op vakantie met baby van 6 mnd

Hallo,

Binnekort gaan wij met ons zoontje (dan 6 mnd oud) naar de Canarische Eilanden.

Wat moet je dan allemaal meenemen? wat is handig? (buggy/maxicosi/welke medicijnen) etc.
Is het nodig luiers mee te nemen en voeding? Weet iemand hoe dat zit op Gran Canaria?

a.u.b. reacties! Alvast bedankt...
 
Hoi, Ik raad je zeker aan de maxi cosi mee te nemen je zoontje kan nog niet zitten in een buggy.
En wat luiers en eten betreft ik zou maar wat potjes meenemen uit nederland, die zullen ze daar zeker wel hebben maar de smaak van spaans eten is zeker anders als dat van ons!
En dat geld eigelijk net zo als de luiers neem wat mee en als het echt nodig is kun je altijd daar nog wat kopen, je weet niet hoe hij op die luiers reageert dus ik zou wat meenemen!
Medicijnen: zou je paracetamol en zoutoplossingen menemen dat laatste is zeker handig als die in de diaree raakt! ik hoop dat je genoeg aan mijn info hebt alvast een fijne vakantie!!!
 
Hoi,

Laat je goed informeren voor het vliegtuig je hebt speciale babybedjes waar ze in kunnen en als er een extra stoel is mag je de maxicosi bij sommige maatschapijen meenemen zodat ze een eigen stoel hebben.

Verder zijn wij 2 weken naar griekeland geweest en hebben luiers zelf meegenomen. Ons meissie lust geen potjes dus dat hoefde we niet mee te nemen ik kookte daar wat voor haar en daarna at ze nog wat bij ons als we uit eten gingen.

Wij hadden een heel apothekers tasje bij ons. Gewoon voor de zekerheid. Je weet nooit of er iets in de buurt is waar je iets kan halen. We hadden neusspray, hoestdrank, paracetamol, osr, iets tegen doorkomende tandjes, thermometer, iets tegen rode billen, Zonnebrand en aftersun.

Heel veel plezier en geniet er lekker van. Wij vonden het echt geweldig.

groetjes
 
Hoi,

Wij zijn met Wolf, toen hij was 5 maanden naar Isla Margarita ( bij Venezuela) geweest. Wat ik erg makkelijk vond was een "air-towel", wij hadden er eentje van nijntje. Da's zo'n plastic ding met opblaasbare randen. Voor op het strand en op grasveldjes etc. heel erg fijn, handoekje erin en klaar!

Verder hadden we gewoon de bugaboo bij ons en natuurlijk parasolletje en muskietennetje. Oh ja, ook is het handig om een muskietennet of klamboe voor een ledikantje te kopen en mee te nemen voor in het hotel/ huisje om over het bedje te doen.

We hadden veel Nutrilon mee verdeeld over meerdere bagage en een pak luiers. De rest kan je daar kopen joh!

Om water te koken (voor een flesje)hadden we een dompelaartje en een thermoskannetje mee.

Bovenstaande tip over babybedje in het vliegtuig is ons ook goed bevallen, vraag er bij het inchecken nogmaals naar want soms vergeten ze het door te geven.

Heel veel plezier, het is ons heel erg goed bevallen. Het was prima te doen en vergeet niet; dingen zijn zo ingewikkeld als je ze zelf maakt!

Groetjes,

Lein
 
Wij komen net terug van een vakantie uit Portugal. Wij hadden alles meegenomen aan luiers en eten voor onze zoon van 6 maanden maar dit was echt niet nodig. Alles is te koop daar dus het scheelt je veel aan bagage. Wij hadden wel onze maxi cosi mee genomen in het vliegtuig dit mag en kan namelijk wel. Zit je niet op de eerste rij in het vliegtuig en er zijn zitplaatsen vrij kan je kind mooi naast jou of je (man) in de maxi cosi slapen en ga je zelf op een andere lege stoel zitten. Camping bedje en wandelwagen kunnen mee in het vliegtuig zonder dat dit gewicht mee geteld wordt als bagage.
Ik heb bij het opstijgen mijn handen op onze zoon zijn oren gehouden en het ging allemaal perfect het was net of er niets aan de hand was. En meneer ging lekker slapen in de maxi cosi en ik ben twee rijen naar achteren gaan zitten.Vergeet geen petje voor de zon als je op reis gaat naar een warm land. Succes het is ons goed bevallen.
 
hallo, ik ben de moeder van kevin, 11 maanden. Toen hij 9 maanden was zijn we 5 weken met hem naar australie geweest naar familie. We vlogen met Singapore airlines en ze hadden alles perfect voor elkaar. In het vliegtuig hadden we een bassinet gereserveerd (daar paste hij nog maar net in.) de heenreis heeft hij er niet in geslapen. de terugreis gelukkig wel. Ook kregen we een tasje met 2 luiers in zijn maat en babydoekjes en een slabbetje. Ze kwamen geregeld   vragen of we voldoende voeding bij ons hadden voor hem. Voor het dragen op het vliegtuig hadden we een rugdrager gekocht wat hij overigens wel plezier meehad. Achteraf hadden we beter een buggy kunnen kopen. Die kun je meenemen tot in de terminal en dan leggen ze hem in een aparte ruimte zodat je die na de vlucht weer terug krijgt. Verder hadden we in australie alle babyspullen van familie en kennissen geleend.
 
Hoi! Eind vorig jaar toen mijn zoontje 5 mnd was zijn wij naar Spanje gevlogen. En je mag zowiezo tot aan het vliegtuig je kind in de maxicosy vervoeren (deze wordt daarna in het ruim gezet)  en als je mazzel hebt en het vliegtuig zit niet vol, krijg je een extra stoel, waar je de maxicosy in kunt zetten. Vraag dit alvast bij het inchecken. Verder hebben wij gewoon de Easywalker (kinderwagen) bij de koffers op de band gedaan.  (Je mg 10 kilo extra meenemen)  Het is wel makkelijk om de gewone kinderwagen mee te nemen, ivm eventueel slapen van je kindje. Daarnaast hebben ze in Spanje ook wel de bekendere merken van luiers, zoals Huggies, luierdoekjes ook van Huggies en natuurlijk ook potjes groenten en fruit (Hero), mijn kindje heeft hier heerlijk van gesmuld. Het enige wat ik wel heb meegenomen is Nutrilon (melk), maar daar is ook melk en pap te krijgen alleen van andere merken. Nog een tip, tijdens en opstijgen en het dalen van het vliegtuig, geef je kind de fles of borst, dan gaan de oortjes door het slikken niet dicht zitten en hoeven ze ook niet de huilen.
Het is eigenlijk heel simpel, je komt niet in het oerwoud terecht en ook op Gran Cranaria worden babies geboren en grootgebacht. (eten, medicijnen, zonnebrand, luiers, doekjes, shampoo, douchegel, kleding, alles is er).
Ik wens je een onbezorgde vlucht en vakantie toe!
 
hallo lein en andere moeders
ik wil over 3 weken ook naar Isla margarita gaan met mijn kindje van 7mnd en heb wat vragen. Zou je mij daarmee willen helpen? Alvast bedankt.
Sarah Guennec (s.guennec2@chello.nl)
 
Terug
Bovenaan