Op naar ronde 13; op naar de huisarts

Heel erg herkenbaar.
Ook hier ronde 13 inmiddels, ongesteld om de 29 dagen (bijna op 't uur af), klussen volgens het boekje en nog steeds geen goed nieuws :(
Mijn man en ik hebben alle onderzoeken al gehad (zijn rond de 10e maand gegaan en werd meteen doorverwezen i.v.m met mijn leeftijd -31 jaar- )
Heb er ook al een aantal keer flink doorheen gezeten en plots is iedereen om je heen spontaan zwanger!

Heel veel sterkte, meis. Voet bij stuk houden, hoor!
De eerste onderzoeken vallen wel mee en het geeft een goed gevoel als er serieus naar je wordt geluisterd en gekeken wordt.

Liefs Star

Hoi!

Wij zijn inderdaad vanochtend bij huisarts geweest en die ging er gelijk heel serieus mee om. (ik was enorm bang weer naar huis gestuurd te worden, want huisarts had laatste keer aangegeven dat we pas bij anderhalf jaar door zouden mogen, maar gelukkig zitten er meer huisartsen in deze praktijk en deze man wilde er wel meteen werk van maken). Dus mijn man mocht meteen de broek omlaag doen voor een kort lichamelijk onderzoek. En hij kreeg een doorverwijzing voor een spermiogram. Ik heb meteen een doorverwijzing voor een echo gekregen, De huisarts houdt het dus eerst even in eigen hand. En aan de hand van de uitslag van deze beide onderzoeken zullen we vervolgens doorgestuurd worden naar de qyneacoloog. Nou, thuisgekomen meteen het laboratorium gebeld in het ziekenhuis voor een afspraak voor dat spermio-onderzoek. Moesten we meteen maar even langskomen voor mondelinge uitleg en ontvangst van het potje. We zijn allebei enorm opgetogen dat er serieus naar gekeken gaat worden en dat we nu voor ons gevoel verder kunnen. Zelf heb ik ma. 9 augustus de echo van mijn onderbuik. En dan weer terug naar huisarts voor uitslagen. Spannende weken dus, maar de beide onderzoeken wel zo ingepland dat we ondertussen gewoon verder kunnen klussen. Zou toch zonde zijn om een periode over te slaan. ;-)
Dus wie weet zien we dan wat meer op die echo dan.....alhoewel, dat zal wel niet mogelijk zijn.

Weet je, het is heel stom; eigenlijk weten we nog niets, maar het feit alleen dat we nu aan het begin staan van een heleboel onderzoeken die ons wellicht de reden kunnen aanwijzen waarom we steeds weer ongesteld worden, daar word ik zo blij van. Heb echt weer goede moed gekregen. Natuurlijk is het vervelend dat het ons niet gelukt is het afgelopen jaar om natuurlijk zwanger te worden en god mag weten waar we nu allemaal in verzeild raken, maar toch.....dat is beter dan iedere keer weer ongesteld worden en totaal niet weten wat je nu toch fout doet.

Nou, tot hier even mijn update.....

Gr. Louise

jeetje wel dubbel gevoel denk ik of niet. ik vind het raar waarom je niet meteen naar de gyn bent gestuurd want een huisarts heeft er veel minder verstand van van al die dingen. Snap echt niet waarom ze bij jullie zo vreselijk moeilijk doen hoor. En bij je vriend hebben ze ook gevoelt? hebben ze bij mijn vriend nooit gedaan mijn gyn vroeg wel of hij operatie's daar heeft gehad en of alles ingedaald was. Maar dat kon die wel vertellen gelukkig voor hem haha. Maar wel fijn dat er wel iets wordt gedaan toch. Maar het kan zijn dat er uit die test niks uitkomt! en dan kan het zijn dat je nog niet zwanger wordt. das ook frustrerend.
Nou ik ben blij voor je dat je in ieder geval wel met wat dingen word geholpen. En dat het voor jezelf ook wat meer rust geeft.
succes

fijn voor jullie dat jullie nu wel serieus genomen worden. wel spannend inderdaad. ook goed dat je weer moed hebt gekregen.
heel veel succes met de ondeerzoeken en we horen wel weer.

liefs, Kaatje

Terug
Bovenaan