op zien bij het conseltatiebureau

Op mijn werk Kdv hoor ik alleen maar ouders klagen over het cb. Ik had me heilig voorgenomen me niet op me nek te laten zitten.

het eerste huisbezoek was al raak. Mara groede niet goed was te geel en te slaperig en spuugt ze wel eens nee nooit waarop ze prompt alles onder kotst. Ik moest maandag toch maar langs komen.

Wilde niet zo stres het weekend in want was toch wel wat paniek (lees heel erg paniekerig) dus ben gewoon op het zaterdagburo langs geweest en nee hoor ze ziet er keurig uit en weegt genoeg enz enz. Weg stres en welkom cb dat was het start zijn voor een hoop oorlog daar.

Ik heb veel ervaring met kinderen door mijn werk en maak me niet zo heel snel zorgen.
Maar altijd altijd proberen ze het weer (alsof ze er op geselecteerd worden bij een solicitatie wie kan d eouders het meest onzeker maken die word aangenomen)

Ze woog   niet genoeg, groeide niet goed, ik had niet genoeg melk, mijn schema was iet goed.
Na veel dagen eczeem en op advies van hun smeren met vaseline werd het erger en erger als ik niet smeerde was het minder smeerde ik het er op was het vreselijk. Maar nee volgens hun was dat niet mogelijk en moest ik meer smeren.
Na lang aandringen kreeg ik een koemelk enz vrij dieet om 2 weken te proberen. Met de tekst bijna geen 1 moeder houd het dieet vol dus je kan ook nu vast stoppen.

Ik moest bij voeden haar laten huilen s nachts want ze mocht geen voeding meer. ZO tegenstrijdig want ze mag geen voeding maar is wel te klein en weegt te weinig.

Enz enz.

Maar ik heb haar op mijn tanden na het eerste bezoek heb ik me voorgenomen zij zien Mara 10 minuten ik ben 24 uur per dag bij haar. Dus wie kent haar het beste.

Je kan het als moeder gewoon niet verkeerd doen en het cb is er voor advies is het niets voor je leg je het lekker naast je neer.

groetjes

Hoi hoi

bijna idem hier -->
- wij houden ons wel vast een tijden (niet op de minuut, maar binnen een range van 1 uur) en proberen een vast ritme aan te houden qua eten

De onze slaapt ook nog 2x per dag en dat laat ik lekker zo totdat ze zelf geen zin meer heeft in dat ochtend slaapje, of als ik merk dat het middagslaapje minder lang wordt. Dan ga ik dingen omdraaien. Tot die tijd .. lekker 2x laten slapen

Bij ons krijgt ze nog steeds eten uit een potje, want ze wil nog steeds niets met stukjes erin en is enorm kieskeurig. Daar valt geen vast voedsel tegen aante koken. Wij wachten gewoon nog een paar maanden (misschien is ze dan al 18 maanden voordat ze pas eten met stukjes wil) hahahaha .. nou lekker zo laten .. vooral geen aandacht aan geven. Onze dochter eet onwijs goed.

Van ons krijgt ze ook lekker rozijntjes en speciale kinderkoekjes en heel soms een stukje chocolade, daar is ze gek op ... hahahaah

Als het CB tegen mij zou zeggen dat IK DAT EN DAT niet mag doen, ben ik zo vertrokken en zeg ik ook gelijk dat ik daar niet voor bij ze langs kom. Ik vind het CB toch alleen maar een meet, prik en weeginstituut en verder niets. Ik kom voor de prikken en that is it. De rest vraag ik wel aan mensen waar ik vertrouwen in heb en internet is vaak nog beter met uitleg dan het CB. Het CB is op veel gebieden enorm achterhaald.

inderdaad niet druk maken en alleen maar gaan voor die prikken. Ze houden maar lekker hun statestieken bij over alles en nog wat, maar wij gaan gewoon ons eigen gang

Gr. Jeannette

Ik herken het NIET! Een positief verhaal dus!
Het CB hier is niet zo pietje precies. Ze kijken naar het kind zelf, naar zijn manier van ontwikkelen. Want: ieder kind is anders ja!
Ze laten ook merken dat als jij denkt dat het goed is voor je kind, dat dat prima is.
En ze hebben ook zo'n houding van: het is niet direct het einde van de wereld als het wat anders verloopt of als je een andere visie hebt.
Ik kom er altijd met een plezierig gevoel binnen en ga er met een plezierig gevoel weer vandaan.
Aardig verpleegkundigen, aardige kinderartsen.
En, mocht er toch wat 'commentaar' komen, dan trek ik me daar niks van aan.

Hallo allemaal,

Is leuk zo al jullie reacties te lezen.
Als is het niet altijd leuk op het cb zo te lezen.
Van de week ben ik er weer geweest.
En deze keer viel het mee.
Toch vertelde ik dat we maar turkije op vakantie gingen,en ze vond het leuk.
We moesten wel uitkijken wand de bof heerst daar en daar moest onze jongste toch echt 14mnd voor zijn geweest(ze is nu 13 mnd)
Ik heb maar niet gereageerd.
En onze dochter was afgevallen en ze zei ach ja ze beweegt nu wat meer op deze leeftijd,en met dit weer drinken ze wat meer dan eten.

Dus het viel deze keer 100% mee.

Maar wel allemaal herkenbaare verhalen,LEUK!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes maatje05

hoi

ik mag tot nu nog niet klagen,mijn dochter is er nu 2 keer geweest.misschien komt omdat ik niet alles vertel ik ga op mijn eigen gevoel af.ik zie mijn dochter dag en nacht en hun maar 15min.ik had al van mijn zussen gehoord zeg nooit teveel en volg je eigen gevoel.ik heb zelf in een kinderdagverblijf gewerkt dus ik weet wel een beetje hoe en wat.maar ik volg mijn hart en die van mijn dochter.

groetjes bau

Hallo,

Ik heb wel goede ervaringen met het CB. Ze kijken hier inderdaad naar het kind en zijn niet zo strikt.

Ik vind wel dat het CB adviserend en signalerend moet zijn, maar als ouder ben je verantwoordelijk voor je kind en bepaal je dus hoe alles gebeurd. Op het CB mogen ze daar advies over geven, maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat ze ouders "de les lezen".

Mocht je negatieve ervaringen hebben, dan zou ik dit in mijn achterhoofd houden en het CB er ook op aanspreken dat de (op)voeding van een kind toch echt de verantwoording is van de ouders!

Groetjes Loekie

Hoi,

Ik herken het eigenlijk helemaal niet. Het consultatiebureau waar ik ben  (Beusichem) zei al bij de eerste keer dat  zij  adviezen geven en dat het aan jezelf is om die te volgen of niet. En dat je vragen kunt stellen. Voor we er de eerste keer waren geweest noemde we het al het 'consternatiebureau' of het 'confrontatiebureau'   maar ik moet zeggen dat ze echt super zijn. Toen onze zoon 8 weken was was ik wel bang voor hun reactie dat wij Max niet wilde laten vaccineren volgens het RVP maar later wilde gaan beginnen en ook niet alles in 1 prik maar wilde splitsen. Ze hadden er totaal geen probleem mee.
Nee, voor hun echt een pluim.

hoi allemaal,

ik heb helemaal geen problemen met cb. zij geven wel informatie maar wel op een hele aardige manier zowel de arts als de wijkverpleegkundigen. mijn kindje weegt iets meer dan normaal maar nooit negatief commentaar op gehad.

altijd bereid om je te helpen nooit opdringerig of iets dergelijks.
cb van terneuzen bij het centrum.

krijg je negatief commentaar niets van aantrekken van de ene oor in en de andere oor uit.
zijn je kinderen gezond en tevreden is niet de moeite waard om je daarover druk te maken en geniet van je kinderen.

groetjes melek

Terug
Bovenaan