op de helft....

Zijn er ook nog mensen die een pretecho laten maken??
Ik vind het zo spannend wij krijgen hem 9 september .. en dan ook geslachtsbepaling..
Dan kunnen we ook eindelijk beginnen aan de kinderkamer:)

Wij zijn pas volgende week op de helft. Maar ja, de eerste 4 weken krijg je al kado. En ondanks de misselijke eerste maanden (die bij mij best meevielen) komt het zwaarste nog! De "grootste" helft komt nog, voor mijn gevoel.

Ik zie een beetje op tegen de bevalling, omdat k nu naar het ziekenhuis moet, terwijl de eerste 2 thuis zijn geboren. Na de geboorte van nummer 2 moest ik ivm een nabloeding naar het ziekenhuis en ik vond het daar niks in vergelijking met thuis. Maar verder beviel ik beide keren erg vlot (6 en 3 uur), dus daar zie ik niet tegenop.

Wij laten wel een pretecho maken. WE nemen dan mijn ouders mee. Als kadootje aan hun. Lijkt me wel leuk. Maar dan wel pas na de 20 weken echo, als we min of meer weten of alles goed is.

@ Peet: ben nu wel nieuwsgierig naar het kamertje.

@ Debbiej, wij laten geen pretecho doen. Heb je ook nog een 20 weken echo of laat je deze niet doen?

@ swiepie: ik heb veruit het zwaarste gedeelte van mijn zwangerschap gehad, zo voel ik dat. Tot 17 weken moeten spugen, elke dag wel 4x. Ik voelde me echt zo slecht. Het enige wat nu nog komt is wat rugpijn en moeheid, maar dat maakt het niet echt niet meer zo moeilijk als de eerste maanden.
Gek hè, dat iedereen het zo anders kan beleven.
Het lijkt me wel wat enger nu voor je omdat je de vorige keer een nabloeding hebt gehad, is toch allemaal niet erg prettig.
Leuk om je ouders mee te nemen naar de pretecho, zullen ze zeker wel bijzonder vinden hè.

@ Dittie ,
Nee wij hebben ervoor gekozen geen 20 wekenecho te laten doen , dus krijgen we pas weer een echo ver achteraan in de zwangerschap , en tussendoor wilde ik toch nog een keertje na ons kleintje kijken...
Heb het voor de laatste keer gezien in juli.. Dus dat duurt me dan te lang tot november/december;)

Gisteren onze 20 weken echo gehad. En alles was helemaal goed!!! Echt leuk om de baby zo te zien. Hij bewoog lekker veel en toen ze probeerde te kijken of ie een hazelipje had hield hij/zij constant zijn handen voor het gezicht. En toen deed ie z'n mond op.... want een groot zwart gat haha! We wilden niet weten wat het was dus we moesten even wegkijken, dat was moeilijk hoor!

Het enige was dat mijn placenta te dicht bij de uitgang ligt. Dus bij 32 weken nog een echo om te kijken of het al wel goed ligt. Blijft het zo dan zal het een keizersnee worden. Maar meestal komt het goed!

Ben benieuwd naar de andere echo's!

Volgende week dinsdag hebben wij de 20-weken echo! Vind het heel erg spannend! Gelukkig hebben we gister bij de vk al een voorproefje gehad en alles zag er goed.. ga nu toch wat meer gerust volgende week toe.

Dan gaan we ook direct een afspraak maken voor een pretecho! Ze adviseerde ons dit tussen de 24 - 26 weken te maken omdat je dan de mooiste echo krijgt! Neem dan ook mijn ouders mee. Het is voor hun de eerste kleinkind en ze leven zo mee... dat is het wel leuk vind hun erin te betrekken.

Denk inderdaad ook wel dat nu de zwaarste periode aankomt, helemaal met de bevalling in het vooruitzicht. Ik zie er niet tegen op, maar kan me ook niet voorstellen wat ik ervan moet verwachten. Je hoort zoveel rampscenario's, maar ook verhalen dat het binnen 3 uurtjes gepiept is.

We zullen wel zien, nu in ieder geval genieten van wat nu is!!!

Terug
Bovenaan