op de dag van mijn ongi, vertelt m'n schoonzusje van 20 dat ze per ong. zwanger is!

hoi gre,
jeetje wat een heftig verhaal zeg, vind het echt knap dat je daarover kan praten en dat je er na een tijdje toch over hebt gepraat, ookal heeft iedereen het er misschien over gehad; jij bent het wel kwijt en daardoor kunnen mensen je er wel meer bij helpen en misschien af en toe begrijpen hoe je je voelt of hoe je reageert op bepaalde dingen.
Ook kan je het voor jezelf beginnen te verwerken en een plaatsje geven.
Heel veel sterkte.
veel liefs sas

Hoi Gre,

Wow, ik schrik van je verhaal! Je hebt behoorlijk wat doorgemaakt zeg! Ik kan me je terughoudendheid om je ziel en zaligheid bloot te geven wel voorstellen. Het is tenslotte ook een heel intiem onderwerp: zwanger willen worden. Maareh...je hoeft het ook weer niet in de krant te zetten hoor!!!

Ik zou wel heel selectief zijn in mensen die je het wel en niet vertelt! Ik zou vooral die mensen uitkiezen waar júllie steun aan hebben, en niet die mensen die dan weer een lekker verhaal hebben om over te roddelen!

Maar zeker als het zover komt dat je het medische circuit in gaat is het prettig dat je er niet overal omheen hoeft te draaien. Ik heb een collega die een tijd geleden (met succes ) voor IVF ging en zij heeft daar openlijk over verteld. Dat werd heel goed ontvangen en ze hoefde er nooit omheen te draaien als ze er met haar gedachten niet bij was of vanwege een behandeling vrij wilde hebben. Maar nogmaals: je hóeft het niet van de daken te schreeuwen!!

Groetjes
Marceline

Bedankt Marceline,

Helaas kan mijn neef en zijn vrouw geen kinderen krijgen. Na 4 jaar klussen en 3 ivf behandelingen verder, houden ze op. Het is goed zo, zeggen ze.
Dus zij weten als geen ander, hoe wij ons zouden voelen. Maar om hun hier mee te belasten, weet ik niet of dat weer verstandig is. Ik maak dus beide kanten mee, in de omgeving. Ik haal mijn hoop maar uit de zwangeren, ik word vanzelf ook wel zwanger.

Ik zei al tegen mijn schoonzus, dat het me heerlijk lijkt als we samen kunnen zwangeren. Dat hoopt ze ook, en ook al is zij nog maar 20, het gesprek was heel volwassen en we hebben elkaar een dikke knuffel gegeven.
We hebben ook leuke babypraat gehad en ik heb haar gevraagd of ze niet terughoudend wil doen, nu ze dit van ons weet. Lekker praten over je zwangerschap, dat brengt mij ook weer hoop.

Ik heb haar direct mijn boek over alles wat met zwanger worden/zijn te maken heeft, meegeven.kan ze zich alvast voorbereiden. Ze hoopte dat ze hem snel weer aan mij terug kon geven, als ik zwanger ben.

Liefs van Gre

go girl!

Van bij de pakker neer gaan zitten word je tenslotte zeker niet zwanger!

Nou, ik ga maar weer eens uitloggen, mijn zoontje in bed leggen (die zou ik door het graag zwanger willen worden nog vergeten genoeg aandacht te geven...) en manlief knuffelen, vanavond is het tenslotte weer 'klustijd'!

Groetjes
Marceline

maar als je het nog niet iedereen wil vertellen, hoef je dat toch ook niet te doen, dan vertel je het alleen de mensen die dicht bij je staan en die je kunnen steunen.
Je moet wel zorgen dat je een prive leven houd en niet iedereen hoeft alles van je te weten.
groetjes sas

Lieve Gre,

Wat goed van je dat je nu besloten hebt dat het tijd is om naar de HA te gaan. Ik had een tijdje geleden je verhaal gelezen en wegens de storing in het forum toen niet gereageerd, maar wat leef ik met je mee! Ik begreep vorige keer uit je verhaal dat je het heel moeilijk vond om naar de ha te gaan. En daarom vind ik het nu zo goed van je dat je gaat.

En wat betreft het vertellen aan anderen. ik zit nu in ronde 6 en ik heb het vrij snel aan twee zeer goede vriendinnen vertelt en ik ben heel blij dat ik het met hun kandelen. En ook aan dit forum heb ik veel steun.

Heel veel sterkte bij de ha en ik hoop dat je hier nu snel verder mee komt. Je mag in elk geval trots zijn op jezelf dat je deze beslissing hebt genomen,
Liefs Carina

Terug
Bovenaan