op vakantie met baby van 6 mnd

Hoi,

heerlijk zo'n vakantie in het vooruitzicht. Toen Sigrid 3 maanden was zijn we met haar naar Carvoeiro in Portugal geweest. Zelf werk ik op een reisburo en kon nu eens mooi ervaren hoe het is om met een kindje/baby op vakantie te gaan.
* Ten eerste, ALLEEN paraplu buggy's mogen mee tot aan de Gate. Is dit niet het geval, dan moet je wagen inleveren bij de incheckbalie. Doe je dit niet, gaat je wagen naar Lost & Found op Schiphol en zit je op de bestemming zonder wagen. Niet handig dus. Hier komt dus de draagzak erg goed van pas. Maxi cosi's mogen mee in het toestel en wanneer er plaatsen over zijn, kun je vaak je baby op de stoel naast je zetten. Gezinnen met kinderen worden vaak al vooraf bij elkaar gezet.  Ze houden dus rekening met je.
* Ter plaatse krijg je onderstel op de band terug of op een verzamelplaats bij de bagage band. Op de bestemming kun je wel vaak, je onderstel van de wagen meenemen naar de Gate, vraag dit na bij je host of hostess...
* Ten tweede zou ik niet denken van ik ga morgen op vakantie dus ik ga vandaag maar even een koffer pakken. Want dat werkt niet en er zijn toch altijd dingen waar je niet zo gauw aan denkt, die je toch mee had willen nemen.
* Ik heb ervaren dat je niet te veel kleren mee moet nemen voor de kleine. Sigrid lag voornamelijk in haar rompertje, meer hebben ze niet echt nodig. Neem van HG (te koop bij kruidvat) "wasjes voor op reis" mee. Erg handig, kleren worden er echt schoon van en ruiken weer fris.
* Luiers kun je inderdaad op de bestemming kopen. Ik had ca. 15 luiers mee en de rest hebben we daar gekocht. Zo kun je toch even vooruit en ter plaatse (als je er nog nooit bent geweest) moet je alles nog even vinden en zo. Dus als je voor 2 dagen iets mee hebt is wel handig.
* Poeder voeding had ik gewoon meegenomen. Verder dronk of at ze nog niets. Ik had ook ORS meegenomen van Norit. Dit is een vochtregulerend poeder, die je kunt toevoegen aan gekookt water. Verder had ik een reis waterkoker mee. Ter plaatse zit er vaak erg veel kalk en chloor  in het water en de water kokers zitten dus vol kalk. Ontkalken hadden ze nog nooit van gehoord, dus ik was ik blij dat ik mijn eigen waterkokertje had.
* Verder heb ik ontzettend veel tips en heel belangrijk een PAKLIJST VOOR OP VAKANTIE MET EEN BABY/PEUTER/KLEUTER van internet gehad. Dit vond ik op www.samenopvakantie.nl
* Ik had zelf lekker wat hydrofiele luiers mee, deze kun je ook goed gebruiken als bescherming in de zon of even lekker makkelijk op het  strand, bij het zwembad en ga  zo maar door.

Nou ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen. Als je nog iets anders wilt weten... Mail me dan  op mijn  werk  fmpurmerend@vakantiexperts.nl
 
In ieder  geval een heel erg leuke en onbezorgde vakantie!!!

Groetjes,

Petra  
 
Hi,

Een hoop tips zijn al gegeven, maar ik heb bij de fabricant van dieetvoeding van mijn tweede dochter nagevraagd of ze dat ook in Italië leveren, en ja hoor! Ook in Italië kon ik aan de nutramigen komen... (had dan alleen wel recept van plaatselijke toeristenarts nodig). Ik vond dat erg handig om te weten, aangezien ik thuis ook al eens een pasgeopend blik uit mijn handen had laten vallen.... Geeft je een iets geruster gevoel. Wij konden trouwens in Italië ook aan pampers komen, in een iets grotere supermarkt hadden ze ook huggieluiers. Had dus alleen mijn eigen huggiedoekjes mee (zonder parfum en wist ik zeker dat mijn kinderen er geen last van zouden krijgen i.v.m. gevoelige huid). Internet is een hele goede vraagbaak, van een heleboel merken kan je er wel achter komen of ze in het buitenland ook voorradig zijn.
Insectenspul kan je vaak nog beter in het vakantieland halen, aangezien die is samengesteld voor die specifieke streek.
Ik wist behoorlijk goed wat ik in Italië allemaal kon krijgen en wat ik ongeveer nodig had, maar had toch iedere keer weer teveel spullen mee!
 
Hoi,

Wij willen in januari 2006 (onze zoon Justin is dan net 1 jaar) graag op vakantie naar Bali.
Wie heeft er tips of advies op dat gebied?

Groetjes,

Yvonne en Justin
 
Hallo, Wij zijn met Thijs, toen 6 maanden, op vakantie geweest naar Slowakije en het verbaasde me dat ze daar ook alle babyproducten wel hebben.
Wel een tip, neem een draagzak mee, die hebben wij veel gebruikt! Als je even weg wilt is het heel handig, niet alle landen zijn even vlak als Nederland en dan is een kinderwagen niet echt handig. Wij zijn er ook achtergekomen dat je vaak veel te veel mee sleept! In ieder geval veel plezier! Groetjes Bertine
 
Hoi,



Ik ga met oud en nieuw op wintersportwakantie naar zwitserland naar een
hoogte van 2000 meter. Mijn zoontje is dan 5 maanden oud. Heeft iemand
tips voor mij of ik speciale voorzorgsmaatregelen moet nemen i.v.m. de
hoogte (bijvoorbeeld extra drinken ofzoiets). Ik hoor het graag! Alvast
bedankt! Groetjes Marieke

 

Ja, Bertine t heet dan wel Oost-Europa.Maar zolang je geld hebt is ook daar alles te krijgen.Ben in Roemenie bevallen, en raad r zelfs aan. Maar ik vlieg regelmatig met de kids. En mijn advies, is n flesje/bekertje drinken/melk voor opstijgen&dalen, of voor de grotere n lolie, vanwege de oortjes. En kijk uit met water, koop het in de fles!!
En ik neem nooit luiers of zo mee, als je geld hebt kan je alles overal kopen. Geen probleem!! Fijna vakantie iedereen!!
 
Wij zijn net 10 dagen op Fuertaventura geweest met onze vijf maanden oude dochter. Wij konden in de winkel alle maten luiers krijgen, dus ik zou die niet meenemen. Ik geef nog borstvoeding, maar wij hadden ook poeder bij ons. Ik weet dus niet of dat dat ook te koop is, waarschijnlijk wel. Verder hadden wij geen bedje nodig in het vliegtuig. Het is maar 4 of 5 uur vliegen. Ik zag andere mensen met een maxicosie in het vliegtuig. Als er een plaats vrij is naast je, is dat ideaal. Je baby kan heerlijk slapen, terwijl jij alle ruimte hebt. Mocht er geen plaats vrij zijn, dan moet je je baby op schoot te nemen (ivm veiligheid). Wij hadden geen maxicosie bij ons, maar wel een buggy (geschikt voor baby's vanaf 3 maanden. Het enige nadeel vond ik dat toen wij een auto huurde, wij geen geschikt autostoeltje konden regelen. Verder raad ik je aan om via de reisorganisatie of hotel een goede oppas te regelen, waardoor je ook eens samen kan gaan uiteten. Verder  hebben wij geen muskieten gezien, dus een muskietennet op Gran Canaria lijkt mij overbodig.
Ik vond de canarische eilanden een ideale eilanden groep om met een kleine baby op vakantie te gaan. Veel plezier.
 
Terug
Bovenaan