op de buik slapen

hallo allemaal,

ik had even een vraag.
mijn zoontje is afgelopen maandag een jaar geworden en sliep altijd gewoon op zijn rug,maar sinds een paar dagen slaapt hij steeds vaker op zijn buik,kan dit kwaad?
ik draai hem telkens om als hij op zijn buik slaapt maar daar maak ik hem mee wakker en dat vind ik ook vervelend,maar ik ben bang dat hij niet meer terug komt of dat hij met zijn gezicht in het matras gaat liggen!!

groetjes
 
Hoi hoi,

Laat hem maar lekker op zijn buik liggen. Mocht hij met zijn hoofd in het matras terecht komen draait hij zijn hoofd vanzelf wel.
Onze meid slaapt al vanaf week 5 op haar buik en heeft nooit ergens last van gehad. Nu ze zelf kan draaien ligt ze nog altijd op haar buik. Is voor haar toch het lekkerst om te liggen.
Voor jouw zoontje schijnbaar ook, dus laat hem lekker liggen. Ik snap dat je het eng vindt, dat hadden wij ook. We hebben wel een aerosleep, dus in principe kan er niks gebeuren. In het begin ging ik ook heel vaak kijken, maar na een week ben je er aan gewend en is het niet anders.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
Een jaar en nu pas op de buik willen slapen? Lekker toch, de meeste kindjes gaan al veel eerder draaien. Na 6 maanden zijn ze echt wel sterk genoeg om zelf hun neusje/mondje vrij te houden.
Dus fijn laten liggen hoor, je doet er toch niets aan. Je kunt toch niet de hele nacht naast het bedje blijven staan? Als ze willen draaien, dan draaien ze, ook als jij er niet bij bent.

Mijn zoontje is met 11 maanden resoluut een buikslaper geworden en ik vond dat prima, was allang blij dat hij er zo 'lang' mee gewacht had, ha ha!
 
hey meiden bedankt voor jullie reacties.ik heb hem vannacht gewoon op zijn buik laten liggen en het draaien gaat prima maar nu zit ik met het volgende probleem.
door dat hij draaid ligt hij steeds helemaal boven in bed,op de 1 of andere manier duwt hij zichzelf omhoog en ligt dan steeds met zijn hoofdje tegen de bovenkant van zijn bedje aan of hij ligt helemaal tegen de zijkant van het bedje en kan geen kant meer op,hierdoor word hij dus wakker en ik ben er vannacht dus ook een stuk of 6 keer uit geweest om hem weer goed te leggen!!erg vervelend dit!!iemand tips??

groetjes bianca
 
hoi bianca,

Mijn zoontje (02-11-2007) ligt ook al sinds hij kan draaien op zijn buik. Daarmee klimt hij ook tot boven aan zijn bed. Ik laat hem lekker liggen. Ik was eerst altijd bang dat hij onder zijn dekentje zou kruipen maar dat is nooit gebeurd hij gaat er lekker bovenop liggen.
Hij slaapt in een pyamatruitje en een slaapzak en hij heeft het warm genoeg.
Nu het wat warmer word heeft hij niet eens een dekentje in zijn bed liggen, want die gebruikt hij toch niet.

Dus maak je geen zorgen het kan geen kwaad.

Groetjes Evelien
 
Even ter aanvulling. Ik zou hem zelf even een tijdje  laten ploeteren om goed te gaan liggen...hij zal wakker worden omdat hij ongemakkelijk ligt en niet echt omdat hij vast kan komen te liggen. Zo heb ik dat ook met mijn zoontje gedaan en hij heeft nu nergens meer last van...Als je natuurlijk vaak in de nacht op zijn kamertje komt als hij wakker geworden is zal hij straks ook gaan roepen voor andere dingen omdat hij het zo gewend is en in de nacht is het om te slapen.

Groetjes Evelien
 
Hoi Bianca,

Toen onze meid in het begin ging draaien hadden wij dit probleem ook altijd. Ze lag steeds klem in haar bedje en kon dan nergens meer naartoe. Dat deed ze tenminste als het warm was, want met koud weer bleef ze netjes onder haar deken liggen. Jaja toch wel slim.
Wat ik toen heb gedaan is het volgende. Ze sliep altijd al in een slaapzak, maar nu heb ik gewoon een maatje groter gekocht. De slaapzak is dan wat langer en het stuk wat over was (om het maar zo uit te leggen) dat stopte ik dan achter tussen het matras en de deken. Zo kon ze zelf wel draaien van buik naar rug en op haar zij, maar niet meer het hele bed door. Dat heeft een hele tijd geholpen.
Op dit moment vinden we haar vaak overal in haar bedje, maar ze draait zich nu zo dat ze zelf lekker ligt. Haar slaapzak is ook te kort nu om in te stoppen, maar omdat ze er zelf geen last meer van heeft laat ik het maar gewoon zo.

Misschien dat het helpt.
Groetjes Anne
 
Mijn dochtertje (nu 15 mnd) slaapt al sinds ze een maand of 4 a 5 was op haar buik. In het begin draaide we haar om, maar ze lag telkens binnen een tel alweer op haar buik.
Heel soms als ze echt heel moe is valt ze in slaap op haar rug, want ik leg haar wel op haar rug in bed, maar meestal is het meteen hup op haar buik, en ze wil juist alleen maar bovenin het bedje liggen, met haar hoofd tegen het hoofdeinde, als ik haar naar beneden trek gaat ze mopperen en kruipt weer naar boven.

Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan