op echo gezien => kindje mist 1 arm

Hallo mama,

Wat vervelend om te horen en wat een lief aanbod. Graag hoor ik meer over jullie ervaringen.

Mijn e-mailadres is janseltje@hotmail.com. Ik hoor graag van je.

groeten,

Janneke

hoi
mijn vriend en ik hebben ook besloten om een kindje te nemen.
en nu komt het; mijn vriend heeft ook 1 arm
het is natuurlijk niet leuk en erg zielig,maar mijn vriend kan erg veel met 1 arm(gelukkig)
zijn moeder kon 24 jaar geleden niets zien omdat ze toen geen echo's deden,ze was heel erg geschrokken natuurlijk, maar het bleek een foutje van de natuur te zijn.
wij zijn ook wel een beetje bang dat ons kindje het mischien ook kan hebben,maar we weten dat er mee te leven is.
ik wens je heel veel sterkte en als je nog vragen hebt gewoon aan me vragen hoor.

liefs jolanda

hoi janneke

ik heb je verhaal gelezen...
dat is cker geen leuk nieuws!!!
maar mijn mening is om voor z'n reden je zwangerschap NIET aftebreken!!!
maar ieders meneing is vrij....
ik zou niet graag in jullie schoenen willen staan,het is en blijft moeilijk!!!!
ik ben zelf gebooren met een voetafwijking aan bijde voeten,ben al een paar keer geopereerd,en heb aan gepaste schoen(voor mijn werk),en bij ons is er ook eenkans dat ons kindje dat kan krijgen,maar voor ons geen reden om dat niet te doen.

ik wil jullie heel veel succes en sterkte wensen.....!!!!!!

xxxtam80

Hoi Janneke,

wat een schok voor jullie, je gaat kijken voor de echo, maar verwacht toch dat alles goed is.
Weet je dat er een vereniging is waar ook een aandachtsgebied is voor ouders/kinderen met maar 1 arm of been. Kijk maar eens op www.bosk.nl. Bij forum kun je ervarigen van andere ouders lezen.
Zelf heb ik een zoontje van bijna 2 die welliswaar beide armen heeft, maar als gevolg van een hersenbloeding is hij aan een kant spastisch en kan hij dus niks met die arm.
Hij doet het niet, al zit hij er wel!!! Wij komen dus vergelijkbare problemen tegen.
Het is verbazendwekkend hoe die kleintjes daar mee om gaan. Ze kennen immers niet anders, voor hem is dit normaal en hij vindt overal oplossingen voor.
Als voorbeeld houd ik altijd de man van mijn oude buurmeisje in gedachten. Hij heeft ook maar 1 arm en kan behalve het knippen van zijn vingernagels alles zelf. Ik zie de toekomst voor mijn zoon vol vertrouwen tegemoet, al ben ik er natuurlijk in het begin ook wel erg verdrietig over geweest.

Sterkte en wijsheid toegewenst

Sandra

Hoi Janneke,

Wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn! Ik kan je eigenlijk niet helpen maar wil je in ieder geval toch even sterkte wensen!
Is de uitslag van de punctie al bekend?

groeten Landi

Hallo Allemaal,

Mijn man en ik hebben vorige week de moeilijke beslissing genomen om de zwangerschap te beeindigen. Zaterdag 29 juli zijn wij bevallen van een hele mooie dochter. Het afscheid viel ons heel zwaar, maar onze beslissing is voor ons en voor onze dochter de juiste geweest.

Wij hebben ontzettend veel verdriet van het verlies van ons meisje.

Ik wil iedereen bedanken voor hun steun.

Janneke

Jans,

meid vreselijk en het zal geen makkelijke keuze zijn geweest.

Ik vraag me ook af, of er alleen een armpje miste of dat er toch niet meer aan de hand was (heb je de uitslag van de puntie gekregen?), omdat je zegt dat het de beste keuze was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik vanwege een missend armpje een zwangerschap zou afbreken. Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel je niet. Want het zal beslist niet makkelijk zijn (geweest) en alleen jullie hebben de volledige informatie dus oordelen kan ik al helemaal niet.

Sterkte meid met het verwerken van dit alles.

Miep

Terug
Bovenaan