Op vakantie en we nemen mee??

Wij zijn  afgelopen weekend teruggekomen van vakantie met ons 3 maanden oude dochtertje. Het is allemaal goed gegaan. Geef je kindje te drinken tijdens het stijgen en de daling van het vliegtuig en er is niets aan de hand.

Een tip is om de wandelwagen mee te nemen (en niet zo'n 'boodschappenbuggy'). Onze dochter kon daarin heerlijk slapen terwijl wij zaten te eten in het restaurant. (Ze ligt niet meer in de wagenbak, maar in het normale zitje). Vergeet de kap van de wagen niet tegen de zon! Het is een heel gesjouw in het vliegtuig, maar het is de moeite waard.

Ik heb factor 30 gebruikt en altijd in de schaduw. En koop ook een zonnebrilletje, want ze hebben veel last het veel fellere licht in de zuidelijke landen.

Heel veel plezier!
 
Je kunt ook de "potjes-fabrikanten" benaderen om te vragen wat er te krijg is op je vakantiebestemming (smaken, leeftijd etc.).
Waarschijnlijk denk je er zelf aan, maar van die snoetenpoetsdoekjes of vochtige washandjes. Kun je af en toen even het koppie en de handjes schoonmaken of opfrissen.
Verder zijn alle tips denk ik wel gegeven, dus kan ik weinig meer zeggen dan: Prettige vakantie!!!
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie tips!! We zijn inmiddels weer terug en we hebben het echt geweldig gehad. Ik maakte me van tevoren zorgen over het vliegen maar dat bleek voor niks te zijn. Ons ventje heeft het echt super gedaan. De eerste nacht daar ging het slapen wat minder maar verder had hij zo zijn thuis ritme weer te pakken. We hadden voor de eerste 5 dagen potjes meegenomen en de rest daar gekocht. Ging prima, ze hebben daar geen potjes fruit voor kindjes vanaf 8 maanden  (tenminste wij hebben ze niet kunnen vinden) maar het smaakte hem er niet minder om. Groente was wel te krijgen vanaf 8 maanden en verder at hij 's avonds nog wat happen mee als wij gingen eten. Luiers zijn daar in alle soorten en maten te verkrijgen maar ze zijn wel duur. Verder goed smeren met factor 25 en onder de parasol. Het is zo goed bevallen dat wij in september weer naar Mallorca gaan.
 
Hoi Meeuwtje,

Leuk om te horen dat alles goed gegaan is. Wij gaan zelf ook in september naar Mallorca met ons dan 10 maanden oude zoon. Naar welke plaats zijn jullie geweest? Wij gaan naar Playa de Palma, erg veel zin in. En waar gaan jullie dan in september heen?
Dus het is niet nodig om voor elke dag potjes mee te nemen? Is het dan van Olvarit en was de smaak dan niet anders? En luiers raad je dan aan om zoveel mogelijk mee te nemen. En had je ook nog iets van medicijnen ofzo mee?

Groetjes
Tessa
 
Hoi Tessa,

Wij zijn ook naar Mallorca geweest en ik vond de luiers er niet echt geweldig je bent zo gewend aan die je alledaags gebruikt dus ik zou echt wat zelf meenemen!
Ik zat in het plaatsje Paquera daar hadden ze een slecker en daar heb ik wat potjes gekocht want mijn zoontje had die al eens eerder gehad van het merk milisan.(=duits)
Ik heb er nergens olvarit gezien alleen nestle en nog een bekend merk maar ben de naam even kwijt het smaakte bijna hetzelfde hoor, en de fruitpotjes zijn daar echt goed!
Ik had O.R.S meegenomen dat zijn zoutoplossingen voor als je kindje in de diaree raakt maar dat is niet gebeurd gelukkig en paracetamols ook altijd handig!

Groetjes Trischa
 
Hoi Tessa,

Wij zijn naar Santa Ponsa geweest dat ligt 25 km van het vliegveld. Dus na het vliegen nog een half uurtje met een busje. Maar dat ging prima. Ik had zelf paracetamol, neusspray, iets tegen doorkomende tandjes, tegen uitdroging en tegen insectensteken. Ik heb daar gelukkig alleen maar de neusspray van hoeven gebruiken voor het vliegen. De potjes die wij hebben gevonden waren van Hero (van de jam in Nederland) en van Nestle. Nou is ons zoontje geen kieskauwer maar  ik zelf proefde ook niet echt verschil.  Het enige verschil met hier is dat er geen stukjes in zitten om te leren kauwen.  We hebben nog niet geboekt voor september maar het is wel zeker dat we naar Mallorca gaan (niet zo lang vliegen en mooi weer). We zitten nu te kijken naar Cala d'Or. Veel plezier!!
 
Hoi Meeuwtje en Trischa,

Wij hebben ook gekozen voor Mallorca omdat het niet zolang vliegen is voor zijn eerste keer en het is daar natuurlijk mooi weer.

Bedankt voor jullie adviezen.
Ik neem maar zoveel mogelijk eigen luiers mee, en ik neem maar een paar potjes mee, al is het alleen maar voor de eerste dagen. Eigenlijk wil ik beginnen met vers te geven, maar dadelijk is hij dat gewend en dan moet ik dan weer potjes gaan geven wat hij mischien dan niet lekker meer vind of ik moet daar gaan koken  en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Ik heb al panadol in huis en ook al ORS. Ik ben langzamerhand maar van alles aan het verzamelen, ik heb nog 3 maanden, maar het gaat toch al zo snel en ik heb er al zo zin in.

Groetjes
Tessa
 
Terug
Bovenaan