Op hoeveel weken vertel je het aan iedereen??

<p>Dag dames !</p><p>Wij weten sinds enkele dagen dat ik zwanger ben, dit wordt dus een januari kindje :D </p><p><br />Doordat we zo enthousiast zijn vind ik het super moeilijk dit te verzwijgen voor iedereen. <br /><br />Op hoeveel weken vertellen jullie dit aan iedereen (mijn mama, oma, en beste vriendin weten het al, dit kon ik niet verzwijgen). </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat is je uitgerekende datum? Zelf ben ik 19 januari uitgerekend.
Wij wachten met vertellen tot ik de 12 weken ben gepasseerd. Heb al eerder een miskraam gehad, daardoor ben ik vrij voorzichtig. Ik wil sowieso eerst een goede echo voordat ik het vertel.
Alleen mn beste vriendin weet er van. Het is toch wel fijn om het met iemand te kunnen delen (naast mn man).

Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is. Wij hebben het beide keren verteld na de eerste goede echo rond de 8 weken. Wel eerst alleen aan ouders en broers en zussen. Na de goede termijn echo rond 11 weken wereldkundig gemaakt. hebben gelukkig voorspoedige zwangerschappen (nu ruim 17 week zwanger van de tweede) maar vonden het toch fijn eerst goede echo's te hebben. 
Een ander vind het wel fijn om het gelijk te delen met iedereen of is gewoon te blij en enthousiast om het stil te houden. Doe dus gewoon wat voor jullie goed voelt!! En lekker gaan genieten!

Wij hebben het naar de eerste echo dus met 8.5 week aan de ouders verteld. En naar de termijn echo  rond de 12 weken aan de rest .
Heel moeilijk om je mond te houden hoor ?
Maar ieder moet dat voor zich  bepalen vind ik 

Daar zijn geen richtlijnen voor. Kiest voor zich. Wij hebben het met 8 weken verteld (na een goede eerste echo) aan familie. Na 9 weken gedeeld met de rest van de wereld. Sommige vinden dat vroeg, maar ik vind het fijn om het ook te kunnen delen als het mis gaat. Nu alweer 17 weken ?

Door mijn werk zou ik het meteen bekend moeten maken daar. Ik mag dan bepaalde dingen niet meer doen door straling etc. 
Ik denk dat we het dan ook meteen aan de ouders en vrienden vertellen, anders is het ook zo raar dat je collegas er al weken van af weten. 

Terug
Bovenaan