op de buik liggen

Mijn zoontje is vandaag precies 11 weken. Nog steeds ligt hij altijd heerlijk op zijn rug te slapen. Af en toe leg ik hem even op zijn buik, zodat hij kan oefenen zijn hoofdje omhoog te houden, maar dit vindt hij dus echt vreselijk!! Het lukt hem dus ook niet zijn hoofdje op te tillen als hij op zijn buik ligt..
Is dit normaal? Hebben jullie tips om het op een andere manier te proberen?
Ook lees ik hier en daar dat er kindjes zijn die al van rug naar buik rollen.. Dit zie ik bij hem nog lang niet gebeuren.
Moet ik me zorgen maken (wat ik stiekem dus al een beetje doe, anders zou ik dit onderwerp niet plaatsen, haha)?????

Lotte vind het ook niet zo leuk om op haar buik te liggen.
Ik doe dan altijd als ze nog een boertje moet laten haar op mijn borst leggen en dan tegen haar praten ze kijkt me dan altijd aan en moet dan wel haar hoofdje optillen en zo traint ze ook haar nek spieren ze kan het wel maar ze doet het niet als ze op haar buik ligt. Alleen na het badje als we haar afdrogen doet ze het wel, maar goed dan is het ook altijd huilen geblazen.
Lotte kan trouwens ook nog niet omdraaien volgens mij is dat ook geen ramp hoor de een kan het sneller dan de ander.

Lotte is nu 11 weken (donderdag 12 weken) wat gaat dat hard he.

Groetjes,

lilian

Ik herken helemaal je verhaal tomaatje, wij hadden dat ook.
Op het cb zeiden ze dat je gewoon met het verschonen haar om moet draaien en dan bijv. 20 sec haar op de buik draait en dan weer terug.
Wij hebben dat met Danique gedaan en nu 4 weken later kan ze wel 10 minuten haar hoofdje omhoog houden.

Ik oefen nu nog steeds en als ze gaat huilen draai ik haar om, dan heeft ze genoeg.
En als je de eerste week dit doet, haar kondje naar beneden duwen, dan kan ze meer kracht zetten met haar nekje. Maar echt niet langer dan 10 a 20 sec.
Je zult zien het word steeds sterker, en dan kan je het langer doen totdat ze er zelf genoeg van heeft.

Laat je het nog even weten of het werkt.
Succes

Liefs Ilse en Danique

Zo, ik moest even goed zoeken naar dit onderwerp. Leuk dat gebabbel op deze site, maar zo verdwijnen de ´serieuze ´ onderwerpen wel erg snel!!
Misschien MSN een betere optie voor die berichtjes..

Lilian, bedankt voor je reactie. Ik ga het zeker proberen en laat vlg wk even weten hoe het gaat!! Thanks!!

Ik bedoel; Ilse, bedankt voor de tip en Lilian, bedankt voor je reactie!!
Als ik mijn zoontje rechtop op hou, zo tegen mijn borst dan kan hij inderdaad ook zijn hoofdje recht houden, maar ik begrijp van veel mensen dat ze het ook liggens op de buik moeten kunnen. Dit zijn blijkbaar andere spieren die ze daarvoor moeten trainen.

Ja klopt tomaatje, het is heel belangrijk dat ze op hun buik oefenen.
Dat heeft het cb ook tegen mij gezegd, tegen je aan liggen is te gemakkelijk voor je kleine.

Succes

Liefs Ilse en danique

Hoi,

Jamie vind het ook verschrikkelijk. Maar ik blijf het wel oefenen. En
inderdaad weer terugdraaien voor ze echt boos gaan worden, want dan
vinden ze het straks helemaal niet meer leuk.

Een opgerold dekentje of kussentje onder de borst wil ook wel helpen. Dan gaat Jamie niet zo snel meer huilen.

Succes.

Groetjes Natasja

Terug
Bovenaan