op wintersport vakantie?

Zijn er meer mensen die op wintersport vakantie gaan, al zijn ze dan zwanger?
We hopen in januari te gaan, dan ben ik ongeveer 14 weken.

ik ben zeg maar een bevorderde beginner skiier, ben van plan lekker rustig te gaan samen met 2 ander beginners.  

hoi hoi

Ik zou lekker gaan hoor, je kan als je daar bent heel goed aanvoelen of je je goed genoeg voelt om te gaan skieen of niet. Als je je niet goed voelt ga je gewoon lekker ergens een warme kop chocolademelk drinken. Het enige risico wat je kan lopen is denk ik dat je een kans hebt dat je valt. maar dan zou ik gewoon niet al te moeilijke route's uit kiezen. vergeet niet je zwangerschapskaart mee te nemen is altijd handig je weet maar nooit!!

Fijne vakantie alvast
Groetjes milou

Je moet zelf bepalen of je dat risico wil nemen. Ik denk dat het gevaar niet is dat je zelf valt, maar dat je onderuit geskied wordt. Ik heb het risico niet willen nemen, maar was dan ook 30 weken zwanger vorig jaar.

Hoi,

Wij gaan ook op wintersport, maar ik doe helemaal niets!

Ik ga lekker zwemmen en lezen in ons hotel en als het weer meezit lekker in
een stoel zitten in de zon.

Mijn man en kinderen gaan skien en tussen de middag spreken we af om samen te eten. En verder ga ik daar lekker genieten van het uitzicht en de rust.

Je moet het zelf weten, maar ik vind het een beetje eng hoor.

Ik ben nu 29 weken + 1 dag zwanger.

Groetjes Sandra

Hallo,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. Wij gaan met oud en nieuw naar Oostenrijk, ik ben dan ruim 6 weken. Ik was wel van plan om te gaan skiën, tenzij ik het gevoel heb dat ik te moe ben. Voor het kindje kan het geen kwaad, dat zit nog veilig achter het schaambod, maar als ik niet lekker ben en ik val en loop zelf wat op, lijkt me ook niet zo'n succes.

Afgelopen april ben ik bevallen van ons 1e kindje en toen ik 6 maanden was zijn we ook naar Oostenrijk geweest (begin februari) en toen ben ik niet meer gaan skiën. Ik had toen al een behoorlijke buik, dus dat leek me niet erg verantwoord.

Groetjes Anna

Wij hopen komende vrijdag naar de wintersport te gaa. (zwitserland)
Ik ben 10 weken zwanger. Ik ga heerlijk relaxen, zwemmen en van de zon genieten, ik vindt het risico te groot dat ik gaat vallen en dat er dan iets zal gebeuren. Zonder skieen kan het ook erg gezellig zijn!
Een ieder die op wintersport gaat, Veel plezier en geniet er lekker van!

Hallo joce,

Ik ben vorig jaar ook op wintersport geweest ( mijn huwelijksreis) en was toen 61/2 maand zwanger en ben toen alleen wezen wandelen. Ik heb toen ook speciale boots gekocht. Er zaten spikes onder, die je dus kon uitklappen, als je op een glad stuk liep.

Ik ga dit jaar( eigenlijk volgend jaar, namelijk begin februari)  ook weer op wintersport, maar ga nu wel skien. Ik ben dan 11 weken zwanger. Ik ben een zeer ervaren skier, maar zal wel echt kijken of het niet te druk is op de piste. Je hoeft zelf niet te vallen, maar iemand kan je ook omver skien, of met hun skies in je buik skien. Ik vind het dus een beetje afhankelijk hoe lang je zwanger bent en hoe dik je buik is. Ik  had bij mijn eerste zwangerschap, met 20 weken nog amper een buik en ik denk dat het nu niet veel anders zou zijn. Zeker met 11 weken dus.  Als je nog helemaal niet lang zwanger bent, ligt het inderdaad achter je schaambot. Maar opletten is niet overbodig.

Alle mensen die op wintersport gaan, veel plezier

Groetjes Suus

Ik denk dat het risico van vallen niet zo groot is, je bent dan nog niet zo lang zwanger en als je rustig aandoet moet dat wel kunnen.
Ik begrijp echter dat jullie met z'n drieën op vakantie gaan. Houd er dan wel rekening mee dat je misschien te misselijk, moe of wat dan ook bent om de hele dag bezig te zijn. Het kan dan zijn dat je alleen achter moet blijven of dat (één van) de anderen bij jou moet/moeten blijven, wat zíj dan misschien weer jammer vinden...

Terug
Bovenaan