Op welke leeftijd starten jullie (zijn jullie gestart) met groente/fruit voor jullie babies?

Kindjes horen pas na ong. 6 maanden te starten met bijvoeding. Daarvoor is het niet nodig (een enkele uitzondering daargelaten) en is het ook niet gewenst omdat de darmpjes er niet aan toe zijn. Dus ik snap de verwarring niet zo, volgens mij is het heel duidelijk

En over wat er op die potjes staat: ligt eraan naar welk merk je kijkt. Albert Heijn verkoopt bijv. alleen maar potjes vanaf 6 maanden. Hulde voor de AH!

Mijn zoontje en mijn dochtertje zijn allebei met 6 maanden begonnen met de bijvoeding a la rapley. Beiden zijn ze toen ze ong. 10 maanden echt goed gaan eten. Tot die tijd bleef het bij een paar hapjes eten per dag.

Groetjes,
Helena

O ja, je had nog wat Rapley-gerelateerde vragen: heb je het bijvoedingsforum al ontdekt? Bovenaan dat forum staan wat artikeltjes waarin je goede info kunt vinden. Zie bijvoedingsforum

Groetjes,
Helena

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Enne... Helena... misschien een beetje stom van mij, maar het bijvoedingsforum heb ik niet kunnen vinden....

Groetjes,

Renate

hai Renate

Ik heb een zoontje van 3 en halve maand en ben vandaag met hem bij de kinderarts geweest voor controle hij heeft wat last met zijn maag gehad (te zuur maagzuur)  en ik MOET zelfs met 4 mnd met fruit beginnen want dit is beter voor zijn maag en wat betreft de darmen die zijn met drie maanden net zo goed als die van ons hoor ik zou gewoon op mn gevoel af gaan als ik jou was.

hoop dat je dr wat aan hebt
en succes

grtz chantal

hoi,

op aanraden van mijn kinderarts ben ik met 4,5 maanden begonnen met bijvoeding in de vorm van potjes met groente en vlees. De arts zei dat ze rond deze leeftijd al een ijzertekort kunnen  krijgen en het daarom goed was te beginnen met bijvoeding (groente) met 2-3 keer per week een beetje biovlees. Het toegevoegde ijzer in de flesvoeding kan amper worden opgenomen omdat het in combinatie met eiwitten in het lichaam komt. Mijn kinderarts in van mening dat kinderen veel te veel melk krijgen en te laat bijvoeding.
In ieder geval kon ze na een week al heel goed eten en ben ik ook met zelfgemaakte fruithapjes begonnen. Dat vindt ze ook erg lekker en ze heeft nergens problemen mee gehad. Mijn dochter is behoorlijk vroeg met alles, niet echt baby-achtig,  en misschien heeft het hiermee te maken. Ik kan me voorstellen dat 4,5 maand voor andere kinderen te vroeg is. Als ze een kokhalsreflex had gehad bij het eten had ik er nog even mee gewacht. Ik wacht in ieder geval nog een hele tijd voordat ze gluten krijgt (tarwe, haver etc) want daar kunnen ze op jonge leeftijd slecht tegen en geeft vaak allergieen.

Terug
Bovenaan