Op vakantie in spanje!


Hoi Moeders,

Mijn Dochtertje is 10 maanden en deze maand gaan we op vakantie naar Spanje!
Ik had op het cb gevraagd waarmee ik haar het beste mee kan insmeren om te voorkomen dat ze verbrand....
Ze zeiden tegen mij dat ik zinkzalf moest gebruiken en dat het werkt.
Ikzelf wil het zeker weten en wil niet dat mijn dochtertje verbrand!!

Kan iemand mij tips geven??

Groetjes van een trotse moeder


 
Zinkzalf als zonnebrand? Dat is nieuw voor mij!
Ik heb onze zoon (zomer 2005 was hij 11 maanden) ingesmeerd met een hoge factor (60 geloof ik) van Nivea speciaal voor kids. Dit werkte prima. Natuurlijk wel een parasolletje voor de buggy meenemen!!

Groetjes Marieke
 
zinkzalf nu je het zegt. Ik kan me wel herinneren dat als ik heel erg verbrand was of dat wilde voorkomen dat tegen mij ook wel gezegd werd zinkzalf er op te smeren. Waarschijnlijk niet te dun smeren ligt erin een laagje op dan kan er geen zon meer door heen.Maar of het echt werkt? Het zou wel de oplossing zijn bij een gevoelig eczeemhuidje

groetjes Renée
 
Oh ja, nog een kleine aanvulling....
Bij erge verbranding werkt de calendula-emulsie van VSM erg verkoelend en verzachtend. Ik had mijn benen tijdens een fietsvakantie ernstig verbrand en toen dit middeltje gebruikt. Het voelde erg prettig en verlichtte de pijn.

Groetjes Marieke
 
hoi trotse moeder
vorig jaar zijn wij met joran ook naar spanje geweest toen was hij 6 maanden,wij hebben hem met de hoogste factor(40) ingesmeerd met roc(bebe) ook heb ik gewoon insmeer van zwitsal gebruikt,is goed bevallen.nu is hij 15 maanden en we gaan in juni weer naar spanje  en ik ben gewoon weer van plan hem met datzelfde in te smeren,wel met gebruik van petje! en evt t-shirtje aan laten op het strand,voor schoudertjes,en als ze nog zo klein zijn is het toch het beste om de zon zoveel mogelijk te vermijden,parasolletje!
fijne vakantie alvast!
 
hoi
Wij hebben vorig jaar vanuit het KDV van onze dochters een voorlichtingsavond gehad van de Brandwondenstichting. Hier ging het o.a. ook over brandwonden veroorzaakt door zonnebrand.   Zij raden aan de hoogste factor te gebruiken (40 of zelfs 60), maar niet van Nivea for kids, daar zou iets schadelijks in zitten voor kinderen.
Verder een t shirt aan, maar zodra het nat worden dit te verwisselen voor een droge en petje of zonnehoedje.
Maar het beste is eigenlijk zoveel mogelijk uit de zon te houden (zeker tussen 11.00 en 15.00 uur).

groetjes
Melanie
 

He trotse moeder,

Wij gaan over 4 weken ook naar spanje met ons zoontje van 8 maanden.
Wat neem je allemaal nog meer mee???
Ook potjes enzo van hier???

haha volgens mij heb ik wel 3 koffers nodig nu ik voor het eerst met de kleine op vakantie ga
 
Terug
Bovenaan