Op het randje van de curvelijn..

Ivar zat de laatste keer ook aardig richting de onderlijn qua gewicht, qua lengte gemiddeld
ik heb er nog wel even naar gevraagd, maar de arts zei dat het prima was, en ja wat wil je er ook aan doen he? ik geef Ivar iets meer calorierijke tussendoortjes zoals idd volle yoghurt en vla, alle soorten worst en kaas ipv alleen de magere etc etc en voor de rest vind ik het wel prima
heb ook liever dat hij te licht dan te zwaar is, gelukkig heeft hij de bouw van zijn papa

qua CB: ik merk dat het afhangt van hoe ik in mijn vel zit, of ik me wel of niet iets aantrek van hun mening en/of adviezen, over het algemeen gaat het een oor, andere uit

liefs Jenneke

Hier ken ik niet anders dan de onderste curvelijn.

Nadia was tot 6 jaar gewoon een ukkie, toen begon ze ineens te groeien.
Céline is ook de kleinste van de klas.
En Marin zit idd ook ver onder het gemiddelde. (was gisteren nog bij een collegaatje, haar dochtertje is 11 maanden en is al een stuk groter als Marin)

Ik maak me er niet druk om hoor, komt vanzelf goed. En anders blijven het gewoon kleine vrouwtjes, ook niks mis mee toch?

Ze eten in ieder geval genoeg, dus daar ligt het niet aan.

Maar denk dat Céline over een jaar ook wel een groeispurt krijgt, net als dr zus.

Liefs Annemarie.

Mijn vriendje zit er ook net onder. Is gewoon een tenger ventje, maar ontzettend energiek. Hij weegt nu 10.7 kilo en is bijna 16 maanden. Hij was 4235 gram bij de geboorte.

Vorige week was ik bij de kinderarts voor controle en daar zat hij ook tegen het randje en zij vond het prima en was erg tevreden. Hij is altijd tenger geweest en bij het cb zeggen ze er niets van, moeten ze niet doen ook, want ik zorg goed voor hem, het gaat goed met hem, hij eet goed en met smaak, dus alles prima in orde lijkt mij!

Dat onderste randje van de curvelijn heb ik bij onze meiden nog nooit gezien, Roos zat met alles altijd iets onder gemiddeld maar volgde keurig haar eigen lijn.
En nu met ruim 4,5 jaar is het een lange, smalle meid aan het worden.
Linde daarintegen zit op het randje van de bovenste curve qua gewicht, ze is een echt stevig meisje, maar dat was ze bij haar geboorte al.
Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt, wel had ik na de forum-meeting in R'dam zoiets van jeetje, ze is wel echt aan de dikke kant, als ik haar vergeleek met de andere meiden.
Maar goed, na de laatste check bij het cb hoeven we pas over 6 maanden terug te komen dus alles is prima in orde.
En je kunt nu ook goed zien dat ze steeds langer en dunner aan het worden is.
Ik was ook een dun meisje tot ongeveer de pubertijd, en pas sinds mijn 25e ben ik wat te zwaar (wat veel op dit moment maar ja dat doe ik helemaal zelf!) ik ben 1,70m.
Mijn man is 1.90 en erg slank, dus ik ben wel erg benieuwd wat de meiden gaan doen met hun gewicht en lengte.
Maar ik maak me echt geen zorgen over ons bolletje hoor, heerlijk die extra plooitjes!

groetjes Daniëlle.

Dean (15 mnd)  is vorige week naar het cb geweest. Hij zit met z'n gewicht gelukkig niet meer tegen het bovenste lijntje. Hij weegt nu 12,3 kg en is 82 cm lang. Ik ben blij dat z'n gewicht niet meer  met zulke grote sprongen omhoog gaat. Op het cb heeft de kinderarts gevraagt wat hij at en vond hij het zelfs wat weinig! Hij zei overigens niet dat Dean te zwaar was, daar hebben ze nooit iets over gezegt. Dean was trouwens niet zwaar bij de geboorte: 3615 gram en 53 cm. Ik zit me net te bedenken dat hij wel een groot hoofd heeft: bij de geboorte 36 cm en nu 49,3 cm.
Dus hier niet de onderste, maar de bovenste curve lijn.

Groetjes,
Nelly.

Heey hier nog zo'n lichtgewichtje.
heb de gegevens nu niet bij de hand maar ook tegen de onderrand van de curvelijn qua gewicht. Ach ja.. zolang ie zich goed voelt en lekker speelt en doet vind ik het goed hoor. Hij eet en drinkt  altijd goed normaal gesproken  (oke op laatste week na.. hij wil perse geen avondeten meer.. grmpff..)

xx Bianca mv Sep

Hoi Esmé,

Ook ons Tess bungelt aan de onderste curvelijn,al sinds haar geboorte.
Ze is gewoon een klein popke.Ze is nu 15,5 maand en weegt 8,5 kilo en is 75cm lang euhhh...kort.Ze is ook een enorme eter en lust werkelijk alles...behalve rijst.
Ze beweegt ook veel,nu helemaal sinds ze kan lopen.Ik maak me ook helemaal geen zorgen en bij ons op het CB(hele fijne mensen)  doen ze dat ook niet.Ze is een klein kerngezond mensje!

Liefs Kitty en Tess

Hai!
Thomas heeft ook altijd onder de lijn gezeten. Het was niet erg want hij is overal goed verdeeld en is dus een tenger ventje (van wie hij dat heeft??) Hij begint nu steeds meer te eten alleen middag en avond eten wil er niet zo goed in. Maak me daar ook niet zo druk over. Komt allemaal wel goed (schatje) haha
Esther

Terug
Bovenaan