Op hoeveel flesvoedingen zitten jullie per dag?

Dag allemaal,

Jade is nu ruim 7 weken en sinds 3 dagen heeft ze nog maar 5 voedingen per dag. Ik geef haar 5 x 150 cc met 5 schepjes.
6.00 uur
10.00 uur
14.00 uur
18.00 uur en 22.00 uur  

Ze lijkt hartstikke tevreden en heeft iedere dag volle plasluiers en 1 x in de twee dagen een flinke poepluier. Jade was bij de geboorte 4280 gram en toen ze een maand was woog ze 4790. Ik vermoed dat ze nu wel een dikke 5 kilo is.

Hoeveel voedingen geven jullie per dag?

liefs Diana

Hoi, mijn zoontje is 10 weken en drinkt 5 flessen met 150cc en 5 schepjes op de volgende tijden:

07.30
11.30
15.30
19.30
23.30

M'n zoontje is nu 4030 gram.

Groetjes
Angel

Hallo,

Mijn zoon is nu 8,5 week en krijgt sinds één week 5 voedingen per dag. Ik geef hem 4 flessen van 150 cc  en één fles van 160 cc (laatste fles voor het slapen 's avonds).
De voedingen maak ik 's ochtends allemaal klaar voor de komende 24 uur.(mag van het cb). Ik heb dus een maatbeker met 710 cc water en 23,5 schepjes. Dit verdeel ik dan over de flesjes en deze gaan in de koelkast.

Hij krijgt zijn voedingen om:

6.30 uur
10.30 uur
14.45 uur
18.45 uur
22.45 uur

Afgelopen woensdag woog hij 4900 gram. Ook hij heeft net als de dochter van diana volle plasluiers en om de dag een poepluier.

Ik gebruik trouwens nutrilon hypo allergeen. Welke voeding gebruiken jullie?

groetjes,

bianca

Hoi meiden

Jesse is vandaag precies 12 weken oud
Hij krijgt 5 flessen voedingen per dag (24 uur)
Waarvan 4 met 160 cc en 1 met 180 cc voeding
ik maak ook de voedingen per 24 uur klaar, maar dat doe ik uit eigen besluit
Het cb is hier absoluut op tegen, ivm met bacterievorming in de voeding
Ik vind dit gewoon onzin, want ik deed dit met mijn andere kinderen altijd zo

Groetjes Xennah

Hoi,
mijn zoontje is nu 6,5 week oud en wilde paar dagen geleden  nog 6 a 7 flessen van 120cc+4schepjes. De ene keer komt hij elke 3 uur, dan weer om de 4 uur.

ik probeer hem nu om de 4 uur zijn flesje te geven, en hem dan ook de hele fles leeg te laten drinken (eerder liet hij nog weleens 20 cc staan - logisch dus die 7e fles toch?)

helaas slaapt hij s'nachts nog niet door.

mijn vraag; hoe kan ik zien dat hij toe is aan 5 flessen op een dag...en hoe kan ik dat zo gaan doen dat hij dan wel doorslaapt vanaf de laatste fles?
hoe merk ik dat mijn zoontje daaraan toe is??

Hoi Patpeet,

het is helaas niet te dwingen om terug te gaan naar minder flessen, je kan het uiteraard wel proberen, het beste wat je kan doen is de voeding ophogen....deed ik ook bij mijn zoontje...hij was veel te licht (nog steeds, 2 maanden en net 4 kg), want bij mij vroeg hij steeds naar meer. Drinkt nu 5 flessen van 165cc voor een ventje van 4 kg mag het net!

maar wat ik begrijp van jou, is dat je zoontje steeds wat laat staan. Dus ik denk dat ophogen bij jou nog niet gaat werken, of je moet echt om de 4 uur gaan voeden en idd zorgen dat hij alles op drinkt! Maar dat word even huilen, want daar moet hij aan wennen!

Ik heb mijn zoontje het zelf laten regelen....sinds 3 weken slaapt hij de hele nacht door, ineens van de één op de andere dag....ik voedde namelijk op verzoek. En toen ik een keer 's ochtends wakker werd, was ik bang dat ik hem niet gehoord had, maar meneer lag nog lief te slapen!
En nu voed ik op vastte tijden....en dat gaat prima, alleen de laatste fles wil hij niet echt meer, maar hij mag absoluut niet terug naar 4 voedingen, dus we doen ons best om er zeker 100cc van binnen te krijgen, op een gegeven moment gaan ze vanzelf meer drinken en slapen ze ineens langer....je zult vanzelf zien! Ik was er vanuit gegaan dat ik 3 maanden lang nachtvoedingen zou hebben omdat m'n zoontje nog geen 5 pond was bij z'n geboorte, maar 7 weken later sliep hij ineens door.

Laat het over je heen komen, houd nog even moed, voor je het weet doet hij het ineens en denk je dat je hem niet gehoord heb!

Succes ermee!
Gr, Angel

sliep hij door met flessen van 165 cc? of deed hij dat al met flessen van 135 cc?
ik twijfel dus: een aantal flessen op een dag drinkt hij wel super snel leeg...als er meer in zou zitten, zou hij dat ook opdrinken denk ik.
de laatste van voeding van 23:00 uur wil hij met moeite opdrinken, hij is dan te moe. maar de nachtvoeding van 03:00 uur gaat er wel als zoete koek in.

wanneer kan ik verwachten dat hij doorslaapt? op flessen van 6 x 135 cc?
moet ik afwachten tot hij niet meer wakker wordt 03:00? Of gaat dat niet gebeuren op flessen van 135 cc?
of zal ik dan eerst overgaan op flessen van 165 cc en dan zien of hij er daarvan ook 6 stuks wil en hopen dat hij er automatisch maar 5 van wil?

Hoi, mijn zoontje sliep al door bij 6 flessen van 135cc, ik heb ze daarna opgehoogd naar 150cc, en er echt 4 uur tussen laten zitten, toen werden het er 5. En hij regelde dit zelf.

Ik zou ook ophogen naar 150cc en dan overdag zoveel mogelijk op dezelfde tijden en 's nachts zelf laten komen, volgens mij heb je nog heel even 1 nachtvoeding en dan ineens slaapt hij door, of niet, want ieder kind is anders. Bij 150cc kan je nog 6 voedingen geven (totaal 900cc), maar bij 165cc moet je echt naar 5 flessen. Je kan de tijd ook rekken door tussendoor steeds een beetje water te geven, dan zijn ze weer even vol, ik gaf dan 15cc of 20cc.
Dit zijn maar tips dus probeer het eens, helaas kan je hem niet dwingen, dus gewoon vol   houden, volgende week kan het ineens anders zijn!

Groetjes

Terug
Bovenaan