor
ze   's avonds nog niet moe is

Lorenzo slaapt alleen     'smiddags nog zo 'n 2 a 2.5 uur
en   's avonds gaat hij zo rond 19.00 uur naar bed en
slaapt dan tot de volgende morgen tot 8 uur

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoi !

Het is niet altijd prettig he, wanneer ze niet doen zoals wij het graag zouden willen. Maar ik denk zelf dat je haar wel erg veel laat slapen. Bij mij (tweeling 10 mnd) slapen ze sinds 8 maanden ongeveer alleen nog na de lunch zo'n 2 uurtjes. Ze staan rond 7 uur op, eten, spelen, rond 11.30 brood eten, dan naar bed, als ik geluk heb tot 14.00 ongeveer en dan weer fruit ofzo, drinken gaat tussendoor steeds, rond 17.30 warm eten, toetje, en rond 19.00 naar bed.

Ik zou haar in ieder geval NOOIT vastleggen ivm verstikkingsgevaar. Bij mij draaien ze ook alle kanten op in bed, benen door de spijlen, hoofd ergens tegen, nu zitten ze dus ook zelf en gelukkig niet voor het slapen gaan maar wel bij het wakker worden (dat is dus niet zo erg dan...) Ik denk misschien dat het bij haar ook beter zou gaan als de slaapjes wat minder worden. Ik zou haar niet eerder wakker maken, maar proberen te rekken (wandelen, spelen, iets eten) om zo naar wat minder slaapjes over te gaan. Succes in ieder geval !

groetjes Marasje

Kay gaat ook eerst nog een tijd op zn billen zitten, trek aan de mobiel en praat nog een eind in de verte. Na een tijdje valt hij vanzelf in slaap.

Eerder ging ik steeds kijken om hem goed te leggen en te zeggen dat hij toch écht moest gaan slapen. Maar dat heb ik vrijwel meteen opgegeven. Onbegonnen werk hahaha..

Gewoon lekker laten kletsen en doen, vallen vanzelf in slaap.

Esmé mv Kay

bedankt voor jullie reacties. Toch kan ik haar denk ik niet minder laten slapen. Ze heeft het na mijn idee echt nodig. Als ik haar alleen 's middags doe dan kan ik haar om 16:00 er weer in doen omdat ze dan maar blijft huilen en super sjaggie is.
Ik kan het altijd proberen, maar ik ben bang dat ze die eigenschap van mij heeft geerft.
Liefs simone

Hoi,

Thijs slaapt meestal ook nog 2x overdag, 's morgens een uur en 's middags een uur.
Ik sla het ochtendslaapje wel eens over, dan slaapt hij 's middags 2 uur.
Hij vind 't leuk om door zijn hele bed te kruipen en dan maakt het bij hem niet uit of ik 'm langer en vaker wakker hou. Hij raakt over zijn vermoeidheid heen en dan gaat hij 's avonds nog rustig een uurtje of 2 in zijn bed liggen spelen.
Overdag laat ik 'm gaan maar 's avonds ga ik na een uurtje toch meneer even terug leggen. Dit kan ik trouwens wel 3 of 4x herhalen.
Maar uiteindelijk slapen ze toch wel. En een voordeel als hij pas laat gaat slapen kan mama 's morgens lekker uitslapen want meneertje wordt ook later wakker.

Groetjes jama mv Thijs

hoi simone,
ik gebruik al zeker 3 maanden de SAFETY SLEEP,dat is zeg maar een slaapwikkel,
ik persoonlijk vind het helemaal ideaal,jayden ging ook draaien en zitten in zijn bed,
sinds ik de safety sleep heb gaat het geweldig,geen strijd meer in bed..
hij kan er absoluut niet in stikken,
groetjes char mv jayden 9,5 maand

Simone,

Jij zegt dat je nogal strak bent in je slaap schema, maar misschien moet je dat een beetje aanpassen aan je dochter. Is ze wel echt moe als je haar in bed legt?
Wij leggen Lotte pas in bed als ze in haar oogjes wrijft of gapen of beetje zeuren.
Soms is ze ook nog wel een   half uur of uur aan het kletsen en spelen in bed maar niet huilen.
Ik zou haar absoluut niet minder laten slapen, uiteindelijk gaat ze toch slapen en heeft ze het dus ook nodig.
Misschien kijken of ze wel echt al moe is en wil slapen.

Succes Lilian

Terug
Bovenaan