op zien bij het conseltatiebureau

Hallo,

Ik heb even een vraagje,

Hoe ervaren jullie het als je bij het conseltatiebureau bent geweest?

Ik ben een moeder die best zeker is van zichzelf.
Ben niet zo van de tijd(kloktijd)
Onze dochter( Net 1 jaar) krijgt pas de fles als ze wakker wordt.
En slaap nog 2x per dag.
En krijgt nog soms eten uit een potje.
Mag van mij op zn tijd ook een spekje of krentjes.

Ik durf dat daar niet te vertellen,Heb ik bij onze oudste toen wel gedaan.
Maar daar kreeg ik toch commetaar op.
Ze moest het liefste om 7.00 eten.
Moest over gaan op alleen tussen de middag slapen.
En ik moest maar eten vantevoren maken en invriezen.
En af en toe snoep mocht ook niet.
Dus nu hou ik mijn mond daar gewoon dicht en zeg ja en amen.
Ik vind van mezelf dat ik het goed doe, ben leuk voor de kinderen en komen niets te kort bij ons en ze krijgen heeeeeel veeeeel liefde.

Nu is mijn vraag'' herkennen jullie dit?''
Nogmaals ik maak mijn eigen er niet druk over,maar ben gewoon benieuwd.

Groetjes maatje05

Hoi,
Dat herken ik wel. Dat eindeloze gezeur altijd.
Ik heb zelf drie kids, dus de onzekerheid is bij mij helemaal weg. Bij de eerste had ik dat nog wel en dan zijn al die opmerkingen en adviezen erg vervelend!
Mijn tweede sliep pas met negen maanden door, tot dan wilde ze nog altijd een nachtvoeding. Wij hadden daar geen last van omdat we de fles konden afwisselen. Je had dus altijd een nacht dat je door kon slapen. Een gezeur dat ik daarover heb gehad. Dat ze zonder voeding moest (ze is ook nog eens heel klein en absoluut niet dik). Ik heb gezegd: Ik geef die voeding gewoon en ik denk dat ze vast wel doorslaapt tegen de tijd dat ze 18 is!!!!
Ik vertel nog steeds gewoon alles wat ik doe, alleen ze hebben nu een stuk minder commentaar. Als het je derde is, hebben ze zoiets van: je zult het wel weten en dat doe ik ook.
Je geeft al aan dat je het gewoon gezellig hebt met je kids, daar gaat het om. Hoe erg je op de klok leeft of naar regeltjes is niet van belang. Als wat je doet maar werkt!
Ivy

Hoihoi!

Ik ben al een paar keer met een rotgevoel bij het CB weggegaan. Mijn dochter is  nu ruim  5 maanden, maar ik heb al  2 keer  gehad dat ik echt woest was.  Komende dinsdag ga ik er weer heen en dan moet ik bij de arts zijn, waar ik dus problemen mee heb. Ik heb nu besloten dat ik me  niet meer door haar laat overrompelen, maar dat ik gewoon ga zeggen als ik het er niet mee eens ben of als ik vind dat ze weer lomp uit de hoek komt.
Ze behandelde me de vorige keer echt alsof ik het allemaal niet begreep, maar dat gaat me niet meer gebeuren.

Ivy, alles goed verder?

Groetjes,
Lies

Hoi hoi,

Ik herken het ook heel erg. Bij mij was het de verpleegkundige die deed alsof ik een moeder van niets was. Ze vroeg zelfs waar mijn dochter heen ging als ik aan het werk ben. (ik werk 20 uur per week, ze gaat dan  naar mijn moeder/schoonmoeder) En ik antwoorde er ook nog heel netjes op. Ik kon me na die tijd wel voor mijn kop slaan. Wat heeft zij daar mee te maken. Ook legde ze me zop'n beetje dingen op die ik helemaal niet wil doen en ook niet ga doen. En ik mag ook geen spekjes enzo geven. Ik ben nu zo ver dat i het gewoon niet meer vertel en doe wat ik zelf wil. Het is tenslotte mijn kind en het gaat hartstikke goed. Ik ga wel elke voorbereid heen, zodat als ze nog eens wat raars zegt, ik weet wat ik terug moet zeggen. Het gebeurt me niet nog een keer dat ik niet weet wat moet zeggen en maar netjes antwoord. Maar ik hoor het van iedereen. Heel veel negatieve verhalen over het CB.

En Lies, ik ben benieuwd hoe ze morgen reageren!

Groeten Kim

Hoi hoi,

Ik herken het ook heel erg. Bij mij was het de verpleegkundige die deed alsof ik een moeder van niets was. Ze vroeg zelfs waar mijn dochter heen ging als ik aan het werk ben. (ik werk 20 uur per week, ze gaat dan  naar mijn moeder/schoonmoeder) En ik antwoorde er ook nog heel netjes op. Ik kon me na die tijd wel voor mijn kop slaan. Wat heeft zij daar mee te maken. Ook legde ze me zop'n beetje dingen op die ik helemaal niet wil doen en ook niet ga doen. En ik mag ook geen spekjes enzo geven. Ik ben nu zo ver dat i het gewoon niet meer vertel en doe wat ik zelf wil. Het is tenslotte mijn kind en het gaat hartstikke goed. Ik ga wel elke voorbereid heen, zodat als ze nog eens wat raars zegt, ik weet wat ik terug moet zeggen. Het gebeurt me niet nog een keer dat ik niet weet wat moet zeggen en maar netjes antwoord. Maar ik hoor het van iedereen. Heel veel negatieve verhalen over het CB.

En Lies, ik ben benieuwd hoe ze morgen reageren!

Groeten Kim

Hallo,

Jaaaa!!!! Héééél herkenbaar!!!

Bij ons op het bureau is het ook vaak de verpleegkundige die net doet alsof ik domme moeder  ben. Ik kan me nog een keer herinneren, toen was "Tante Pollewop" net 1 of 2 maandjes oud en ze had spruw. Maar tegelijkertijd had ze ook een schimmeltje aan haar onderkantje. Daar moest ik dus 2 verschillende dingen voor  gebruiken. Of ik er wel aan dacht om het spul voor de spruw in de mond te doen en het spul voor het schimmeltje aan het onderkantje te smeren..... Ik dacht écht; "Meent ze dit nou serieus???". Ik ben zelf ook verpleegkundige, maar weet toch écht wel waar ik wat voor moet gebruiken!!! Ik heb ook altijd het idee dat ze denken dat ze "standaard kindjes" voor zich hebben. Begrijpen jullie wat ik bedoel?? Kinderen uit een boekje.... Tja, helaas mijn kindje is niet een kindje uit een boekje (gelukkig trouwens!!). Ik heb allang in de gaten, dat ik niet alles moet vertellen daar. Onze dochter doet het hartstikke goed en is tevreden. Ze groeit goed en krijgt alle aandacht en liefde die ze nodig heeft van ons allemaal (papa en mama, opa's en oma's, etc.).

Leve "Pollewoppie" !!!!!!!!!!

Heel herkenbaar

ik ben dan net 4 maanden moeder en dacht dat ik het wel fijn zou vinden wat advies van het cb.
maar dat is niet zo.
Nicci krijg neonatale voeding [voeding voor dysmatuurtjes, prematuurtjes] en heeft dus ook een andere aanpak nodig.
bij het cb zeiden dat ik het zo en zo moest doen [zei wisten het beter] en dat ik niet naar het zh moest luisteren en dan zeggen ze daarna gelijk maar wij hebbenniet zoveel ervaring met deze voeding.
ja weet het nou wel of niet
ik ga als eerste op mijn gevoel af en dan luister ik naar het zh  [qua voeding]

ik luister wel altijd bij het cb  
en ik bekijk zelf wat ik ermee doet.

volgens mij als jouw gevoel goed is dan doet je het gewoon ook goed.
ga niet twijfelen aan je zelf en hou wijs je mond dicht.

gr linda

Hier nog een die niet tevrden is over het cb.
ik ga er wel trouw heen, maar eigenlijk voor de prikken en het meten en wegen. Adviezen haal ik gek genoeg eigenlijk van dit en andere forums en van vriendinnen. Ik heb tot nu toe weinig last van het cb  gehad, maar ook weinig aan gehad. Bovendien had mijn zoontje een voorkeurshouding en daar   is niet goed op geregaeerd. Hij is nu 10 maanden en als je het weet kun je nog steeds zien dat hij iets scheef is van achter. Echt slecht.
groejtes
greet

Terug
Bovenaan