Op 37 jarige leeftijd nog voor een derde gaan?

Hoi, ik ben in verwachting van mijn 7e kindje. Persoonlijk zou ik me niet druk maken om het leeftijdsverschil. Hoe leuk is het als oudere broertjes of zusjes nog een  klein broertje of zusje krijgen! Het is wat dat aangaat echt heel persoonlijk natuurlijk. 
Het nadeel op 37 jarige leeftijd zijn wel de risico's. Ik heb het aan de levende lijven ondervonden want ik verwacht nu, op mijn 37e, een down kindje. Hoe welkom het ook is...Het komt ws. Wel door mijn leeftijd. 
Aan de andere kant worden er nog altijd meer gezonde kindjes geboren...gelukkig! Succes met je keuze!!!

Ik ben heel benieuwd wat je keuze zal zijn :) ik heb ook 2 meisjes van 4 en 6 jaar. Ineens begint het te kriebelen en twijfel ik of we nog voor een derde willen gaan. Het leeftijdsverschil zal dan 5/7 jaar zijn en ik vraag me af of de derde zich dan niet vaak alleen voelt. Daarnaast vind ik het stiekem ook wel fijn dat de jongste nu naar school gaat en ik weer iets meer tijd voor mezelf krijg. Graag lees ik mee met jullie ervaringsverhalen. 

Mama van 4 en wij willen nog een 5e..
oudste is 17 en jongste 9... 
Als het ons gegeven is zou ik het heel mooi vinden. Maar moet wel reeel blijven, zelf ben ik net 41...
Wij proberen het via icsi. Op dit moment zitten wij in de tweede ronde: spannend! En na ronde 3 dan houdt het op... 
wij gaan het beleven ?

Ik ben 40. Ik heb 2 dochters van bijna 17 en 14 jaar en ik heb nog een zoontje van bijna 10 maanden. Hij is geboren toen ik 39 was. Het is zooooo een cadeautje voor ons allemaal!!???. Wat een liefde en geluk brengt deze kerel in ons gezin. Hij heeft er 2 extra mama's bij!

Hallo, 

Ik heb 4 kindjes vlak achter elkaar. Was op mijn 21ste zwanger van de eerste. Toen ik 28 was hadden wij 4 prachtige kindjes. Verstandig gekozen om niet voor een 5de te gaan. 4 jaar later bewust gekozen voor ons 5de kindje en inmiddels loopt hier een super schattig meisje rond van 1 jaar. Echt onwijs genieten en zo bijzonder om dit te mogen mee maken als gezin. Nu gaan wij op mijn 34ste voor nog 1 kindje om ons gezin compleet te maken. Er zijn twijfels genoeg maar niet om mijn leeftijd. Ik zelf persoonlijk zou na mijn 35ste geen kinderen meer willen omdat  ik geen oude moeder wil zijn en mijn man is al 43.  Succes met je keus 

Hey
Ik ben bijna 36 en heb een zoon van 14 en dochter van bijna 12. Mijn vriend (38) en ik( niet de vader van mijn 2 kids) hebben ook nu nog besloten voor een 3e te gaan. Hij heeft nog geen kids. Natuurlijk zijn er risico's maar dat houd ons niet tegen. Mijn kids weten nog van niks omdat ik wil wachtte tot t zover is. Maar als jullie dit graag willen zou ik vanwege je leeftijd r niet uitstellen. En je hart voelen. En je kids gaan t vast fantastisch vinden!

Ik heb ook mijn eerste kindje op 37 jarige leeftijd gekregen. Nu ben ik net 39 en over 1 maand uitgeteld van de 2e. De zwangerschap verloopt net als de 1 e prima en zonder complicaties en enkele kleine kwaaltjes. 
Mijn advies is vooral naar je huidige gezondheid en fitheid kijken. Als je verder gezond bent en fit zou het prima kunnen. Houdt wel rekening dat de huidige kinderen een zwangerschap wel zwaarder kunnen maken. 
Succes met jullie keuze. 

Ik ben nu 37 en mijn vriend en ik proberen voor ons 1e kindje samen te gaan. Ik heb een 9 jarige zoon uit een eerdere relatie en mijn vriend heeft geen kinderen.
We willen dolgraag samen een kindje ondanks mijn leeftijd, spannend vinden we het wel qua risico's, maar het houdt ons niet tegen.

Terug
Bovenaan