op zoek naar herkenning !

Hoi.
Ik herken je verhaal helemaal. Ik heb ook ruim 3 maanden een heuse huilbaby gehad. Hij overstrekte erg en bleek later ook voedselallergie te hebben, maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn hoor.
Ik heb hem ook wel eens laten huilen, omdat ik het zelf soms niet meer aankon om hem steeds bij me te hebben en ondertussen de stapel rommel in je huis steeds groter te zien worden. Maar dat heb ik niet lang gedaan, want daar voelde ik me niet lekker bij en het helpt ook helemaal niet. Een kind gaat zich onveilig voelen als het niet getroost wordt. Dat kan heel dramatisch worden voor later. Ik kwam dus al gauw tot de conclusie dat ik m'n gevoel maar moest volgen en hem gewoon oppakken. Ik liep ook met hem in de armen of ik ging met hem wandelen (maar soms krijste hij nog in de wagen en dan schaamde ik me gewoon op straat...)Ik heb een draagdoek gekocht en daar droeg ik hem heel veel in. Ik vond het gewicht wel meevallen, dat verdeelt goed over je rug en schouders. Ik ging er ook gewoon mee zitten, heb je toch je handen vrij om bijv. een boek te lezen of iets anders te doen. En je kind is lekker dicht bij je.
Het heeft wel een hele sterke band gegeven met mijn kind.Ik merk aan hem dat hij zich veilig voelt bij mij. Ik kan hem ook gerust achterlaten, alsof hij weet dat ik heus wel terug kom. Je ziet gewoon aan zijn oogjes dat 'ie helemaal op me vertrouwt. Hij is trouwens inmiddels bijna 9 maanden.
Ik kan echt nu het resultaat zien van al de wandelen, troosten, knuffelen, enz. Hij slaapt heel goed, durft goed dingen ondernemen, is niet bang, alsof je een soort veilige wereld voor hem gecreeerd hebt. Hij was ook altijd een onrustige slaper. Ik heb hem ook nog tot bijna 8 maanden ingebakerd en dat ging prima! Hij sliep als een roos. Ik deed het gewoon met losse doeken, van een oud laken.
Ik zou zeggen: je doet het echt prima hoor! Troost je kind maar lekker en laat voelen dat je hem begrijpt en aanvoelt. Dat merkt een kind zo. Lekker dicht bij je houden, dat is fijn voor je kindje. Achteraf zul je het resultaat zien. En nu heb ik makkelijk praten, want wij zijn er doorheen, maar op het moment zelf hoefden ze mij niet wijs te maken dat het over ging. Daar geloofde ik niks van. Nu weet ik dat het zo is! En dat wil ik ook jou zeggen, al weet ik dat het even heel bitter is om er doorheen te bijten.
Heel veel geluk met je kindje en ga vooral zo door zoals je nu doet. Volg je hart!
 
Hoi
het komt mij ook bekent voor.
Kris wil ook al vanaf het begin niet alleen zijn is nu 3,5 maand het is goed zolang hij ons ziet en we heb bezig houden of met hem rond lopen. Maar zodra we hem neerleggen is het niet goed. dan is het huilen geblazen en hard soms ook. Hij maakt zich dan zo boos. Naar bed doen hetzelfde hij wil niet slapen overdag slaapt hij zo weinig soms wordt ik zo onzeker van wat doe ik dan verkeerd leg hem om teproberen toch steeds maar naar bed maar als hij blijft huilen haal ik hem er uit. dan slaapt ie maar affentoe in de box of zijn wipstoeltje.
Verder als hij je ziet en wij zijn in de buurt of hebben hem vast is het een vrolijk kereltje.

Ik dacht altijd dat babytjes altijd veel sliepen maar die van ons niet gelukkig sávonds wel en moet ik hem wakker maken voor de late fles en slaapt ie daarna door tot half 7 7 uur soms half 8.

Maar inderdaad wordt je erg onzeker ik in iedergeval wel van doe ik het goed.
Ook ik hoor van je moet hem laten huilen je moet hem niet zo vaak oppakker nou sorry ik kan dat niet ik pak hem op ik troost hem en desnoods houd ik hem dan bij me als het moet de hele dag.
Dat heb ik er voor over mijn mijn kleine kereltje. Dus gewoon doen waar jezelf goed bij voelt.
groetjes jenny
 
Echt waar het gaat echt beter, en daar hoef je echt niets voor te doen. Gewoon lekker knuffelen met je kleintje. Wij hebben na 4 maanden van onze kinderwagen een buggy gemaakt en die zo plat mogelijk ingesteld. Ons mannetje kon zo wat meer zien dan in de bak van de wagen en dat beviel veel beter.
Nu is ie ruim 10 maanden, lekker vrolijk en hij kan zich ontzettend goed zelf vermaken.
En ja, de draagzak vindt nog altijd heel fijn..
 
hoi,
Zoals al eerder hier boevn stond vermeld zou ik je ook aanraden om in te bakeren.
Mijn zoontje sliep in de kraamperiode reg goed maar zodra de zuster weg was ging het erg slecht hij wou alleen in mijn armen slapen en zodra ik hem weglegde als ie sliep werd ie wakker ,toen ie drie weken oud was ben ik gaan inbekeren en sindsdien slaapt ie uitstekend hij is inmiddels 4 1/2 maand en slaapt nog steeds erg goed in zijn doeken,hij krijgt om 7 uur zijn laatste fles en word de volgende ochtend om 8 uur wakker.Ik zou zeggen probeer het eens en vraag anders info op het consultatieburo en ik hoop dat het helpt veel succes ermee

veel liefs lisette
 
Terug
Bovenaan