Op de fiets? ja of nee?

Hallo,

Ons kleine meisje is 17 december al 8 maanden.
Wat gaat de tijd snel. Mama kan niet wachten totdat ze op de fiets een klein rondje mee kan. Wanneer mag dit officieel? Ze kan al best goed zitten. Maar echt zelfstandig zitten nog niet. Wanneer doen jullie dit?

Het cb en de huisarts adviseren ze oas mee op de fiets te nemen als je kindje zelfstandig goed rechtop zit, zonder steun ook niet op de handjes.
En als je dan zacht zetje geeft en ze blijven overeind dan zijn ze sterk genoeg.
Ik ken helaas een verhaal waarbij kindje met steun wel goed zat, maar niet goed zelfstandig zat.
Ouders gingen lekker fietsen en dachten dat kindje lekker in slaap was gevallen.
Hoe erg was het toen bleek dat kindje nek had gebroken en dus overleden was.
Dus ik raad je aan echt te wachten tot je kind goed zelfstandig zit.

Liefs

Dat is echt verschrikkelijk Reneke, Wat een verhaal zeg. Ja, dat wil je natuurlijk niet op je geweten hebben. Ik wacht mooi nog wel even. ze kan nog lang genoeg mee op de fiets.

Lotte kan al makkelijk zo'n 30 min. zelfstandig zitten spelen. Binnenkort is ze 9 maanden en dan neem ik haar mee op de fiets.
Ze moeten wel echt goed zelfstandig kunnen zitten.

Ja erg he. Mijn dochter zat met 6 maanden al goed zelfstandig maar door dat verhaal wachtte uk mooi ook tot ze 9 maanden was haha. Pepijn zit nog steeds niet zelfstandig (grappig het verschil in broer en zus) dus hij moet nog ff wachten. En inderdaad ze kunnen nog lang genoeg mee op de fiets....

julia is van 1 december en dus al 9 maanden.
met 61/2 maand kon ze al zitten en rond de 7 maanden al stevif
ze kan sinds een aantal weken van haar buik zelfstandig gaan zitten.
wij zitten dus al een poosje op de fiets

Terug
Bovenaan