op de buik slapen

mijn zoon van bijna zeven weken
slaapt heel weinig overdag
ik was bijna de hele dag met hem bezig om in slaap te wiegen en sliep dan vaak maar een half uurtje
nu heb ik hem op de buik neergelegd en ja hoor meneer sliep 2.5 uur!!
nu gaan hij na de fles van 19.00 naar boven en slaapt dan in zijn wieg op zijn rug het duurt dan wel een poosje voordat hij is slaapt valt (na wiegen)
tegen een uur of vijf wil hij dan ook echt niet meer op zijn rug slapen nu wil ik hem wel op zijn buik laten slapen maar ben bang dat hij dan een keer met zijn hoofd niet opzij ligt
wat vinden jullie?? kan het wel of niet??

 
Hoe oud is je kindje? Er zijn meer kinderen die op hun buik slapen, wat goed gaat. Als hij kracht heeft om zijn hoofdje goed op te tillen dan zou het in principe kunnen.
 
hoi,

Thijmen is ook een echte buikslaper!
je hebt ook extra luchtdoorlatende matrasjes in de winkel.
Misschien heb je die toevallig al?
en ja, als hij zijn hoofdje goed zelf op kan tillen zou dat moeten kunnen.
misschien gewoon ff wat vaker gaan kijken.
ik merkte wel dat Thijmen dieper ging slapen en dus ook rustiger ademen, ik vond dat persoonlijk best wel eng.
ik heb er dan ook zelf voor gekozen om Thijmen overdag op zijn buikje te leggen (ben er dan toch) en 's nachts op zijn rug.
dat ging bij hem heel erg goed!
daarna kon hij zelf op een gegeven moment omrollen en toen heb ik hem nooit terug gedraaid.
hij ligt zo nou eenmaal het lekkerst.
nu is hij 17,5 maand en hij ligt iedere nacht op zijn buik.
als hij niet op zijn buik ligt dan weet ik dat er wat is(verkouden bijvoorbeeld).
dus je moet gewoon kijken wat je zoontje het liefste heeft, en als je het een beetje eng vind moet je gewoon zodra hij slaapt gelijk even gaan kijken en desnoods zijn hoofdje goed "plat"draaien.
mijn ervaring was dat Thijmen dan minder snel terug draaide en met zijn gezicht in het matras kwam.

Maar goed, vooral doen wat je voor je zelf het beste lijkt anders kan je hem nooit met een gerust hart neerleggen.


succes!
 
Hoi hoi,

Allebei mijn jongens zijn buikslapers. De oudst nu 9 jaar heeft tot zijn 7 jaar met opgetrokken knietjes geslapen. De jongste nu 17 maanden slaapt ook heerlijk op zijn buik.

Als ze zo goed slapen lekker laten doen, zo denk ik zelf.

Groetjes,

Miriam
 
ook mijn dochter is een buikslaper.
ik leg haar als ze gaat slapen wel op haar rug, maar als we gaan kijken dan ligt ze vaak op haar buik.
wel moet ik zeggen dat ze nu 22 maanden is en dus goed haar hoofd kan optillen/draaien.
ik zal je kindje gewoon op zijn buik laten slapen en dan vaak gaan kijken.
zeker als hij daardoor beter slaapt
 
Hoi hoi,

Doen wat je je gevoel ingeeft, mijn vriendin heeft haar kinderen altijd op hun buik gelegd. Wij lagen vroeger ook allemaal op ons buik. Omdat kinderen zich minder kunnen bewegen slapen ze eerder. Mijn dochter heb ik een tijdje ingebakerd, vond ze ook heerlijk, gewoon omdat kinderen in de buik ook bijna geen bewegings vrijheid hebben.

Maar inmiddels ligt ook zij sinds ze zelf kan omdraaien op haar buik te slapen.

Gr.
 
Hoi Aniet18,

Ik heb nu ook net een kleine gekregen en hij kon ook niet goed slapen op zijn rug. Hij bleek last te hebben van darmkrampjes. Ik weet niet of je zoontje daar ook last van heeft, maar als het wel zo is, is Infacol echt een tip!

Wat ik doe, is dat als hij niet wil slapen op zijn rug, ik hem een tijdje naast mij neerleg op zijn zij totdat hij slaapt en leg hem dan terug in zijn bedje.
Ook kun je proberen om een kruik in zijn bedje te leggen voordat hij gaat slapen en deze eruit te halen wanneer hij in zijn bedje gaat slapen. (Onze kleine vond het heel vervelend om ineens op een koud matrasje te liggen).
En wat ook hielp bij ons was hem in slaap laten vallen op zijn buikje en hem dan voorzichtig terug te draaien wanneer hij sliep.

Ik snap heel erg goed dat je hem op zijn buikje laat slapen hoor, maar probeer wat meer dingen uit, want het is niet geheel ongevaarlijk om je baby op zijn buik te laten slapen.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips!

Groetjes,
Astrid
 
Hi bedankt voor de tip
zal het eens proberen met de kruik
ik gebruik ook de druppels maar dan van vsm
terug leggen naar zijn eigen bedje heeft meneertje een hekel aan!
 
Terug
Bovenaan