op vakantie met de kleine

Hallo,

Eind april ben ik uitgerekend. Nu willen wij komende zomer graag met het vliegtuig naar Turkije, mijn schoonouders hebben daar een appartement met alles erop en eraan, dus we hoeven alleen een ticket te boeken.
We willen graag de maxi-cosi en de kinderwagen (incl reiswieg) meenemen, maar volgens de dame van het reisburo mogen we maar 1 van beiden meenemen. We hebben ze echter echt allebei nodig. We willen een chartervlucht boeken met Transavia. Met een lijnvlucht schijn je wel meer te mogen meenemen, maar dan moeten naam en geboortedatum van het kindje bekend zijn. Dan kunnen we dus pas in mei gaan boeken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Lukt het echt niet om beide mee te krijgen. We hebben nu zoiets van we nemen het gewoon mee naar de luchthaven en dan gaan we net zo lang drammen tot het lukt, maar heeft iemand er ervaring mee of we dat ook echt voor elkaar gaan krijgen.

Alvast bedankt,

Groetjes Anna
 
Wat een onzin zeg! Gewoon meenemen hoor! Je kan 1 van de twee gewoon inchecken bij special care. Echt geen probleem. In het slechtste geval rekenen ze het als 1 stuk bagage maar dat kan ik me al niet voorstellen. Wij hebben het ook gewoon op een charter meegenomen naar turkije en echt totaal geen problemen gehad. Je kan ook skies / golfsets / fiets etc meenemen in het vliegtuig en dan zouden ze moeilijk doen over een reiswieg?

Veel plezier in ieder geval

rachel
 

hallo
ik heb even op klm gekeken en daar ston dit stukje op misschien heb je er iets aan. wij willen van de zomer ook naar turkije dan is ons zoontje 14 maand. nou even een hele domme vraag hoor maar moeten wij dan ook een auto stoeltje mee nemen voor het geval dat we met een taxi gaan daar ????

groetjes simone



Bagage, kinderwagens en kinderzitjes

Voor een kind jonger dan twee jaar, waarvoor geen stoel geboekt is, mag u één stuk  handbagage meenemen. De maximale afmetingen zijn 55 x 35 x 25 cm en de bagage mag niet meer wegen dan 10 kg.  
Als er plaats is onder de stoel of in de bagagebak kunt u een kleine,  opvouwbare buggy meenemen als handbagage. Anders kunt u de kinderwagen gratis inchecken als ruimbagage.  
Daarnaast mag u gratis 1 stuk ruimbagage inchecken van maximaal 10 kg.
Indien er een stoel geboekt is voor uw kind, mag u een eigen  (auto-) kinderzitje meenemen. Deze dient wel tussen de armleuningen van de vliegtuigstoel te passen; de maximale breedte is dan ook 42 cm/16.5 inch. Alleen zitjes die geen defecten vertonen en zichtbaar voorzien zijn van een goedkeuringsmerk van de Europese Unie of een andere officiële overheidsinstantie mogen aan boord gebruikt worden. Een stoel voor een tweede baby of het gebruik van een  (auto)kinderzitje dient vooraf gereserveerd te worden, neem daarvoor contact op met  KLM Reserveringen of uw lokale  KLM-ticketkantoor.
De volgende goedkeuringsmerken zijn:

UN STANDARD ECE R44-03 en 44-04
US FMVSS NO. 213
CANADIAN CMVSS 213/123.1
GERMAN TUV/958-01/2001
TYPES MARKED APPROVED BY TRANSPORT CANADA
TYPES MARKED APPROVED BY FAA USA
TYPES MARKED APPROVED BY JOINT CIVIL AVAIATION (JAA)    
 
Wij gingen van de zomer naar La Palma toe met ons zoontje (toen drie maanden). We namen gewoon mee wat we mee wilde nemen. Wel zijn we extra vroeg gaan inchecken om te zorgen dat we vooraan konden zitten zodat ons zoontje in de babywieg kon. Er zijn meestal twee babywiegjes (basinet) in een vliegtuig en alleen maar aanklikbaar voor  de eerste rij stoelen. Omdat het niet zo heel druk was bleef de derde stoel naast ons leeg en mocht de maxi cosi mee in het vliegtuig zelf. Zo konden we dus en de maxi cosi gebruiken op de stoel naast ons en het babywiegje. Echt ideaal. De kinderwagenbak hadden we  ingeklapt en ingepakt in van dat stevige plastic zeil afgegeven bij de bagageband (tesamen met onze koffer). De maxi cosi hadden we geklikt op het onderstel van de kinderwagen (lekker handig voor de tijd op de luchthaven). Dat onderstel moesten we dan afgeven bij de gate en kregen we weer aangereikt meteen bij de landing. Mee naar onze stoelen ging: de maxi cosi, de luiertas, een cameratas en nog een rugzakje met spulletjes (was allemaal geen probleem). Vlucht was van Transavia.
 
Hoi Sara,

Bedankt voor je reaktie. Zo zijn wij het nu dus ook van plan. Maar een beetje rekening houden met het totale gewicht van de bagage en hopen dat het lukt.
Ik heb trouwens op de site van Transavia gelezen dat ze geen wiegjes hebben, maar dat klopt dus blijkbaar ook niet.
We zullen het zien, de tickets zijn geboekt en we zorgen inderdaad dat we ruim op tijd op de luchthaven zijn.

Groetjes Anna
 
Hoi allemaal!
wat een gedoe he met al die regels. ik heb een hele handige website gevonden: www.vliegenmetkinderen.nl hier staan echt super veel handige tips op en je kan er zelf ook een tip toevoegen. ze gaan ook de meest kindvriendelijke luchtvaartmaatschappij uitroepen aan de hand van beoordelingen van ervaren mama's en papa's.
succes en fijne vakantie met de kleine!
Groetjes Laura
 
Hoi Anna,

Ik ontdekte dat ik een foutje had gemaakt in mijn vorige reactie, ik was er stellig van voertuigd dat we met Transavia hadden gevlogen maar het was met Martin Air! Dus, het kan toch zo zijn dat Transavia misschien geen wiegjes aan boord heeft... sorry. Maar goed, ook zonder wiegje gaat het hoor. En als het dus niet zo druk is mag de maxi cosi gewoon mee naar binnen op een stoel naast je.

Groetjes, Sara
 
Terug
Bovenaan