Hoi mama's,
Zijn er meer mama's die op het randje van de curve zitten?
Wat werd er tegen je gezegd en wat deed je er mee?
In een andere topic liet ik me er al even over uit; Kay zit volgens CB op de onderste curvelijn qua gewicht. Was niks schokkends ofzo, helemaal niet gezien de keren ziek zijn tussendoor, maar hij zat net op het randje. Wijkverpleegkundige zei er verder niks over hoor (een fijn CB hier), alleen na navraag van mij zei ze dat Kay gewoon een tenger mannetje was.. helemaal niet erg.
Ik vind Kay dan ook alles behalve tenger. Hij is wel fijntjes qua bouw maar niet te smal of fragil. Eigenlijk ongelooflijk wat die knul op een dag eet! Te denken aan 3 boterhammen een een flinke prak avondeten met toetje toe. Tis een schrokmachine!! Maar daarbij is hij enorm beweeglijk en drinkt erg veel..
Kay weeg nu met zijn 17 mnd 10,7 kilo en is 82 cm lang.
Ik ga uiteraard ook niks aan zijn gewicht doen, dus niet ineens nog meer geven. Dit is ook niet geadviseerd hoor. Ik vind Kay precies goed zo!
Wil alleen maar zeggen dat je je niet moet blind staren op de curvelijnen welke het CB hanteert. Er zijn er genoeg die dan helemaal in de stres schieten als de "kleine" aan de zware of lichte kant blijkt te zijn. Het belangrijkste is dat de kleine vrolijk is en zichtbaar lekker in z'n vel zit. Met uitzonderingen van extreme access gevallen natuurlijk!
Ik vraag me dus af wat je met de info gedaan hebt, wat ze tegen je zeiden op het cb en of je er toch verandering in hebt gebracht. Maakte je je zorgen of lapte je het aan je laars? Wat heeft het met jou gedaan? Durf je het bespreekbaar te maken met het CB als je je gekwetst voelt?
Ik lees graag jullie ervaringen hiermee..
Esmé mv Kay