Op hoeveel weken vertel je het aan iedereen??

Ik heb familie wel eerder verteld, maar niet eerder dan 10 weken. Collega's pas na de 12 weken. Doe vooral wat je fijn vindt, maar realiseer je ook dat de kans op een miskraam voor de 12 weken het grootste is, en wil je iedereen dan evt moeten vertellen dat het niet goed is gegaan? Dat speelde bij mij wel mee.. ik heb met facebook gewacht tot ongeveer 14 weken om die reden!

Hoi, proficiat! ?
weet je wat t is? Er komt zooooveel op je af in het 1ste trimester! En natuurlijk wil je het goede nieuws met iedereen delen! Maar wij wilden ook niet dat er iemand gekwetst kon raken omdat ze t later wisten dan een ander. En wilden dus iedereen (fam en beste vrienden) tegelijk in de zelfde week op de hoogte brengen. Maar ga je dat meteen week 4 doen ofzo, dan bestaat idd die nog grotere kans tot week 12..je hebt nog geen echo voor jezelf, en stel je moet dan al die mensen weer gaan bellen...
dus wij hebben besloten om in week 13 bij alle fam en vrienden persoonlijk langs te gaan/of bellen..kan niet iedereen goed uitkomen in een week ☺️
pluspunt: je hebt iets langer de tijd om hele leuke manieren te verzinnen om het nieuws te brengen ? ik heb voor iedereen iets persoonlijks bedacht (bijvoorbeeld een roze/blauw speeltouw voor mijn zusjes hond gevonden) en daarbij ook een echo kopietje kunnen invoegen. op die manieren werd zeer leuk op gereageerd door iedereen. Maar het is maar net wat je zelf wilt natuurlijk, zoals hierboven al geschreven. Gewoon proberen zo vaak mogelijk je momenten samen te creeeren en echt te genieten ?

Ik wacht de eerste echo af. Die is volgende week met 7,5 week en ga het daarna vertellen. Het is de 4e dus lastig te verbergen ;-) 
het was wel een complete verrassing dus vind het doodeng om te moeten vertellen... 

Ow haha ja dat snap ik dan wel
bij ons is het pas de 1ste, en ondanks iedereen het verwachtte van ons, was het toch goed geheim gebleven en waren ze allemaal verrast. Dat zal bij jullie ook zeker zijn als het niet gepland was!
dan geniet ervan samen en gewoon goed voelen wanneer jij t wilt vertellen ??

Wij hebben t met 6/7 weken aan onze ouders en zusje verteld. Met 13 weken hebben We t op Facebook geplaatst. In de tussentijd hebben we t wel op werk verteld zodat er rekening mee gehouden kon worden aangezien ik heel erg misselijk was, n aan wat goede vrienden.

Ik ben nu 9 weken, vorige week echo gehad en daarna aan onze familie en een aantal vrienden verteld. Verder wacht ik nu even tot de 12 weken voordat ik het ga vertellen aan me werk ect!

Hi!
Allereerst gefeliciteerd!!! En je moet natuurlijk zelf weten wanneer je het gaat vertellen! 
Ik had het met 5 weken verteld aan m’n ouders en schoonouders... en helaas met 6/7 weken een miskraam gehad. Ik heb nergens spijt van dat ik het al te vroeg aan m’n ouders heb verteld. Ik had het ook verteld als het mis zou gaan. Ze waren allemaal erg verdrietig en kan goed met ze praten geven me ook steun dus dat is wel echt prettig! 
Liefs Demi

Terug
Bovenaan