Op vakantie

Hoi Meiden,

Gaan jullie dit jaar met vakantie en waar naartoe?

Ik zelf zou wel heel graag naar Spanje willen met het vliegtuig het is maar 2 uurtjes.
En dan zit je wel in een lekker warm land.
Alleen weet ik niet hoe dat zal gaan met een baby van dan 6 maanden en Nynke.
Zijn jullie al met het vliegtuig weggeweest?en zo ja hoe ging dat??

Liefs Stefanie

Hoi,

Wij zijn 1.5 jaar geleden naar spanje geweest, toen waren de kids, 8-3jaar en 6mnd, wij zijn eerst met de trein naar schiphol, daarna idd 2uurtjes vliegen en toen met de huurauto naar de camping, is echt heel erg goed gegaan.
Zou het zo weer doen! Maar dit jaar willen we met de auto naar midden/zuid frankrijk met eigen tent!
Veel plezier met het uitkiezen

Groetjes MJ

Jaha, wij zijn veel met het vliegtuig naar Griekenland en Turkije geweest, met 3 kinderen.
Met 4 kinderen zijn we nog niet in het vliegtuig geweest, nu is de auto toch wel erg fijn.
Wij gaan dit jaar in de zomervakantie naar Zuid-Frankrijk (1 week Ardeche en 1 week Languedoc). Eigen auto gaat mee op de autoslaaptrein.
We hebben er reuze veel zin in en hopen dat het eind augustus, begin september nog heel mooi weer is daar........
@Stephanie, het is heel goed gegaan altijd met kinderen en baby's in het vliegtuig. Onze tweede was 5 maandjes oud toen we naar Turkije gingen, en ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Succes met een leuke vakantie uitzoeken!
@MJ, leuk hoor lekker naar Frankrijk met je eigen tent. Al vakantiegidsen aan het doorbladeren?

Wij zijn nog nooit met het vliegtuig met de kinderen geweest en dat zal ook niet snel gebeuren. Mijn man vindt vliegen verschrikkelijk.
Maar twee uur lijkt me goed te doen.
Wij gaan dit jaar waarschijnlijk weer met de caravan en waar we naar toe gaan ligt aan het weer. Denemarken lijkt me er leuk om naar toe te gaan, maar dan moet het wel mooi weer zijn. Een andere optie is de Vogezen in Frankrijk of Luxemburg. We zien het wel. We gaan dit jaar voor het eerst weer in de zomer naar het buitenland. We zijn sinds Emma geboren is in Nederland gebleven en dat beviel ook goed, maar het weer was niet altijd zo lekker. En dit jaar wil ik lekker weer!

Hoi hoi,

ik heb 3 jaar terug met Tijn alleen gevlogen, hij was toen 7 maanden. Dit was toen ook naar Spanje, ik vond het goed te doen, op de terugweg heeft hij zelfs de hele weg geslapen.

Wij gaan dit jaar weer naar Spanje, we gaan met de auto naar onze caravan die daar in de stalling staat. Vorig jaar zijn we begin juli al weg gegaan, dit jaar kunnen wel helaas pas eind augustus en dan voor 2 à 3 weken, ik kan nu al niet meer wachten, hahaha

Groetjes Danielle

Wij hebben 2x gevlogen met onze dochter. 1x naar Turkije toen ze een half jaar was en 1x naar spanje afgelopen september. (1.5 jaar).

Het is allebei de keren heel goed gegaan met vliegen. Afgelopen keer hadden we een stoel vrij naast ons, ideaal! Ze heeft ook nog een tijdje geslapen.
Kijk wel uit met wat je boekt!!! Afgelopen jaar hadden we een prive villa met afgeschermd zwembad, dat is ideaal als je een kleine kinderen rond hebt lopen. We waren dan wel met de hele familie, 7 volwassenen en 3 peuters.(tweeling van mijn broer erbij).
In een gewoon hotel met open zwembad is het haast niet te doen om je kind de hele dag in de gaten te houden!!!!
Eind september gaan we 3 weken naar Bali met de hele familie, ik zie nu al wel op tegen zo'n lange vliegreis maar daarvoor slaan we de reis niet af. De kinderen hebben dan wel een eigen dvd schermje voor zich, gelukkig en dan zijn ze ook weer wat ouder...
Veel plezier met het uitzoeken van de vakantie!!

Groetjes,

Wij zijn in het najaar naar Menorca gegaan. Onze dochter was toen 21 maanden.
Als je gaat vliegen, moet je met een aantal dingen rekening houden:
- hoe laat vlieg je? (wij vlogen rond 05:00 uur. Je moet natuurlijk ook nog ruim 2 uur van te voren inchecken én je hebt je reistijd naar het vliegveld)
- je kan vertraging hebben (wij hadden op de terugweg bijna 7 uur vertraging. dat is LANG met een klein kind!)
- zorg voor iets te eten tijdens het stijgen en dalen ivm de oortjes (ik vond rozijntjes ideaal. Kleine hapjes, niet zo erg als er iets valt, ook nog gezond)
Ik heb geen spijt dat we gegaan zijn, ondanks een paar vervelende dingen (vluchttijden en vertraging).
Wel kon onze dochter voor een schijntje mee omdat ze nog geen twee jaar was. Ik weet niet of je de volle mep moet betalen vanaf 2. Waarschijnlijk wel, want dan hebben ze een eigen stoel. Tot twee moeten ze bij je op schoot.
Succes met de voorbereidingen voor je vakantie! En vooral ook veel plezier!

Terug
Bovenaan