op de buik slapen

hallo bianca,

ook nathalia (nu 15 maanden) saapt al heel lang op haar buik.
in de raarste posities valt ze in slaap.
zittend, met haar hoofd tussen haar benen, ondersteboven in haar bedje, op haar buik, op haar rug, overdwars in het bedje, noem het maar op.
toen ze voor het eerst op haar buik gng liggen, was ik ook best wel bang. maar dat was al snel over, toen ik merkte dat als ze niet lekker lag, ze gewoon anders gaat liggen.
ook was ik bang dat ze onder de dekens zou gaan liggen met haar hoofd.
wat ik toen heb gedaan is haar deken over haar hoofd gelegd, en kijken wat ze er mee ging doen.
nathalia haalde gelijk die dekens weg van haar hoofd (in haar slaap)
toen wist ik dat het goed zat.
dat ze met haar hoofdje tegen de boven kant aan lig, hoef je je geen zorgen te maken hoor.
dan kan er toch niks gebeuren??

nee hoor, gewoon lekker laten liggen hoe je keine dat wilt :D

groetjes do



 
Mijn zoontje is bijna 9 weken oud, hij sliep s.nachts erg onrustig en was vaak wakker.

Hij sliep maar 2 1/2uur en dan begon die weer te huilen.

Hij kreeg nog steeds 8x 120ml + 4 schepjes hij haalde het niet met de tijden.

Ik ben toen overdag begonnen om hem op de buik te leggen hij was dan veel rustiger in zijn slaap.

Vanaf begin van deze week heb ik hem op zijn buik gelegd in zijn bedje en hij sliep vanaf de eerste dag ineens 5uren achter elkaar.

Zo ineens zit hij nu op 6 voedingen per dag en is veel rustiger.
Hij slaapt nu van 20uur s,avonds tot 02uur s,nachts en dan komt hij om half 7 pas weer.
Wij zijn nu bezig om de fles van 20uur uit te stellen zodat hij straks de hele nacht door slaapt.

Als jou kindje het aangeeft graag op zijn buik te slapen dan moet je dat gewoon doen en volg je eigen gevoel die is altijd het beste.
 
mijn dochtertje van 8 weken vind het ook heerlijk om op haar buik te slapen.
Sinds vorige week ligt ze heerlijk te slapen in de box op haar buik, in haar bedje slaapt ze nog op haar rug. Ze is op haar buik een stuk rustiger, vooral nu ze met haar armen en benen aan het bewegen is en dingen aan het ontdekken is.
 
Terug
Bovenaan