Op welke leeftijd zwanger worden?

Hoi Femme,

Ik was 27 toen ik voor het eerst zwanger werd. Ik kende mijn vriend toen pas een half jaar, maar we waren er allebei klaar voor. Dat kan je eigenlijk niet met zekerheid zeggen, omdat je nog niet weet hoe het is om samen een kindje te krijgen. Het was toen al in ronde 2 raak.
Nu zijn we bezig voor ons 2e kindje. Echter duurt het nu wat langer, we zitten nu in ronde 9. Vrijdag is mijn NOD, wel weer spannend dus.

Als jij denkt dat jij en je vriend er "klaar" voor zijn, zou ik zeggen go for it.....

En als jullie de beslissing hebben genomen, veel succes met klussen..
Liefs, Clau

Hoi,

Ik ben 23 mijn vriend is 24, we zijn 4 jaar bij elkaar en wonen al ruim 3 jaar samen.
We zitten nog in de eerste ronde voor ons eerste kindje, maar zelfs als het nu al raak zou zijn zouden we tegen de tijd dat het geboren wordt 24 en 25 zijn.

Wij hebben altijd gezegd dat we het voor ons 30ste wilde en hopelijk lukt dat op deze manier ook.

We hebben wel ons omgeving niet ingelicht dat we bezig zijn dus ik heb nog geen idee wat die ervan denken, maar het is toch onze keuze.

Groetjes Toto

Hey allemaal, echt heel erg bedankt voor de reacties!! Ik ga er veel over nadenken in de vakantie!  Ik hoop dat het niet erg is dat ik jullie verhaaltjes blijf lezen, ook al kan het zijn dat we volgend jaar pas beginnen met zwanger worden?

Veel succes allemaal!
Liefs van mij

haaaii fem!
bedankt voor je berichtje!Hoe gaat het met je~? Ben je er al een beetje uit wat je wil?
Ik ben ook nog steeds bezig met mn opleiding en moet ook nog een jaartje.. Misschien is t heel stom, maar k wil er gewoon niet meer mee wachten, ik ben sinds een paar weken nu gestopt met de pil...en k hoop dat ik zo snel mogelijk zwanger raak, maar jeetje wat een gedoetje als je dat allemaal leest..Ik zal me eerst even voorstellen trouwens voor de andere mensen.. Ik ben nu 20 en heb nu 6 jaar een relatie met mn vriend. Ik heb al een heel tijdje gevoelens dat k heel graag een kindje wil en nu hebben  we eindelijk besloten dat we er nu voor willen gaan. wel zit ik er een beetje mee, hoe met moet op financieel gebied. Dat zal best lastig worden denk ik.. Nou meid heel veel succes ermee en k hoor het van je heh! heel veel liefs mij

hoi femme

welkom, je mag altijd blijven meelezen en meekletsen hoor!!

mijn vriend is 24 en ik 27, maar we zijn er allebij aan toe. en daar gaat het om, toch? geniet van je vakantie, denk maar goed na en je bent echt altijd welkom hoor.

veel succes met je studie!!

liefs janine

Hai,

Zoals je aan de reacties al ziet, alle leeftijden dus. Je weet zelf wanneer je/jullie er aan toe zijn. Ik ben zelf 30 en mijn vriend ook. We zijn al 9,5 jaar samen en wonen al ca. 8 jaar samen. Heb ook nog een opleiding gedaan en ben nu al een jaar aan het werk en sinds maart dus gestopt met de pil. In mei zwanger geworden wat helaas is uitgelopen op een miskraam...
Ik had al wel eerder zwanger willen worden maar mijn vriend had het er nog niet aan toe.
Nu dus wel..
Hopen dat het snel weer gaat lukken en dat jullie ook tot een beslissing komen die goed voor jullie is.
Vindt het zelf wel heel prettig dat ik nu klaar ben met mijn opleiding, een vaste baan heb en dat we financieel het ook prima hebben. Maar dat is persoonlijk.

Groetjes Ineke

ik ben nu net 22.. k ben nu 35 week zwanger..

10 september zijn mijn man en ik een jaar getrouwd.. we kenden elkaar 1 jaar en 9 manaden toen we trouwden!!

Hoi hoi,

Ik ben hier ook een nieuweling op het forum, 30 Juli ga ik stoppen met de pil na hem 11 jaar gebruikt te hebben.
Ik ben zelf 27 jaar en mijn man 29 jaar.
We  hebben al weer  11,5 jaar een relatie en wonen daarvan 5 jaar samen.
Vorig jaar zijn we met elkaar getrouwd, hierna zij ook de kinder kriebels begonnen

Terug
Bovenaan