Op vakantie met een klein babytje?......

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten in het "op vakantie gaan met een klein babytje". Wij willen graag eind juni met onze kleine op vakantie gaan. De vermoedelijke bevaldatum is 15-04-2007. Hij is dan een kleine 10 weken.

Hoe gaat het in zijn werk?
Adviseren jullie een hotel of appartement?
Wij willen met het vliegtuig gaan, hoe gaat dat met een kinderwagen?? etc etc..

Kunnen jullie mij adviseren??

Groetjes B.

Wij zijn met onze eerste naar Nederland gevlogen vanuit Ierland toen ze 7 weken was. Op zich is het ideaal met zo'n kleintje want ze slapen nog veel en raken nog niet ontregeld van een andere omgeving. Zij kreeg al gedeeltelijk flesvoeding toen en ik nam een koeltasje mee met bevroren koelelementen om haar flesjes koel te houden. In het vliegtuig konden ze dat warm maken voor ons. Het is goed voor een baby om te zuigen bij het opstijgen en landen om de druk op de oortjes te verminderen. Wij brachten dat autostoeltje mee in de cabine, die draagbare waar de baby met het gezicht naar de autorugleuning toe zit. We hadden in Nederland een kinderwagen gekocht (tweedehands) en die op het vliegtuig onder bijzondere bagage meegenomen. Wel goed verpakken want beschadigingen zijn eigen risico.
Met onze tweede gingen we een weekendje weg toen ze acht weken was, ook dat verliep prima. We verbleven in een hotel toen. Zij kreeg borstvoeding en dat maakte het reizen en ergens anders verblijven nog makkelijker.

Wel zou ik adviseren om niet naar een heet land te gaan met kleine baby's. En je hebt echt twee paar handen nodig als je reist met een kleintje. Veel plezier!

liefs Danielle
mama van twee meisjes

Ik zou even nakijken of je tegenwoordig wel babyflesjes aan boord mag meenemen met die nieuwe regels waarbij je geen vloeistof het vliegtuig in mag nemen. Op zich natuurlijk absurd als je je baby niet kunt voeden, maar aan de andere kant kan een terrorist ook een baby meenemen... Ik zou het even vragen bij je reisbureau of zo...

Ik ben in Mei uitgerekend en heb nog geen idee of ik op vakantie wil. Ik kan me voorstellen dat ik wellicht genoeg aan mezelf heb met zo'n kleintje. Gelukkig heeft mijn man een eigen bedrijf en kunnen we weg wanneer we willen. Maar een midweekje centreparcs is misschien al genoeg rompslomp voor ons... Hahaha!

babyflesjes mag, maar ze laten je wel zelf een slok nemen ervan bij de douane. Niet erg lekker. (de laatste keer vliegen was in november en ik maakte haar ontbijt toen aan met een flesje kunstvoeding omdat ik niet genoeg meer kon kolven)

Hallo,
We zijn met het vliegtuig op vakantie gegaan naar Portugal, toen onze 2e zoon 4 maandjes was. Kinderwagens kun je soms tot aan het vliegtuig meenemen en worden dan net voordat je instapt in het ruim gelegd. (inderdaad goed verpakken, want er wordt niet zachtzinnig mee om gegaan).
Verder ligt het er natuurlijk aan hoe je kindje reageert op de vlucht/reis en omgeving en hoe je zelf reageert. Onze ervaringen in vliegtuigen zijn net superpositief, omdat onze kinderen niet echt rustig konden zijn. Gelukkig gaf ik borstvoeding en daar ben ik toch wel een eind mee gekomen.
Groetjes, Yoeke

Hoi hoi,

waarom ga je niet gewoon naar een huisje van CenterParcs of zo. dat is altijd in Nederland. Dan heb je geen lange wachttijden, vertragingen met het vliegtuig en kwade gezichten onderweg als je baby de hele reis zin heeft om te huilen. In de meeste van deze huisjes staan diverse babyartikelen en anders kan je ze vaak huren. Ik heb meegemaakt dat mijn kleine neefje op vakantie ziek werd en was blij dat we gewoon in Nederland waren met de voor ons bekende zorg.

Veel vakantieplezier!!!

hi B,

blijf gewoon lekker thuis, geniet van je kleine lieve babytje en koop eens een extra ijsje. je eventuele andere kinderen willen misschien wel mee met oom en tante of opa en oma en als je baby een beetje groter is en blijkt heerlijk gezond te zijn, boek dan een last minute bij Centrer Parcs.

i.d.d   je kindje rust heeft en regelmaat nodig en jij  kan  van de bevalling ook nog lang bij moeten komen (kan , hoeft niet).

wij zijn met JCB (in mei geboren) in oktober in een huisje geweest, heerlijk rustig.
vliegen en reizen doen we wel weer als hij zelf zijn billen kan vegen, dat is erg veel handiger en minder gedoe. (maar ja, minder spannend om aan vrienden te vertellen: waar ben je dit jaar geweest: Nou Orvelte, bij de hunebedden hebben we de luier verschoont en bij het boomkroonpad een frikandel gegeten en een flesje laten warmen) maar ja, jouw tijd komt wel weer.

succes met de bevalling.
Miep

Terug
Bovenaan