op echo gezien => kindje mist 1 arm

Hallo,

Afgelopen maandag hebben wij onze 20 weken echo gehad. Alles was in orde, hartje, hoofdje, enz. Als laatste werden de ledemaatjes nagegeken en ons kindje blijkt alleen een linker bovenarmpje te hebben.

We hebben gelijk een punctie gehad en wachten op de uitslag. Ondertussen moeten we ons laten informeren over leven met 1 arm om te kunnen beslissen of we door willen of stoppen (de gedachte alleen al!!).

Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee?

We zijn zo ontzettend verdrietig dat ons kindje toch niet "gezond" is. Aan de ene kant is het maar een armpje, maar aan de andere kant is het wel een arm die er niet is en waar je op een dag toch veel mee doet.

groeten,

Janneke

Janneke,

wat een schok zal dat zijn. Je hoopt toch op een gezond kindje, met alles erop en eraan. En je wil toch tien vingertjes tellen.

Hebben ze je echt aangegeven om te kiezen voor afbreken van de zwangerschap?
 Net wat je zegt het idee al. Tuurlijk is het niet wat je voor ogen had, maar voor mij zou dit nooit een reden zijn om een zwangerschap af te breken (en zo te lezen voor jou gelukkig ook niet). Die keuze wil je dan ook eigenlijk helemaal niet hebben, dara wil je niet over nadenken.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog kan genieten die laatste maandjes vand e zwnagerschap, en natuurlijk geniet je daarna net als iedere andere moeder volop van je kindje.

Liefs
Miep

lieve janeke dat was zeeker even schriken he als het mijn keuze was en het was verder gezond zou ik het niet afbreeken maar dat is ieder zijn eigen keuze want als hetstraks wat grooter is en ze gaat haar armen gebruiken je heb heel goed kunst armen waar ze mee kan leeren om gaan als het verder gezond is he heele moelijke posietsie voor je wens je heel veel sterkte en we hooren nog van je liefs van jolanda

Het ziekenhuis biedt ons alle opties aan, dus ook het afbreken van de zwangerschap, maar ze hebben het niet aangeraden oid.

Het hoort in het rijtje opties dat we hebben. Toch is dat voor ons gevoel de eerste knoop die we door moeten hakken, beslissen of we verder gaan of niet.

Janneke

lieve janeke daar moet je heel goed over nadenken is niet zo maar wat he wens julie wel heel veel sterkte met deze moelijke beslising wil je een ding zegen heb in noveber mijn meisje verlooren bij 41 weeken zwangerschap en als je beslist om de zwangerschap af breek wat j eigen keus is moet je er wel heel goed achterstaan want je gaat een heeeeele moelijke tyd te gemoet bij is nu 8 maanden geleeden heb het nog moelijk is toch je kind liefs van jolanda

Een meisje die wij kennen verloor haar armpje tijdens de bevalling, het kwam helemaal klem te zitten en ze konden het armpje niet meer redden en het moest operatief verwijderd worden....dat is 25 jaar geleden en ze kreeg een kunstarm en ze heeft zich altijd heel goed kunnen redden, ze kon ook heel goed paardrijden en verzorgde haar paard zelf.
Als er uit onderzoek blijkt dat het verder een gezond kindje is dan lijkt het mij niet een reden om het leven te beeindgen. In de ontwikkeling van een nieuw leven kan zo veel misgaan, het is niet voor niets een wonder te noemen als alles goed is gegroeid. Het is verschrikkelijk dat dit met jullie kindje gebeurt, ik wens jullie heel veel kracht en steun om de juiste beslissing te nemen.

Hoi,

Wat een enorme schok voor jullie. Als blijkt dat je kindje niet is zoals het hoort te zijn dan staat de wereld op zijn kop. Maar let wel. hij staat niet stil. Jullie staan voor een moeilijke beslissing, een beslissing die geen mens zou willen maken. Toch hoop ik dat jullie zullen kiezen voor het leven. Leven met een handicap is zwaar, en zal ook jullie leven als ouder sterk veranderen. Maar het hoeft geen probleem te zijn. Leven met een handicap of lichamelijke beperking is heel goed mogelijk. Je kind zal heel gelukkig kunnen worden en zich uitzonderlijk goed ontwikkelen. Ik heb ooit een zeilinstructeur gehad met een arm. Een kanjer die zo sterk was als een beer.

Inmiddels ben ik moeder van een zoontje van 9 maanden. Het is een individu met een eigen wil en uitstraling. Als hij nu een armpje zou moeten missen dan zou dat vreselijk voor ons allemaal zijn maar hij is nog steeds dat geweldige kind waar we zo zielsveel van houden. Ik ben in de volle overtuiging dat jullie leven ook heel rijk en gelukzalig kan zijn met dit mooie kindje.

Ik wens jullie heel veel sterkte, liefde en wijsheid.   Besef wel dat een ieder zijn eigen mening mag hebben maar dat wat jullie ook gaan beslissen, zorg dat het een beslissing is waar je echt 100% achter staat. Verantwoording over die beslissing leg je alleen aan jezelf af.
Ik hoop dat je ons op de hoogte wilt houden.

Liefs,

Patricia

Hoi meis,

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Ik ben afgelopen februari bevallen van
een kindje waar veel mis mee is. Ik moet zeggen het is echt niet precies
hetzelfde maar ook missen er meerdere dingen. Liever praat ik daarover
met je via de mail of msn. Als je me die zou willen geven kan ik je miss
verder helpen! Alvast heel veel sterkte toegewenst en hoop snel wat van
je te horen! Liefs mama.

Terug
Bovenaan