opa's

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ik zou mezelf eerst even voorstellen, want ik ben nieuw. Mijn naam is marit en ik ben nu acht weken zwanger van mijn eerste kindje! Heel spannend allemaal en ik en mijn man konden het dus niet laten het goede nieuws aan de aanstaande opa's en oma's en nabije familie en vrienden te zeggen. Hadden nog meer mensen daar last van? Nu is het zo dat de opa's , vooral mijn vader, moeite hadden met het nieuws. Mijn vader moest er echt een paar dagen van bij komen en valt nog steeds over het woord opa. Ik kan er ook wel om lachen, maar aan de andere kant hoop je toch op enthousiaste reacties van je ouders. Hebben meer mensen, een vader met een opa angst?!!!

Iedereen trouwens gefeliciteerd met de zwangerschap en natuurlijk veel geluk en gezondheid toegewenst!!!!!

groetjes

Jeetje mijn vader riep al vanaf het moment dat ik 18 werd dat hij opa wilde worden, uiteindelijk heeft hij 10 jaar moetenw achten. Wat was die man blij.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van, opa went er wel aan.

Miep

Hoi hoi

Ik heb op mijn 16e eens gedacht dat ik zwanger was, omdat ik
drie maanden niet ongesteld was geweest. (kwam door de pil, was trouwens wel al van mijn man) En mijn vader vond het toen al leuk. Hij zei altijd: Als het een beetje te vroeg gebeurt is het wel welkom, we zien wel dat we het redden..... Sindsdien is hij echt klaar geweest voor het opa-schap. En nu is hij ook aan het aftellen tot hij eindelijk opa wordt..... En eigenlijk is hij best nog wel jong, hij is net 50.....

Ik weet zeker dat het vanzelf wel komt......
Heel veel succes!!!!
Liefs Annet

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Mijn vader was ook even verrast toen ik vertelde dat ik zwanger was. Hij moest nog 50 worden toen ik het nieuws vertelde. Maar nu gaat hij helemaal op in zijn rol, gisteravond had hij opgepast en vertelde hij dat hij maar snel naar bed ging .........hij was zo moe. Ja zegt hij je moet niet vergeten dat ik al bijna opa ben van 2 kleinkinderen pffffffffffffff hahaha.  

Groetjes Lilllian

Gefeliciteerd hoor! Mijn vader, en mij moeder ook trouwens, hadden er best we veel moeite mee. Ik had dit zelf ook wel verwacht. Maar nu zijn ze hartstikke enthousiast! Dat draait echt wel bij hoor. Vergeet niet vaders zien hun dochters vaak nog steeds voor het eerst het tuinpad aflopen. Je bent nou eenmaal zijn kleine meid en dat die zelf een kinderwens heeft... dat klopt in zijn ogen nog niet. Jij speelde immers gisteren nog met poppen.
Zeg maar niet teveel opa tegen hem. Maar vertel gewoon enthousaist over de baby dan gaan zijn ogen snel genoeg glimmen en danbelt hij je plotseling op dat hij bij vrienden langs was die hun kleinkind langs hadden en dat het knulletje helemaal gek was op hem. Dat gebeurde mij althans en ik wist meteen dat dat het moment was dat mijn vader er helemaal vrede mee had.

groetjes,
Wietske

hoi hoi
mijn vader had er ook heel erg veel moeie mee aangezien hij nog maar 42 was en zelf nog twee kleintjes had van 2 en 4 jaar.
hij reageerde dus ook niet echt enthousiast,dit is inmiddels 10jaar geleden en nu ben ik zwanger van de 5e.hij is nu een echte opa en eigenlijk altijd geweest.geef je vader even de tijd aan het idee te wennen dat hij opa wordt.mannen hebben daar toch meer moeite mee.
hij terkt wel bij let maar op.
liefs sil

Bij mijn ouders was het eerder mijn moeder die een beetje aan het idee moest wennen. Logisch ook wel, mijn vriend en ik hadden toen (innmiddels 4 jaar geleden) net verkering. Wij lieten er dus geen gras over groeien, hahaha!
Nee, mijn vader heeft juist altijd geroepen graag opa te willen worden, hoe sneller hoe beter. Maar bij hem speelt denk ik vooral het feit dat hij tijdens ons opgroeien (van mijn broer en mij) meer af- dan aanwezig was i.v.m. werk in het buitenland. Nu hij opa is heeft hij het gevoel dat hij  zijn afwezigheid toen  een beetje goed maakt, zeg maar. Het mooiste was zelfs dat toen ons zoontje net geboren was hij tegen mijn moeder had gezegd dat we maar niet te lang moesten wachten met een tweede... Hahahaha! Daar heb ik hartelijk om moeten lachen, alsof hij dat wel eventjes voor ons beslist.

Liefs Nicole

Hoi gefeliciteerd,

Toen ik zwanger was en ik het vertelde aan mijn ouders was mijn moeder over enthousiast!! Mijn vader zei dat hij te jong was om opa te worden (44). Hij maakte zich wel zorgen omdat mijn vriend en ik nog niet zo heel lang een relatie hadden. Maar toen onze kleine meid er eenmaal was was mijn vader er als eerste bij en stond daar met de tranen in zijn ogen!
Over het woord opa valt hij nog steeds omdat hij zich nog steeds te jong vind hahaha!

Succes met je zwangerschap en je vader komt er wel overheen hoor, gun hem tijd!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan