Op vakantie 35 weken zwanger

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik zit erover na te denken om met 35 weken zwanger nog een weekje op vakantie te gaan (kamperen in een caravan). Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? </p><p>We willen naar een camping ongeveer een uurtje rijden vanaf ons huis, dus mocht er iets gebeuren dan kunnen we zo terug.</p><p>Liefs!</p>

Ik heb met 20 weken in een camper gezeten en voelde mij zo mega dik! Stootte telkens mijn buik overal aan, kon in het kleine bed mijn draai niet vinden en paste voor mijn gevoel niet in de douchecabine?

Buiten dat was het heerlijk om even samen weg te zijn. Zolang je je goed voelt gewoon gaan. Houd er wel rekening mee dat jij niet zoveel kunt qua campingklusjes. Caravan op de plek duwen, voortent opzetten, met tafels en stoelen sjouwen zal je partner allemaal alleen moeten doen?

Ik was met 35 weken op vakantie in een huisje in Drenthe. Ik voelde me aan de ene kant erg dik, moe en ongemakkelijk (vaak plassen snachts (moest daar de trap voor af), smiddags moeten slapen, niet kunnen wandelen, 1 stoel die nog maar lekker zat in het huisje) maar aan de andere kant was het ook heerlijk om nog even er uit te zijn, even niks geen baby maar lekker spelletjes doen, beetje door een museum waggelen, lekker relaxen. Dus als je je verwachting laag houdt, dan is het zeker een aanrader denk ik!

Leuk! Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Goed om me inderdaad te realiseren dat ik de caravan niet op zn plek zal kunnen duwen. 
Het lijkt mij wel een fijne afleiding van het wachten op de bevalling. We nemen onze fietsen mee zodat ik niet alle stukjes hoef te lopen. 
Ik ben heel benieuwd hoe ik me tzt zal voelen...

ik denk dat je dat pas weet als je zover bent ;) Ik ben met 35 weken nog op vakantie geweest naar het buitenland, en zelfs wandelingen gemaakt van 15 km. Ging prima. Maar de ene zwangerschap is de andere niet! 

Ik zou het retespannend vinden, want ben vorige keer met 36 weken bevallen! Maarja, buiten dat: lijkt me heerlijk om nog even ergens anders te zijn dan in je eigen huis, daar ga je de periode daarna toch nog lang genoeg zijn... Dus als je niet te ver weg gaat, en de lat lekker laag houdt, kan ik me best voorstellen dat dat een prima idee is!

[quote quote=10448939]ik denk dat je dat pas weet als je zover bent ? Ik ben met 35 weken nog op vakantie geweest naar het buitenland, en zelfs wandelingen gemaakt van 15 km. Ging prima. Maar de ene zwangerschap is de andere niet![/quote]
Ah kijk, dat zijn hoopvolle berichten haha!

[quote quote=10448953]Ik zou het retespannend vinden, want ben vorige keer met 36 weken bevallen! Maarja, buiten dat: lijkt me heerlijk om nog even ergens anders te zijn dan in je eigen huis, daar ga je de periode daarna toch nog lang genoeg zijn… Dus als je niet te ver weg gaat, en de lat lekker laag houdt, kan ik me best voorstellen dat dat een prima idee is![/quote]
Ja, we nemen denk ik voor de zekerheid wat belangrijke ziekenhuis-spulletjes mee en dan kunnen we vanuit daar eventueel gauw naar een plek om te bevallen rijden. :) 

Ik zou met 33 weken op vakantie gaan (onze huwelijksreis) maar heb uiteindelijk vanaf 2 dagen eerder 4 nachtjes in het ziekenhuis geslapen wegens een dreigende vroeggeboorte (zijn zelfs in het ziekenhuis getrouwd daardoor). Het was wel even weg van huis, maar niet echt op de manier die we voor ogen hadden, haha. En daarna tot 37 weken extreem rustig aan moeten doen om niet opnieuw te vroeg weeenactiviteit op te wekken, dus een vakantie later zat er ook niet meer in.
Gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor en ik denk dat zolang je op vakantie nog steeds met een korte rit bij een ziekenhuis kan zijn, het in principe prima kan. Thuis zal je partner ook meer bij moeten springen met de fysiek zwaardere taken, en nog even lekker samen weg leek ons dus ook een heerlijk idee. En als het je allemaal tegenstaat op vakantie ben je ook zo weer thuis. ;)

Terug
Bovenaan