Oooooooh ga toch slapen.....

Kijk daar hebben wij dus geen last van omdat onze Meike dus nog niet zoveel onderneemt. De bodem van het ledikant staat dus nog hoog.... haha grappig al die verschillen bij onze kinderen.

Ik kan mij wel vinden in de tips. Wij laten Meike ook overdag steeds wat minder slapen, ong. 2,5 uur. s ´Nachts maakte zij er ook zo ´n potje van en ik heb gemerkt dat het echt moe naar bed gaan voor Meike veel uitmaakte. Zij was drie á vier uur klaar wakker, dan bedoel ik ook de uren niet het tijdstip....... gek werden we, maar nu gaat het heel goed.

Ik hoop dat je iets kunt doen dat uitmaakt voor jullie, het is even zoeken hoor.....

Succes
Renske mv Meike 12-07-06

hoi,
wij gebruiken ook de safe-t sleep....geweldig ding.
gr gaby

Bij ons gaat het zo:
Fabio wordt 's morgens om ± 8 uur wakker, dan nemen we hem even bij ons in bed (effe spelen en knuffelen) dan krijgt hij on 8.30 uur zijn pap en ligt er om 8.45 weer in. Hij slaapt dan tot een uurtje of elf.
's middags slaapt hij meestal even in de kinderwagen of in de auto (ik ben 's middags altijd op pad)
Dan gaat hij 's avonds om 19.00 uur naar bed. Ik moet hem dan echt snel neerleggen want hij slaapt echt meteen! En slaapt door tot de volgende morgen.....

Groetjes van Cissy

Yoëll gaat ook zitten in zn bed en dat is bij ons een teken dat hij nog niet genoeg slaap heeft om rustig te liggen.
Hij deed dit dus 's morgens als ik hem om 10 uur weer naar bed deed.
Sinds een paar dagen slaapt hij dus niet meer om 10 uur, maar pas om 12 uur na zijn boterham.
En als hij een onrustige nacht heeft gehad gaat hij om 11 uur naar bed.

Kijk naar je kleine en niet naar je schema, dat werkt voor beide denk ik het prettigste.
Misschien helpt het haar wat korter overdag in bed te doen en/of 's avonds wat later

Pauline

Hoi,

Je dat is een meoilijk geval, ik kan je niet echt helpen, vast leggen zou ik niet doen, dan amar langer spelen in bed. Ik zal je even Tess haar schema geven:

700 uit bed, aankleden en fles daarna spelen in de box
830 naar bed
1000 fruit en spelen in de box

(op kdv en bij opa en oma 1000 fruit en naar bed, ze houdt het daar langer vol met spelen, is een deel aandacht vragen en ze is als ik thuis ben ook wel erg moe na een week kdv en opa/oma)

1200 brood, met sap
1300-1330 naar bed slapen
1430-1500 uit bed, sap, koekje en spelen, wandelen, boodschappen ga zo amar door
1745 warm eten
1815 in bed (om de dag)
1900 op bed, meestal slaapt ze snel, soms wat spelen of huilen (vooral als het erg gezellig is, dan is het even huilen en dan slaapt ze)

Ik zou me niet te strak aan jou schema houden, maar kijk naar je kindje, gapen, oogjes wrijven, jengelen dan is het tijd om naar bed te gaan, ik zou dan ook niet meer terug gaan, mits ze de tent afbreekt, gewoon laten spelen, kletsen, zo leert ze om zelf te gaan slapen.

Succes Nanda

Oja, bijna vergeten, Tess is nu 9,5mnd en staat, zit al een hele tijd, dus ook in bed, met slaapzak en al, geen punt bij Tess.

Terug
Bovenaan