Op welke leeftijd zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden, ik heb me hier vandaag aangemeld en ik weet niet precies of dit onderwerp al ergens aan de orde is geweest. Maar ik zit met het volgende. Mijn vriend en ik zijn bijna 2 en een half jaar bij elkaar en in september wonen we 1 jaar samen.  Mijn vriend is 24 en ik ben bijna  22 en  we willen allebei heel graag  een kindje  (ik moet nog 1 jaar studeren). Hoelang zijn de meeste koppels bij elkaar voordat ze aan kinderen beginnen? En wat is de gemiddelde leeftijd? Ik weet wel dat als je het beide graag wilt, dat het dan niet veel uitmaakt, maar ik vroeg het me af... Liefs!

hoi hoi

je wordt welkom geheten door een van de nieuwelingen hier.
Ik ben Annet, 21 en bijna een jaar getrouwd. Mijn man (haha nog steeds raar) en ik zijn bijna 7 jaar bij elkaar dus van allebei een beetje. We zijn wel al lang samen maar ik ben nog behoorlijk jong. Wij zijn al een maand of zes aan het proberen zwanger te worden, maar nog geen geluk gehad.

Volgens mij is het iets wat je samen beslist, en waar verder niemand iets over te zeggen heeft. Als ik kijk naar hoe lang de meesten hier erover doen om zwanger te raken zou ik zeggen, begin over een paar maanden, dan ben je zeker met je opleiding klaar.

Ik hoop dat je er met onze hulp een beetje uitkomt, en dan misschien over een tijdje kom je hier ook omdat je probeert zwanger te raken.

Veel succes groet wondernetje

hallo.

eerst welkom, ik heet naomie en ben hier ook nog niet zo lang.

ik ben zelf 23 jaar en mijn vriend 26 jaar.
mijn zus was 21 toen ze zwanger raakte en die is ook nog gelukkig samen met haar vriend waar ze maar 1 jaar mee samen woonde.

ik denk dat het allemaal niet uitmaakt, als jullie er goed over nagedacht hebben en jullie willen het allebei 100%, dan zeg ik ga ervoor en geniet ervan.

suc6 met je besluit en misschien zien we hier wel vaker.

groetjes Naomie 23jaar, ronde 2, eerste kind.

Hoi,

Wij zijn beiden 26 en al zo'n 7 jaar samen.
In september willen we echt voor ons eerste kindje gaan...

Leeftijd maakt niets uit. Als je maar een goede relatie hebt, veel van elkaar houdt en allebei graag een kindje wilt. Natuurlijk is het ook prettig als je het financieel goed kan redden.

Liefs, bIllie

Hallo!

Wij zijn 25 en 26 jaar en al 1 jaar getrouwd. We zijn nu alweer 7 jaar bij elkaar, waarvan 4 jaar samenwonend.
Ik ben pas begonnen met een nieuwe studie (duurt 2 tot 3 jaar), maar laat me niet weerhouden van onze kinderwens.
Inmiddels alweer in ronde 8, maar nog geen zwangerschap te bekennen.....
Als jullie er allebei aan toe zijn speelt leeftijd geen rol!
Succes!

Hey Femme,

Mijn vriend is 27 en ik ben 24.
Wij zijn nu 9 jaar bij elkaar en wonen 1,5 jaar samen.
We hebben al heel lang een kinderwens maar mijn studie heeft dit wel tegengehouden.
Tijdens mijn afstuderen zijn  we gaan samenwonen en hebben we er eerst voor gezorgd dat we ons huisje op orde hadden.

Maar als ik achteraf kijk zou mijn studie geen belemmering zijn geweest. Dan was ik gewoon iets later klaar geweest. En leeftijd maakt niets uit vind ik.

Just go for it !!!

Liefs San

Hoihoi,

Ik was 19 jaar toen ik zwanger werd, en dat was geen ongelukje! Mijn man en ik waren toen twee jaar bij elkaar en woonden net een paar maanden samen. Wij zijn toen ik zwanger was getrouwd. Dus inmiddels twee jaar gelukkig getrouwd, en een zoontje van 21 maanden.
En wij willen nu dus graag een tweede kindje!
Wat je studie betreft, kan ik me voorstellen dat het slimmer is om nog even te wachten, maar het blijft toch meer een gevoelskwestie vind ik.
Onze situatie was wat werk betreft ook niet echt rooskleurig, maar dat is dan toch minder belangrijk! (vonden wij althans).
Succes!

Groetjes Rianne

Hoi hoi,

ik was 16 toen ik mijn huidige man tegen het lijf liep ben nu 24 bijna 1 jaar getrouwd heb een zoontje van 2 dus was net 22 toen ik mijn zoontje kreeg en ben nu in verwachting van de 2e dus al met al best jong nog, als jij denkt dat je er helemaal klaar voor bent waarom niet?

knuffel van Leonie

Terug
Bovenaan