op een aparte manier vertellen?

Hallo!
Volgende week willen we het aan de ouders gaan vertellen. En dan op een aparte manier.Maar hoe? De vorige x hebben we voor op twee handdoeken laten naaien; opa & oma. Een superverrassing was dit. En aan mijn zusjes een babyflesje gevuld met roze/witte & blauw/witte muisjes. Maar wat gaan we nu doen... Wie heeft er nog een originele idee voor ons? Mijn dochter wil ik er nog ff buiten houden. De zwangerschap duurt nog lang genoeg voor haar. Greetz Patricia
 
Wij hebben mijn ouders met kerst verteld dat ik zwanger was. We hadden een mand gemaakt met allemaal lekkere dingen erin en een speen met oma's schatje erop. Bij mijn schoonouders hebben we het op dezelfde manier gedaan, alleen snapte die de hint niet en vroeg zich af wat moet ik in nou met een speen. Een nicht van mij had een kop en schotel gekocht met voor opa en oma erop, maar volgens mij is dat alleen leuk als het hun eerste kleinkind is, want nu zijn ze natuurlijk ook al opa en oma.

Groetjes CHrista
 
Hoi,

Wij hadden de eerste keer (miskraam geworden maar oke) voor de opa's een slabbetje gekocht. Mijn opa is mijn grootste sponsor en voor de oma's de speen oma's schatje.

Nu we weer zwanger zijn en op de echo ook echt al een kloppend hartje te zien was, hebben we de foto van de echo naar A4 formaat laten vergroten en dat aan ze gegeven.
Waren ze heel blij mee.

Succes met het vinden van iets leuks.

Groetjes,
Cat31
 

Hoi,

Wij hadden voor de aanstaande opa's en oma's een leuke manier (vonden we zelf tenminste) om het te vertellen. We hadden een klein kindertasje/ koffertje gekocht en daar hadden we een tandenborsteltje, slabbertje, boekje enz. en een kaartje ingedaan. Toen (de aanstaande) oma het tasje opendeed zag ze dat kaartje waarop stond: Mag ik over 9 maanden ook bij jullie komen slapen. De hint was meteen duidelijk. Iedereen vond het geweldig!! En het tasje hangt nog steeds op een mooi plaatsje in de huiskamer.


Groetjes Hilma

 
Hoi,

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!
Zelf hebben we het nieuws eerlijk gezegd niet bijster origineel gebracht, maar vrienden van ons zijn naar het strand gegaan en hebben daar in het zand woorden geschreven als 'baby' 'oma' 'opa' 'oom ....' 'tante ...' etc. Daar hebben ze vervolgens foto's van gemaakt en deze (in hun geval samen met vakantiefoto's om de verrassing nog groter te maken) aan de betreffende opa's, oma's, ooms en tantes in spé laten zien.
Misschien ook een idee voor jullie, moet nog net lukken als je het volgende week wilt gaan vertellen.

Groeten,
mam30
(ik heb zoon van 2 en ruim 12 weken zwanger van de tweede)
 
Hoi tryce,
Ik ken iemand die had voor ieder opa oma broer zus, enz. een zwangerschaps test gegeven en deze was uiteraard positief. Ze heeft zich rot geplast, maar dat was niet zo moeilijk in die periode   Ze heeft ze ingepakt gegeven, samen met een gebakje.
 
Bedankt al voor de leuke tips. Die van het strand, de slabbetjes en het tasje/koffertje zijn wel erg schattig. Ik heb ook in een boekenwinkel gekeken en daar zag ik van de HOERA-serie "er komt een kleintje bij". Dat is echt iets voor mijn schoonouders. Die lezen zo graag voor. Mijn ouders, vooral mijn ma is gek op die koffertjes. Thanx ik ga vanavond ff verder  brainstormen. Nu ff een smoes verzinnen hoe ik  mijn ouders hier dinsdag krijg, want woe. is mijn dochter Nikki jarig en dan zijn ze er ook al. De  reden dat ik wil dat ze het ervoor weten is dat ze (mijn moeder) me kan helpen als ik weer een misselijk-aanval krijg van koffie, en parfumluchtjes, etc.etc. Mijn pa is handig dus ik denk dat er spontaan iets kapot is gegaan of zoiets.... Hi, hi, ik heb er erg veel zin in... Ik laat het nog wel ff weten hoe het gegaan is!!! Greetz
 
Hi!
Wij gaan het morgen vertellen aan mijn ouders en schoonmoeder. We hebben 2 schilderijen gekocht en we hebben gevraagd of ze deze willen komen bekijken, dus ze komen daarom gezellig met zijn drietjes op visite.

We gaan doeken over de schilderijen hangen en in 1 van de 2 doen we een vel papier met daarop beschuit met muisjes en een leuk tekstje. Daar ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik denk "Hallo oma's en opa! Ik zit nu nog in mama's buik en ben nog heel klein, maar over 7 maandjes zal ik er ook gezellig bij zijn!".
We laten eerst een  echt schilderij zien en daarna halen we het doek van het 2e hele bijzondere schilderij! We zijn heel benieuwd hoe ze gaan reageren.

Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan