op de weegschaal,en schrok me kapot

Hallo dames,

Ja, ik ben inmiddels ook wel wat aangekomen. Zucht. Ik woog eerst 74kg.Ik ben wel heel lang, 1m80 dus dat is een heel normaal gewicht. Nu weeg ik 85kg. Ik ben dus 11 kg aangekomen. Er komt nog zeker bij, want we zijn nog niet aan het einde, ik ben eens benieuwd. Toen ik over de 80kg ging was ik niet zo heel blij. Maar ach, het is inderdaad in het belang van je kindje. Als dat maar goed groeit. De rest kun je na de zwangerschap van alles aan doen. Toch?!

Groetjes Mineko

Hoi hoi meiden,

ik ben ook al heel wat kilo's aangekomen...
Ben begonnen bij 56kg. ben 3kg afgevallen in het begin van mijn zwangerschap...
Nu weeg ik ondertussen 68,4kg. DUS.... begin maar te tellen e dames.
BRRRRRrrrr. ... als die er maar terug af gaan na de bevalling, hihi...

Maar ben er niet zo hard mee bezig, ik eet als ik honger heb, wil een gezonde baby en na de bevalling zal ik wel zien wat het brengt...

Liefs,
van ons...
33 weken en 1dag (om precies te zijn, hehe...)

Ik ben begonnen met 55-56 kg, eerst zeven kilo afgevallen en bij de laatste controle 64 kg. Tel uit je winst, met 28 weken dus al 15 kg aangekomen en de laatste vier in vier weken tijd. Nu moet ik zeggen dat ik er ook niet heel erg op let en gewoon eet waar ik zin in heb. Maar schrok wel een piep klein beetje hoor de laatste keer.......een kilo per week, als dat zo doorgaat.....

Hallo dames,

Ook ik maak me zorgen  om mijn gewicht. Dit is mijn 3e zwangerschap en van de vorige 2 zijn er heel wat kilo's blijven plakken.   Ik was vrij tenger voor mijn 1e zwangerschap. Tijdens deze ben ik 35 kilo aangekomen, waar er uiteindelijk ca 7 zijn blijven zitten. Voor mijn 2e zwangerschap woog ik dus 63 kilo.( Begon op 56 kilo). Dit was nog niet heel veel, maar toch..... Tijdens mijn 2e zwangerschap durfde ik uiteindelijk niet meer op de weegschaal bij de verloskundige. MIjn zwangerschapskleding heb ik zelfs nog 1 maat groter moeten kopen omdat werkeljk alles groeide...... In totaal ben ik toen bijna 40 kilo aangekomen. Hier zijn er zeker 20 van blijven zitten. (helaas). Ik woog dus ruim 83 kilo. Ik ben nu bijna op de helft van mijn 3e zwangerschap. Gelukkig zei de verloskundige dat er niet meer gewogen hoefde te worden. Toen ik echter vorige week bij haar kwam, vond zij het toch nodig om te wegen. Ik ben al weer ruim 15 kilo aangekomen. De weegschaall gaat dus al richting 100 kilo!! Eigenlijk wil ik dit helemaal niet, maar ik kan al dat lekkers, zeker nu met deze feestdagen, gewoon niet laten staan. Ik neem me nu al voor na deze zwangerschap drastisch te gaan afvallen, maar betwijfel of me dat gaat lukken....

patricia, niet minder gaan eten hoor!!! dat is niet goed voor je kleine.
tenzij je jezelf echt te buiten gaat, maar als je gewoon eet dan dit niet aanpassen.

ik ben nu 35,5 week zwanger en er zit zo'n 21 kilo bij. in het begin ging het heel snel. weeg normaal 65 kilo en nu dus al ongeveer 86.
maar van week 30 tot 34 ben ik bijv. helemaal niet aangekomen. ik dacht echt tjee waar gaat dit eindigen. nu zie / merk ik dat ik vocht ga vasthouden (dikke enkels) en er weer wat bij komt.

mijn VK zegt dat als je gewoon normaal eet en je niet ineens te buiten gaat aan ongezonde dingen het gewoon een hormonaal iets is. dus die kilo's er ook wel weer af gaan. ik eet wel iets meer brood nu, maar dus wel gezond. dus volgens haar geen probleem. ga je je echt te buiten aan taartjes of vette happen dan kun je straks wel een wat moeilijkere tijd hebben om terug te komen op gewicht.

dus niet druk om maken, de een komt maar een paar kilo aan, de andere 40.

Toen ik in verwachting was van Lotte (2.5.2007) was ik in de eerste 20 weken ongeveer 4 kilo aangekomen. Da's mooi, dacht ik toen. Ik woog 66 kilo om mee te beginnen.

Met 22 weken kreeg ik ineens een bloeding en moest ik plat liggen. En toen ging het hard. Daar kwam in de laatste weken ook nog eens tien liter (dus kilo) vocht bij. Vlak voor de bevalling vroeg mijn man om nog eens op de weegschaal te gaan staan. Maar ik wilde het niet weten, dus hield m'n ogen dicht.

Bij de bevalling vroeg de verpleegkundige wat ik was aangekomen. En ik dacht 'als hij 80 kilo zegt ga ik dood!' En wat zei hij: 92,5 kilo!!!  Ok, daarvan was 10 kilo vocht, wat er na twee dagen af was, maar toch...

Inmiddels is Lotte bijna 7 maanden en weeg ik ongeveer 68 kilo. Bijna weer terug op gewicht dus en ik heb officieel nog 2 maanden om dat te halen. Dus maak je geen zorgen. Het komt allemaal weer goed en vooral lekker blijven eten voor die kleine. Ik heb helemaal niet gesnoept of extra veel gegeten  tijdens de zwangerschap, maar de kilo's vlogen er aan. Je lichaam wil nou eenmaal zo graag alles opslaan.

Succes! Groetjes, Marisa

In totaal ben ik tijdens m'n zwangerschap 16kg aangekomen. En toen ik bij terugkomst uit zh (na 4  dgn ivm ks) op weegschaal stond, moesten er nog maar 2 af! Maar merk dat t begingewicht wel erg laag was, had net voor zwangerschap gelijnd, nu kom ik niet terug op oude gewicht, zit er nog 1,5kg vanaf. Maar ben er wel tevreden mee (alleen dat je buik wat minder strak is en blijft na bevalling, daar heb ik meer moeite mee!)
Gewoon gezond eten en niet denken dat je voor 2 moet eten doet een hele hoop!
Geniet van de zwangerschap dames!!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Terug
Bovenaan