op de grond liggen

Hoi Hoi

Mijn zoon van bijna 2,5 jaar gaat altijd op de grond liggen als hij zijn zin niet krijgt.
Dan laat hij zich gewoon vallen in de winkel of buiten en staat dan ook niet op.
Als ik hem dan optrek dan zakt hij gewoon weer door zijn knieën.
Meestal gebeurt dat als ik de buggy niet meeneem zodat hij moet lopen.
Je krijgt dan altijd commentaar van omstanders, je schaamt je gewoon kapot.
Word er gek van.
Wie kan mij een tip geven zodat hij dat niet meer doet?


Groetjes Tal
 
Hoi Tal,

Mijn tip zou zijn: helemaal negeren. Mijn zoon heeft het ook gehad (hij is nu bijna 4), maar wij hebben het meteen genegeerd en zijn gewoon weggelopen. Als hij merkt dat het geen effect heeft houdt hij er heus wel mee op. Ik ging dan gewoon om een hoekje staan of gewoon verderop  en af en toe even gluren.

Veel succes ermee!
Groetjes,
M
 
Hoi,

doe net als die reklame en ga mee op de grond liggen, kunnen de mensen zeker comentaar leveren.....
Even zonder gekheid. Mijn dochter van bijna 2.5 is ook een pittig ding. Ze heeft gelukkig nog nooit op de grond gelegen in een winkel (thuis wel). Wat ze soms wel kan ik gillen, voor de lol. Niet luisteren is ook favoriet en de mensen maar kijken.........
Wat ik doe.........proberen net zo creatief te zijn. Ik laat haar de boodschappen pakken en in het wagentje doen. In de supermarkt als het erg wordt een worstje laten halen.......is ze ook weer even bezig. Laten kiezen tussen een paar dingen wat zei wil hebben.
Ik heb ook een portomonnee voor haarzelf gekocht. Als ze thuis dingen doet die goed zijn, krijgt ze centjes. Van die centjes mag ze dan weer in zo'n elektisch autootje die meestal overal bij de winkels staan als ze lief is geweest. Tja, en soms wordt je gewoon gek van een peuter...........

Groetjes en succes.
 
Hay,

hahaha, sorry hoor, moest ff...... Allemaal zooooo herkenbaar. Weliswaar ligt onze dochter niet op de grond, maar rent zo nu en dan wel lekker de winkel door en luisteren ho maar.
Wat ik dan probeer is haar af te leiden, dus boodschappen doen of mee kiezen. Maarja, soms lukt dat ook niet hoor en soms moet je ook opschieten waardoor het ff ook niet gaat. Negeren is eigenlijk wel goed, gewoon weglopen. Maarja, dat kan natuurlijk niet overal. Soms is het gewoonweg te link om echt weg te lopen.
Naja...... Denk dat afleiden en mee laten doen nog de beste remedie is, en maar zo denken..... Ook deze tijd gaat weer over.

En over commentaar van omstanders... ARGH!!!!!! Alsof zij geen kinderen hebben/hebben gehad?! Niks van aantrekken! Waar bemoeien ze zich mee zeg. Bah.

gr CJ
 
Hoi,

Ik heb ook zo'n peuter. Meestal valt het wel mee hoor, maar deze week.
Jammer voor de mensen die staan te kijken.
Ik blijf zelf heel rustig (dat kost soms veel moeite), maar geef haar niet haar zin. Ik zeg haar wel duidelijk dat wat ze wil niet kan of mag.
Mijn idee is als je toegeeft wordt het alleen maar erger. Ik hoop dat ze snel doorheeft dat het toch niet werkt.
 
Hoi,

Mijn dochter van 2,5 jaar heeft dat ook een poosje gehad.
Bij de eerste keer heeft ze bij de AH op de grond gelegen en ze was met mijn man aan het shoppen en hij heeft haar gewoon laten liggen en is verder gegaan.
Dat heeft geholpen.
De mensen rondom hebben raar gekeken, maar daar heeft hij zich niets van aangetrokken. Bij mij heeft ze dat nog niet geprobeerd, maar ik probeer haar zoveel mogelijk bezig te houden. Ze krijgt de kans er niet voor.
Maar ik zou haar ook laten liggen. Ik heb me wel een keer verstopt in een winkel toen ze niet wilde luisteren en daar is ze zo van geschrokken dat ze dat niet meer heeft geprobeert.

Veel succes.

Gr. Christel
 
hoi hoi,

ook mijn zoon was zo eigenwijs tijdens het winkelen wilde nooit in het stoeltje van eht wagentje zitten en in plaats van elke keer dat gezeur en drama's gaf ik hem zijn zin en liet hem in het grote gedeelte van het winkelwagentje zitten.

en ja je kon er al op wachten hij is er dus een keer uitgevallen achterover zo op de grond en wat bleek sleutelbeen gebroken.

dat was dus de eerste en de laatste keer dat ik hem zijn zin gaf
ik ben er gewoon op door blijven drammen dat hij in het stoeltje van het wagentje gaat zitten, en als hij dan een scene maakt laat de mensen maar kijken ik weet wat er gebeurt als ik mijn zoon zijn zin geef en nou gaat hij zonder commentaar in het stoeltje zitten en ben ik ook een stuk gelukkiger.

dus mijn zoon dramt zijn zin niet door maar ik en dat helpt wel.

groetjes tineke
 
hallo,

ik heb zelf ook een peuter maar ik heb zelf geen ervaringen ermee, gelukkig!!

mijn tip is als hij in een omgeving waar er niet veel mensen zijn, b.v.v thuis en hij laat zich weer op de grond vallen om hem na te gaan doen, en dan heel overdreven!
het klinkt raar maar als jij boven hem uitkomt met jou gegil zal hij toch verbaast opkijken en stoppen.
als hij gestopt is kan jij opstaan en gewoon verder aan met waar je mee bezig was voor het dreinen van de kleine.

als het gbeurt b.v. in een winkel, zou ik idd gewoon weg lopen en nit omkijken, ga om een hoekje staan dat je hem nog wel in de gaten kan houden, maar hij jou niet kan zien. dan heeft het gillen toch geen effct meer voorhem.

veel succes!!
 
Terug
Bovenaan